Jump to content

Hyllningar!


Kebab
 Share

Recommended Posts

James Watson auktionerade ut sin Nobelprismedal och den såldes för 4,75 miljoner dollar.

Nu får Watson tillbaka sin medalj från köparen, Rysslands rikaste man Alisher Usmanov. "In my opinion, a situation in which an outstanding scientist has to sell a medal recognising his achievements is unacceptable."

Mycket fint gjort måste jag säga.

Synd att Watson inte verkar asskön bara.

"Before the auction, Watson said he was selling the medal to raise money for the Cold Spring Harbor Laboratory in Long Island, from where he was suspended as chancellor after he claimed that black people were not as intelligent as whites. Watson has been widely condemned for making sexist remarks too. He also raised the possibility of using the funds to buy a Hockney painting."

http://www.theguardian.com/science/2014/dec/09/russian-billionaire-usmanov-james-watson-nobel-prize-return-scientist

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jag vill hylla MATLAB. Så oerhört användbart. Jag använder det nästan hela tiden just nu i mina studier och det gör mitt liv så mycket enklare. Ändå har jag klasskamrater som fortfarande vill gråta så fort de får höra namnet, mycket olyckligt.

Jag vill även hylla den positiva trend som råder i min studiemotivation. Även om den aldrig varit särskilt låg tycks jag mer taggad nu än när jag började. Jag kan bara tacka och ta emot denna utveckling så länge det nu varar!

Redigerad av Bebben
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla MATLAB. Så oerhört användbart. Jag använder det nästan hela tiden just nu i mina studier och det gör mitt liv så mycket enklare. Ändå har jag klasskamrater som fortfarande vill gråta så fort de får höra namnet, mycket olyckligt.

Jag vill även hylla den positiva trend som råder i min studiemotivation. Även om den aldrig varit särskilt låg tycks jag mer taggad nu än när jag började. Jag kan bara tacka och ta emot denna utveckling så länge det nu varar!

Fast matlab är så sjukt dåligt rent programmeringsmässigt, vilket gör att alla hatar matlab. Den enda fördelen och varför det används är för att det finns så mycket färdiga funktioner för nästan allt inom dator, matematik och fysik.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast matlab är så sjukt dåligt rent programmeringsmässigt, vilket gör att alla hatar matlab. Den enda fördelen och varför det används är för att det finns så mycket färdiga funktioner för nästan allt inom dator, matematik och fysik.

Jag förstår ju att man i rent programmeringssyfte inte använder Matlab. Det som intresserar mig som pluggar kemiteknik är just de färdiga funktionerna som finns för exempelvis lösa diff.ekvationer och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 3 months later...
  • 4 months later...

Största hyllningen någonsin är att Beatles komplettta diskografi finns på Spotify. Har inte lyssnat på något annat sen dess!

Tycker att det är märkligt beteende bland folk att de inte kunnat lyssna på Beatles förrän det lades ut på Spotify. Hela Facebook var fyllt av kommentarer den dagen. Varför finns det inga som köper skivor och gör dem/köper dem som mp3or? Är Spotify det enda som finns kvar av musikmediumkulturen?

Jag vill hylla alla som köper musik i fysisk form. Det är så mycket man går miste om genom att klicka på en fil i en lista och gå och göra något annat. Musik skall avnjutas med en lyricspärm i handen och letas bland CD-staplar och LP-backar. Youtube är bra för att hitta rariteter. Spotify är bara själlöst.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att det är märkligt beteende bland folk att de inte kunnat lyssna på Beatles förrän det lades ut på Spotify. Hela Facebook var fyllt av kommentarer den dagen. Varför finns det inga som köper skivor och gör dem/köper dem som mp3or? Är Spotify det enda som finns kvar av musikmediumkulturen?

Jag vill hylla alla som köper musik i fysisk form. Det är så mycket man går miste om genom att klicka på en fil i en lista och gå och göra något annat. Musik skall avnjutas med en lyricspärm i handen och letas bland CD-staplar och LP-backar. Youtube är bra för att hitta rariteter. Spotify är bara själlöst.

Mitt enkla svar är att jag är en fattig student och skyr inga medel för att komma undan så billigt som möjligt. Sen har du en poäng i att jag har haft möjligtheten att ta mig att The Beatles sen den dagen jag föddes, vilket jag inte gjort.

Jag har tänkt flera gånger att jag ska försöka plöja igenom och lära känna skivorna, har tidigare bara hört hitsen liksom, men det har inte blivit av, utav lathetsskäl (jobbigt att tanka ner diskografin och dra in i mobilen). När dom dök upp på Spotify på julafton fanns inte längre några ursäkter och nu är jag helt och hållet fast.

Sen har det väll varit lite av en mognadsgrej för min egen del, har inte förstått poängen i att lyssna på "gammal" musik tidigare, nu inser jag att det är där guldet finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt enkla svar är att jag är en fattig student och skyr inga medel för att komma undan så billigt som möjligt. Sen har du en poäng i att jag har haft möjligtheten att ta mig att The Beatles sen den dagen jag föddes, vilket jag inte gjort.

Jag har tänkt flera gånger att jag ska försöka plöja igenom och lära känna skivorna, har tidigare bara hört hitsen liksom, men det har inte blivit av, utav lathetsskäl (jobbigt att tanka ner diskografin och dra in i mobilen). När dom dök upp på Spotify på julafton fanns inte längre några ursäkter och nu är jag helt och hållet fast.

Sen har det väll varit lite av en mognadsgrej för min egen del, har inte förstått poängen i att lyssna på "gammal" musik tidigare, nu inser jag att det är där guldet finns.

Jag syftade för en gångs skull inte på musikelitism, vilket jag mången gång gjort mig skyldig till, utan mest hur folk lyssnar på musik. Det är för mig obegripligt hur folk kan vara så understimulerade och beroende av att ha musik i öronen hela dagarna. Hur kan man då njuta av musiken när den inte lämnas sin egen tid i lugn och ro?

Spotify är häftigt på sitt sätt men jag tror inte att folk som använder Spotify i stor utsträckning gör det på samma sätt som folk som köper sin musik fysiskt.

Angående ditt svar så anklagar jag dig på intet sätt, jag tror vi är ganska lika varandra. Jag vill gärna sätta mig in i Zappa men det ska inte ske genom att dubbelklicka på Spotify och sedan gå och diska, vilket jag får en känsla av att de personer som blev exalterade av Beatles-nyheten har gjort. Sånt tar tid och görs bäst i lugn och ro.

Jag kan utveckla men WYSIWYG på telefonen är en plåga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har inte förstått poängen i att lyssna på "gammal" musik tidigare

Finns där någon poäng med att lyssna på musik överhuvudtaget egentligen?

 

Also, checka Rubber Soul. Med låtar som "Norweigan Wood", "Nowhereman", "Michelle", "I'm Looking Through You", m.fl. skulle jag vilja ranka den som Beatles absolut bästa släpp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...