Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Hylla mig själv igen.

Har gått upp lite mer än 10 kg på ungefär ett halvår.

Under hela mitt tonårsliv har jag haft svåra viktproblem och alltid varit på tok för underviktig, alltid vägt ungefär 55kg från jag var typ 15.

Nu vägde jag mig igår och jag fick en positiv chock när jag såg att det stod på 66.7kg

jag är glad!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla den för mig helt okända kvinna som tog sig tid att erbjuda mig en parkeringsbiljett hon inte behövde då jag skulle ställa bilen i Solna för ett par dagar sedan. Storstilat att orka vänta på någon ny parkerare när man inte behöver biljetten själv. Sparade mer än 50 spänn på det hela!

Fuck the system! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar, du är seriös. :ph34r: Varför vill du bosätta dig i USA?

Kommer du att avsäga dig ditt svenska medborgarskap om du får ett amerikanskt?

USA talar till mig, lockar på ett sätt Sverige eller övriga världen inte gör. Amerikaner är underbara människor, USA är ett fantastiskt vackert land och därborta kan man ha den bilhobby jag har utan kompromisser. Dessutom lönar sig mitt yrke (Bilförsäljare) på ett helt annat sätt i USA än vad det gör i Sverige om man är duktig.

That being said så kommer jag inte avsäga mitt svenska medborgarskap. Får fungera som plan B om det går south därborta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

USA talar till mig, lockar på ett sätt Sverige eller övriga världen inte gör. Amerikaner är underbara människor, USA är ett fantastiskt vackert land och därborta kan man ha den bilhobby jag har utan kompromisser. Dessutom lönar sig mitt yrke (Bilförsäljare) på ett helt annat sätt i USA än vad det gör i Sverige om man är duktig.

That being said så kommer jag inte avsäga mitt svenska medborgarskap. Får fungera som plan B om det går south därborta.

Men vadå, det där är väl bara lotteriet för permanenta uppehållstillstånd? Vad kostar det, förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

USA talar till mig, lockar på ett sätt Sverige eller övriga världen inte gör. Amerikaner är underbara människor, USA är ett fantastiskt vackert land och därborta kan man ha den bilhobby jag har utan kompromisser. Dessutom lönar sig mitt yrke (Bilförsäljare) på ett helt annat sätt i USA än vad det gör i Sverige om man är duktig.

That being said så kommer jag inte avsäga mitt svenska medborgarskap. Får fungera som plan B om det går south därborta.

Känner igen mig lite i det där, har haft planer ett tag och har det fortfarande på att flytta ett år eller två till USA (San Francisco skulle vart klockrent) speciellt i mitt yrke (kock) så finns det massor av möjligheter, efter alla gånger jag varit där så inser man att det finns annat än burgare och friterat.

Fyra av mina polare har flyttat över, tre pluggar och den andra träffade en amerikansk tjej så han flytta med, men alla säger att det var smidigare än dom trott att flytta över, visst var det en del pappersjobb men dom hjälpte tydligen till väldigt mycket med det.

Varför söker du inte arbetsvisum bara? ska väl krävas mycket för att du ska få avslag? Europeer och framförallt nordbor är ju väldigt uppskattade på amerikanska arbetsmarknaden, efter tre år så får göra medborgarprovet om du vill. Men antar att du kommer ha dubbla medborgarskap?

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag är en bra dag!

Den 18e augusti 2003 tittade jag på ett franskt barnprogram och historien var så fängslande annorlunda att jag blev helt uppslukad av den. Jag var femton år och det var nåt besynnerligt med den här historien. Så annorlunda tecknad, så bra röstskådisar, så intressant story och så annorlunda upplägg att jag inte kunnat släppa den sen dess. Jag ville spela in reprisen, men det fanns ingen. Jag har letat i åratal efter den på Google, Youtube och Pirate Bay men inte kunnat hitta något alls. Jag hade dock turen att veta den svenska titeln, "Potät i grönsakslandet", och en googling på det idag gav resultat på Svensk Mediedatabas, med en fransk titel i menyerna. Raka vägen till Youtube, copypastea den franska titeln, ET VOILÀ!! :D :D :D

Upplagd i juni i år, så det är inte underligt att det inte givit resultat. Titeln förvånar mig däremot att jag inte hittat. Fastän jag inte kan någon franska och klippet saknar undertext, kan jag minnas nästan hela dialogen från 2003, för den har fastnat i mitt huvud. Annars kan man ju gissa sig till de enklare franska orden, och det är tillräckligt. Jag har frågat flera av mina franska korridorgrannar om den här filmen, men ingen har vetat vad tusan det är jag pratar om. Det närmaste jag har kommit titeln är "Patate dans la Jardin", vilket inte stämmer, och inte heller "Pomme de Terre dans la Jardin". Den rätta titeln är "Patate et le jardin potager".

