Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Var det inte du som var missnöjd med din praktik? Eller blandar jag ihop dig med någon annan?

Yes det var en praktik när jag hoppade av den så fick jag åka ut till en bilskrot tills jag hittade en annan praktik. Fick komma tillbaka till Landstinget där jag skrev mycket från förra året.

Agenten också, han var ju på någon praktik i bara ett par dagar innan han fick komma till bilskroten istället. :)

Yes en och en halv dag var jag bara där sen kom jag till bilskroten. Då kom min handledare som har hand om skolpraktiken och sa vi kan kolla med Landstinget där du var sist. Så ja jag hamnade där idag och ska va där fram till 28:e oktober. Men ändå kul att se att dem känner igen mig fortfarande och att man får välkommen tillbaka av alla när man kom in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till människor som har det förnuft, "interneterfarenhet" och självinsikt att KASKADVOMERA på krystade internetnymodigheter som Twitter, överdimensionerade bloggar, skitaktivitet på Facebook och liknande. En resonlig människa kan knappt vistas på de vanliga medierna idag utan att tappa hoppet om mänskligheten/sina "vänner". Man kan lätt tro att halva befolkningen har totalt förlorat greppet men det finns undantag, tack, och tack igen.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till människor som har det förnuft, "interneterfarenhet" och självinsikt att KASKADVOMERA på krystade internetnymodigheter som Twitter, överdimensionerade bloggar, skitaktivitet på Facebook och liknande. En resonlig människa kan knappt vistas på de vanliga medierna idag utan att tappa hoppet om mänskligheten/sina "vänner". Man kan lätt tro att halva befolkningen har totalt förlorat greppet men det finns undantag, tack, och tack igen.

Detta är mr_tobbe:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill hylla mina 55 AP.

Varför vill jag hylla dom för då?

Jo för dom är inte lättförtjänta genom en miljon roliga bilder i Humortråden, där postar jag näst intill aldrig.

Därför måste de här 55 "gillningarna" av mina inlägg komma från att det jag skrivit trots allt varit ganska bra nån gång ibland :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill hylla mina 55 AP.

Varför vill jag hylla dom för då?

Jo för dom är inte lättförtjänta genom en miljon roliga bilder i Humortråden, där postar jag näst intill aldrig.

Därför måste de här 55 "gillningarna" av mina inlägg komma från att det jag skrivit trots allt varit ganska bra nån gång ibland :)

Trololol 55 är ju jättelite? trololol

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åå så fett! Vill hylla min vän som kämpat hårt i några år som mjukvaruutvecklare på ett litet företag de just lyckades sälja och han själv fick en utdelning på 4 miljoner samt att han får jobba kvar men nu med 50 000 i månadslön. Tänk att ha gått från student till minimilön och sen en vacker dag få in den summan på bankkontot. Det sköna är att han är så otroligt ickepengakåt.

Det var värst. Är det han som hittade på Minecraft?

Människor som lyckas. De är bra.

Absolut, jag blir väldigt munter och inspirerad när jag läser såna här rags-to-riches-historier. Allt för många människor av idag är förmögna enbart som en följd av att deras föräldrar var välbärgade eller för att de flyttar omkring lite pengar. Dylikt är inte värt någon större beundran. Att däremot komma från anspråkslöshet och göra något av sig själv, att på egna ben arbeta sig till framgång och smida sin lycka är essensen i den fria marknadsekonomin; all företagsamhets hörnsten. Jag högaktar sådana människor.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var värst. Är det han som hittade på Minecraft?

Nej, inte ens i närheten (Vet dock inte hur insatt du är inom minecraft)

Minecraft har via sina sales dragit in ca 500 000 000 kronor (för skatter, avgifter, löner osv). Noch kommer aldrig att sälja minecraft, det är i princip hans grundtanke med sitt företag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här brevet en pappa skrivit till sin son som blev påkörd av en rattfyllerist och dog vid tretton års ålder. Läs den här artikeln först.

Shit. Sjukt vackert. Sista stycket gav mig en tår. Jag undrar hur han, efter allt lidande han har varit igenom, kan förlåta människan som begick brottet. Och andra människor som begår liknande brott. Jag undrar hur han lyckas förlåta mannen som dödade hans son. Hur han inte vill att gärningsmannen sitter inne i resten av sitt liv.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope. De utvecklade en webbapp som man kunde redigera film med genom en webbläsare fast hårdvaran står någon helt annanstans. Företaget, idén och kompetensen köptes upp av BlackBerry, catchiiing!

OK, det är bara att gratulera.

Nej, inte ens i närheten (Vet dock inte hur insatt du är inom minecraft)

Minecraft har via sina sales dragit in ca 500 000 000 kronor (för skatter, avgifter, löner osv). Noch kommer aldrig att sälja minecraft, det är i princip hans grundtanke med sitt företag.

Inte speciellt insatt. Men det var inte heller en speciellt seriös fråga.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...