Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

300 spänn i månaden på automatisk betalning. Det finns billigare, men jag skaffade Comviq eftersom de var obundna. Annars är man fast i 24 månader eller liknande, om man inte vill betala en engångsavgift på typ 2000:-. Comviqs engångsavgift var 800:- eller något sådant.

Är det endast för mobilen eller något man kan skaffa i hemmet? Jag har kört telias bredband i fler år nu och är duktigt trött på att betala 400:- i månaden för att komma upp i max 800kb/s och inte kunna ladda ner samtidigt som jag streamar. Känns ju som att jag blivit blåst i ett antal år nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det endast för mobilen eller något man kan skaffa i hemmet? Jag har kört telias bredband i fler år nu och är duktigt trött på att betala 400:- i månaden för att komma upp i max 800kb/s och inte kunna ladda ner samtidigt som jag streamar. Känns ju som att jag blivit blåst i ett antal år nu.

Det är ett mobilt bredband så det är inget jag har till mobiltelefonen utan jag kopplar in det i datorn. Det är värt att nämna att jag bor väldigt centralt i Malmö så mina hastigheter representerar knappast genomsnittet.

Edit: Nytt rekord

Mj1ij_1242501_0.png

Hastigheten upp är kanske 20mbit eller så som bäst.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett mobilt bredband så det är inget jag har till mobiltelefonen utan jag kopplar in det i datorn. Det är värt att nämna att jag bor väldigt centralt i Malmö så mina hastigheter representerar knappast genomsnittet.

Edit: Nytt rekord

Mj1ij_1242501_0.png

Hastigheten upp är kanske 20mbit eller så som bäst.

Lite nyfiken bara. Varför valde du inte ett fast bredband? Malmö har ganska välutbyggt och framförallt billigt fiber såvitt jag vet.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja hylla hela forumet för att ni gör det så barnsligt enkelt att vara moderator på ett så fantastiskt ställe som detta. Riktigt bra gemenskap och härlig stämning gör att folk vet hur man ska sköta sig och gör det lättare för nya medlemmar att känna sig välkomna. De som suttit och läst forumet i åratal utan att registrera sig känner sig som hemma redan första dagen.

Vi moderatorer blir lika förbluffade varje gång det lyser rött i rapport-inkorgen, men allt som oftast handlar det om en oavsiktlig dubbelpost som man vill få bort snarare än att någon brutit mot reglerna. Vi får ungefär en rapport varannan månad och det är åtgärdat på 30 sekunder. Det fanns en tid omkring 2004 då jag nästan kunde varenda paragraf utantill, med nummer och allt, för att folk skötte sig så illa och det var mycket rapporter och skitkastning. Den tiden är helt förbi och jag kan inte säga att jag läst Forumets Regler-sidan på flera år. De bästa reglerna är kanske de som ingen läser, för att de är så självklara att alla följer dem ändå.

Jag vet inte om det är att internet är mognare nuförtiden, att medlemmarnas medelålder är betydligt högre eller om det är detta forum som känns så självklart, men det här är ett förbaskat bra ställe i min internetvärld och det känns ofattbart att jag redan varit medlem i 8½ år. Vad skulle man göra på internet utan GTAsajten, undrar jag.

Puss på er! :wub:

  • Gilla 8
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Åh vilken mysig läsning! :D

Fruktar den eventuella dagen forumet inte längre finns. Vad ska man göra då? :(

r/gtasajten

--

Vill hylla DN, SVD, Newsmill och ett gäng andra tidningar och nyhetssidor för att de har avskaffat de anonyma nätkommentarerna på sina respektive hemsidor. Att läsarna ska ha möjlighet att kommentera och diskutera nyheter är en vacker tanke men det spårar nästan alltid ur och till 90% består diskussionsdeltagarna av samhällets sämsta element. Så jävla skönt att slippa läsa skiten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

r/gtasajten

--

Vill hylla DN, SVD, Newsmill och ett gäng andra tidningar och nyhetssidor för att de har avskaffat de anonyma nätkommentarerna på sina respektive hemsidor. Att läsarna ska ha möjlighet att kommentera och diskutera nyheter är en vacker tanke men det spårar nästan alltid ur och till 90% består diskussionsdeltagarna av samhällets sämsta element. Så jävla skönt att slippa läsa skiten.

Ingen tvingar dig att läsa kommentarerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill hylla komediduon David Mitchell och Robert Webb. Har senaste veckorna dragit igenom hela deras serie "That Mitchell & Webb Look" och nu börjat kolla på "Peep Show". Har sett några sketcher då och då men som helhet är "Look" verkligen en fantastisk serie. Trodde jag aldrig skulle hitta något som förkroppsligade min sorts humor så pass mycket.

Redigerad av P-C
  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chrome to phone (eller i det här fallet, fox to phone). Perfekt när man ska gå och lägga sig, fast man bara vill läsa klart på sidan först. Tryck på en knapp, sidan skickas och öppnas upp på din telefon/platta och du kan fortsätta. Sen att du varje gång glömmer bort att sidor har länkar som leder till annat och därmed håller dig uppe till fem på natten. Det är en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte hylla Bus4You som jag åkte med för första gången för ett par dagar sen. Bekvämare/lyxigare än tåg, men ändå billigare, t o m med reserverad plats!

Lädersäten, eluttag och internet. Dessutom släcker busschaufförn inne i bussen för att se bättre. Jag åkte under kvällen så det blev skitmysigt att fälla bak sätet, fälla upp fotstödet och titta på Netflix. Ett givet reseval för mig i framtiden! Lite dyrare än vanlig buss men som sagt fortfarande billigare än tåg och resetiden är i princip samma (men med färre förseningar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte hylla Bus4You som jag åkte med för första gången för ett par dagar sen. Bekvämare/lyxigare än tåg, men ändå billigare, t o m med reserverad plats!

Lädersäten, eluttag och internet. Dessutom släcker busschaufförn inne i bussen för att se bättre. Jag åkte under kvällen så det blev skitmysigt att fälla bak sätet, fälla upp fotstödet och titta på Netflix. Ett givet reseval för mig i framtiden! Lite dyrare än vanlig buss men som sagt fortfarande billigare än tåg och resetiden är i princip samma (men med färre förseningar).

En vän till mig, vars riktiga namn för övrigt är skrämmande likt ditt nick, talar mycket gott om Bus4You också.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...