Storyn är att Potät, tillsammans med sina vänner Broccoli, Purjo och Morot, bor i grönsakslandet tillsammans med de andra grönsakerna. Trädgårdsmästaren plockar upp en massa grönsaker men glömmer kvar huvudpersonskvartetten, som måste hitta sin väg genom trädgården. Väl där upptäcker de att trädgårdsmästaren

är ondskefull och har under alla dessa år hämtat grönsaker för att sy ihop till en Frankensteins monster-liknande grönsak vid namn Soppa

.

Den är så söt den här, jag rekommenderar verkligen att folk tittar på den! :D Efter nio år har jag äntligen hittat den. Nu återstår den andra franska tecknade filmen jag talade om redan 2007. Med databasen ska det nog inte vara omöjligt. :)

EDIT:

JAAAAAAA!!! JAG HITTADE DEN! :D Sjukaste kortfilm jag nånsin sett, men jag HITTADE den!! Har googlat i två timmar nu! Minnet av filmen har förföljt mig sedan 1999!! :D

Sylvain Chomet (1998) - La Vieille Dame Et Les Pigeons

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vill hylla Fallout: New Vegas. Det må vara buggigt, det må vara fult som synden alldeles för ofta, men den känslan och atmosfären... Det är något sublimt med det hela. Handlingen är intressant, karaktärerna och dialogen är gudomligt bra (bland det bästa i spelväg) och rent allmänt så är "The Mojave Wasteland" och dess grupperingar en riktigt intressant plats. Blandningen av post-apokalysm, retro-futuristik sci-fi, Las Vegas och vilda västern får mig att ticka på något sätt. Fallout 3 var bra, men det kommer inte ens i närheten av New Vegas, både i känsla och rollspelsmekanik. Att många av de som jobbade på originalspelet var inblandade i projektet hjälpte förmodligen en hel del.

Började spela om det för någon månad sen och har nu lagt ca 60 timmar på min nya karaktär (min första genomspelning var "bara" ca 40h) och jag känner mig långt ifrån färdig med spelet. Dessutom har jag allt DLC den här gången. Planerar dessutom att spela igenom det flertalet gånger till, för att få alla slut och prova olika typer av karaktärer.

10/10. Bara att gå till kassan och betala.

http://www.youtube.com/watch?v=ZtB8bL6NAL4

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när jag besökte den lokala grosshandlaren (ICA Maxi) så slog det mig hur satans mycket frysdiskar och -skåp de har där. Jag har aldrig tidigare tänkt på att det finns ett så enormt utbud av frysmat. Vill således hylla mina föräldrar som aldrig i mitt liv har köpt halvfabrikat... Chokladpudding undantaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hyllar mitt Comviq 4G som nådde knappa 80mbit idag. Det är fan inte dåligt för ett mobilt bredband.

När jag skaffade det sög det pung och jag tvingades gå över till 3G-nätet. Jag klagade till Comviq och fick svaret att "de höga hastigheterna bara garanteras utomhus". Något verkar de ha gjort nu i alla fall, jag klagar då baskemej inte på den här hastigheten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hyllar mitt Comviq 4G som nådde knappa 80mbit idag. Det är fan inte dåligt för ett mobilt bredband.

När jag skaffade det sög det pung och jag tvingades gå över till 3G-nätet. Jag klagade till Comviq och fick svaret att "de höga hastigheterna bara garanteras utomhus". Något verkar de ha gjort nu i alla fall, jag klagar då baskemej inte på den här hastigheten!

Hur mycket får du pröjsa för det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket får du pröjsa för det?

300 spänn i månaden på automatisk betalning. Det finns billigare, men jag skaffade Comviq eftersom de var obundna. Annars är man fast i 24 månader eller liknande, om man inte vill betala en engångsavgift på typ 2000:-. Comviqs engångsavgift var 800:- eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...