Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Klassiskt. Men så ska de tas. Är du säker på att han inte kryddar sanningen? :rolleyes:

För jävligt förresten, fenomenet.

Yes, han berättar snarare om hur jävla rädd han blivit. Väldigt ödmjuk kille som knappast förhäver sig. Kompisarna som suttit bredvid och med-berättat historian kan dock ha kryddat en del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

På webbhandeln där jag jobbar får vi ganska ofta returer från vresa kunder vart TV har gått sönder utav olika anledningar. Vissa kunder tänker att om TVn redan är trasig spelar det ingen roll hur dom skickar tillbaka den så dom lindar in den i lite bubbelplast och slabbar på en fraktsedel och dänger iväg den med posten.

Antingen så fick jag äran att serva en riktig händig gentleman eller helt enkel någon som inte hade något bättre för sig.

Kund har snickrat ihop en motherfucking låda till TVn. Milimeterprecision, isolerad med frigolit samt SLIPAT hela lådan. Len som en babyrumpa.

crying_1182855_0.gif

pC6YW_1231002_1.jpg

Låter inte som en hyllning, snarare ett klagomål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Åker ju runt i min Amazon som inte har radio, men för två helger sedan när jag jobbade fick jag köra vår demobil över helgen som hade grym stereo! Eftersom vi inte har några vettiga radiostationer häromkring så slutade det med att jag satt och lyssnade på Radio 107.5 två dagar i sträck och nu är jag helt såld på den här dance/house genren! Lovin this stuff! :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Varit snuvig och så tät i näsan att jag mer eller mindre andats genom munnen de senaste dagarna. Prövade nässpray för första gången och jag vill nu hylla den hårt som fan. Jag kan andas igen! mf_doof_1186830_0.gif

Jag har kört med nässpray sedan barnsben. Finns inget bättre när man är förkyld!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag vill jag hylla BELGIENS insatser för seriekonsten. Belgien är ett land som sällan åstadkommer några större rubriker i världspressen eller väcker speciellt många associationer. Vad tänker man på när man nämner Belgien? Ptja... kanske finchoklad, Manneken Pis, folkmord i centralafrika, Justine Henin och... uhm, EU? Well, that's about it. Ja, och så har vi en jävla massa högkvalitativa serier då förstås; serier som jag anser höra till de bästa som någonsin skapats.

Den klarast lysande stjärnan på den belgiska seriehimlen måste väl tillhöra mästaren Hergé och hans Tintin-äventyr som roat barn och vuxna i över 80 år. Sedan har vi förstås Peyo som skapade smurfarna samt hans sidoprojekt som Johan & Pellevin och Starke Staffan. Morris är givetvis mannen bakom Lucky Luke - en mycket underhållande serie som dessutom lyckas med konststycket att lära om händelser i Amerikas historia. Cauvin och Lambil är inne på ett liknande historia-spår med sin serie Blårockarna som inte fått så mycket uppmärksamhet utanför den frankobelgiska läsarkretsen men som är högklassig likafullt. André Franquin var en av de drivande krafterna bakom Spirou och den seriens olika spinoffs med Marsupilami och den storslagne kontorshjälten Gaston... And the list goes on, det här är bara ett ytskrap.

TjJcw.jpgKZ9Wm.gifWIIz7.gif

FIqj7.gifJRwuG.png

LmLUA.jpgMoGDU.jpg

Det är smått remarkabelt att ett så litet och anspråkslöst land har gett världen så många fina serier. Tack Belgien! yes_1207142_1.gif

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med! Jag har visserligen inte varit mycket för Tintin. Eller snarare så har jag inte varit i kontakt så mycket med Tintin. Men jag älskade Lucky Luke, Spirou och Marsupilami när jag var yngre. Vet att vi hade ett par tidningar (Eller, tidning och tidning. Det var som en blandning mellan bok och tidning.) med Spirou, där Marsupilami hade en gästserie. Riktigt bra underhållning!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...