Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag måste verkligen hylla den smakorgasm som blev följden av ett utsökt mellanmål jag avnjöt tidigare idag. Var på en mässa och inhandlade rykande färskt mjukt tunnbröd, en stor bit Vindeln-rökt skinka samt en burk honung smaksatt med choklad och apelsinlikör. Jag värmde en kopp mjölk och rörde ner en sked honung i den, bredde mig en stor smörgås av tunnbröd, smör och skinka. Brödet var sådär jävla härligt färskt segt och fortfarande aningen varmt och smöret med skinkan på gjorde mig helt galen och att skölja ner det med honungsmjölken...FUCK!!!! HELVETE VAD GOTT!!! Kan fan inte somna, sitter vaken och vill äta frukost. Men jag ska klara mig till morgonen, här ska ingenting spoilas i onödan.

Måste hylla dig för det där inlägget. Fantastiskt skrivet och fantastisk förmedlat!

Jag har vänner uppe i norr och varje sommar är det som en festival där där huvudgatan förvandlas till en marknad. Jag minns att de två åren jag var uppedär var alla mina vänner helt lyriska över vad de tyckte var marknades höjdpunkt: nybakt tunnbröd med smör som man fick provsmaka. Och visst är det något speciellt med nybakt bröd. Man kanske ska ta och prova att baka sig några tunnbröd någon dag.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste hylla dig för det där inlägget. Fantastiskt skrivet och fantastisk förmedlat!

Jag har vänner uppe i norr och varje sommar är det som en festival där där huvudgatan förvandlas till en marknad. Jag minns att de två åren jag var uppedär var alla mina vänner helt lyriska över vad de tyckte var marknades höjdpunkt: nybakt tunnbröd med smör som man fick provsmaka. Och visst är det något speciellt med nybakt bröd. Man kanske ska ta och prova att baka sig några tunnbröd någon dag.

Jag har själv inte provat att baka tunnbröd, men nu när du säger det så vore det en fin idé att genom detta ta ännu mer del av den norrländska traditionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tunnbröd känns ju trots allt som bland de enklare bröden att göra. Man steker dom väl om jag inte minns fel?

Jaja.. Vill hylla att jag lyckats få det så fruktansvärt fint i min lägenhet nu. Det enda som återstår är att måla om hall, sovrum och vardagsrum. Men annars är alla möbler på plats och allt är inbott så att säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt är det nog inte, i vilket fall vore det underbart att äta sig en nybakt tunnbrödsrulle till frukost med en kopp te eller varm mjölk. När jag tänker på tunnbröd så tänker jag på att de nästan ska vara lite söta, en kombination av det ljusa vetet och sirap/honung.

Jag tror att det är möjligt att grädda dem i stekpanna, men bäst blir de klart i en så het ugn som möjligt, gärna upp emot 400-500 grader. Gärna vedeldad...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt är det nog inte, i vilket fall vore det underbart att äta sig en nybakt tunnbrödsrulle till frukost med en kopp te eller varm mjölk. När jag tänker på tunnbröd så tänker jag på att de nästan ska vara lite söta, en kombination av det ljusa vetet och sirap/honung.

Jag tror att det är möjligt att grädda dem i stekpanna, men bäst blir de klart i en så het ugn som möjligt, gärna upp emot 400-500 grader. Gärna vedeldad...

Finns ju olika typer av tunnbröd!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joda, ja det vet jag men det jag menade var att när jag hör tunnbröd så associerar jag det till ljusa, lite söta i smaken. Men om du syftar på tillagningssättet så tror jag att det mest perfekta sättet oavsett typ av bröd är att grädda dem i en stekhet vedeldad ugn, max 2-3 minuter totalt. Men om man ska göra det hemma är det som Plaisir säger antagligen bäst att grädda dem i en stekpanna, men den ska i sådana fall vara riktigt, riktigt het den med, alternativt en baksten högt upp i ugnen på högsta värme!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tappade precis min Samsung Galaxy S2 i toaletten. Vilken var full med avföring.

Så jag vill klaga på att telefonen eventuellt är fuckad (slet ut batteriet på fem sekunder och löpte sedan till köket för att slänga den i en skål med ris. Har även hårfönat i 20 minuter), men jag vill också klaga på att jag var tvungen att köra ner näven i bajs för att rädda den...

Den startade! Den verkar helt okej! :w000t: :w000t: :w000t: :w000t: (w00t) (w00t) (w00t)

3nwlO_1236568_0.gif

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla min brorsdotter som gör mig till en glad människa:

Jag passar även på att hylla barn i allmänhet. Barn är bäst. Jag älskar barn!

(Oroa dig inte Henki, jag ska klippa till mig en riktig frisyr snart.)

  • Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla att Two Steps From Hell spelas lite överallt nu för tiden. Hockeystudion hade en av låtarna under hockey-VM, nu i EM så spelas en låt när spelarna marscherar in på plan och jag har hört en av låtarna i någon reklam.

Det är ju så sjukt pumpiga låtar så det går ju bara inte att inte gilla. :D

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill passa på att hylla att jag och en kompis hjälpte en halv blind/blind person att hitta rätt då han gick in i lite saker eller inte direkt utan var osäker. O ville ha våran hjälp med att beskriva att hitta the phone house då sa vi istället vi kan visa dig vägen så han tog tag i kompisen så gick vi.

Han var rätt så tacksam över att vi tog tillfället o hjälpa han istället för att han skulle behöva virra runt.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...