Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Förra veckan tog jag och två vänner tåget till Lilleström för att spela fotboll. Tåget vi tar till jobbet har Lilleström som slutdestination och på det är våra månadskort giltiga, men nu skulle vi ta ett snabbtåg så vi var lite osäkra på om de funkade även där, bestämde oss för att chansa och hoppas på det bästa. Det gjorde de inte, hade sån sjuk otur att vi blir kontrollerade (vilket typ aldrig händer) av fyra vidriga tågkontrollörer som hånskrattade och var grymt otrevliga. Å andra sidan har de väl inte världens softaste jobb och vi gjorde ju faktiskt fel.

Den jag vill hylla är hursomhelst den femte kontrollören, som faktiskt lyssnade på oss när vi försökte förklara anledningen till vårt missförstånd (även om vi inte var helt ärliga, vilket känns rätt fittigt med tanke på vilken fin människa han visade sig vara). Vi fick varsin bot på 900 norska men dagen efter ringde han upp och sa att han raderat böterna och att vi bara skulle skita i att betala. Verkligen så jävla fint gjort att han tar sig tid att minnas och ringa upp, förmodligen i smyg för sina kollegor som njöt av att sätta dit oss.

  • Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Nice! Är ni säkra på att den är hemlös? Vad planerar ni att göra med den?

Grattis!

Ja, vi är säkra.

Han bodde i en soffa på uteserveringen till min restaurang.

Jag satt upp lappar idag och så kom det en tjej och sa att det var hennes och att hon satt ut katten för hon inte kunde ha katten (katthem dumma tjej?).

Så hon gav mig kattmat och tackade mig för att jag tagit hand om kissen.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis!

Ja, vi är säkra.

Han bodde i en soffa på uteserveringen till min restaurang.

Jag satt upp lappar idag och så kom det en tjej och sa att det var hennes och att hon satt ut katten för hon inte kunde ha katten (katthem dumma tjej?).

Så hon gav mig kattmat och tackade mig för att jag tagit hand om kissen.

picard-facepalm.jpg?w=300

Hur jävla dum och oansvarig får man bli egentligen.. Om jag var i den situationen hade jag blivit så inihelvete förbannad och gett slarvmajan en ordentlig avhyvling!! rant_1206837_0.gif

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick låna våran nya familjebil över kvällen. :)

dsc7927b_1234370_0.jpg

(Taxiskylten är numera borttagen, bilden är två dagar gammal, haha.)

Åkte nyss på motorvägen med farthållaren stadigt i 110, inte en enda bil ute. Ensam på tvåfilig motorväg i en viskande tyst svävande matta på hjul, det är helt svart ute förutom fullmånen som lyser in igenom takluckan och helt plötsligt kändes hela tillvaron helt okej. Helt jäkla okej.

  • Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kebab bara stolt på nåt vänster att jag har fått min första böter.

0y7x5_1234849_0.png

Nåväl, jag ska faktiskt hylla lite också. :P

Känner mig assunkig för att jag inte har tränat "så mycket" den här veckan. Men när jag räknade efter så tränade jag faktiskt söndag, måndag och onsdag, och det är ju inte så himla lite.

Vill alltså hylla att jag på en bra vecka tränar fyra-fem gånger. Känns inte ens som att det är så ofta. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...