Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Det här är väl inte så stort egentligen men det är ändå värt att få en plats här.

Var på stan idag och gick förbi massa bänkar som Gävle har att erbjuda på lite ställen runtomkring, nästan varenda bänk är nerklottrad med "Pojknamn <3 flicknamn = sant forever"

Vad i helvete tänker dom med?

Okej vi ska sprida våran kärlek till ALLIHOPA I HELA VÄRLDEN SÅ ALLA I HELA VÄRLDEN VET ATT VI ÄR IHOP OCH DET KOMMER ALDRIG NÅGONSIN TA SLUT.

Och så tar det säkert slut.

Detta ser man även på bussar runtom, What in the actual flying fuck?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Skulle folk sluta att hela tiden berätta på facebook om hur de tentapluggar så kanske de skulle få mer tid till att faktiskt tentaplugga, och då slipper de stressa. Som pricken över i:et så slipper jag ta del av så ointressant fakta om andra människor.

Dessutom tycker jag det generellt är för dåligt klister på post-it-lappar. Går ju aldrig att sätta någonstans utan att de trillar ner.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så sjukt trött på folks och filmers syn på mentalsjukhus. Nej, mentalpatienter är inte människor som börjar döda folk så fort de kommer utanför hospitalet/inte får sin medicin. Denna livssynen känns så sjukt utdaterad men ändå lever den och frodas. Psykiskt sjuka människor är inte som blodsugna zombies. Herrejesus.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som tror att bara för att man hostar en server så kan man allting om spelet. >_<

Hostar en FTB-server (Ett modpack till minecraft) åt klassen då jag är en av få som har datorkraft till det, och har datorn igång dygnet runt. Det släpptes för några helger sedan och jag har aldrig lirat Minecraft med några mods alls innan, det vet alla om.

Ändå är jag goto-personen när de behöver ha hjälp med något. Det är väl okej att man kan undra om saker, men de flesta kollar inte wiki eller google innan de frågar mig, och om jag inte kan svaret så försöker de ställa om frågorna med ett annat synsätt på det hela. Som om det skulle få mig att plötsligt förstå hur en viss mod fungerar.

Isch.

Grr! Fick just städa upp efter de två som är värst. Det finns en mod som man kan skapa nya världar med. Jag har sagt åt alla att ta det försiktigt med den modden eftersom det är extremt prestandakrävande att skapa nya världar, och om det händer något så ska de kontakta mig så kanske jag kan lösa det på något sätt.

Idag hade en lyckats fastna i en värld, för man behöver en speciell sak för att ta sig tillbaka. Det han gjorde när han upptäckte att han var fast var att be den andra killen att skapa massa världar i ett försök att ta sig dit och rädda honom.

Med alla de nya världarna så kraschade till slut servern och ingen kunde logga in. Då kom de bort till mig och började gnälla på att modden var dålig. >_<

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är värre åt andra hållet. Folk som hostar en server och därför tror att de vet allting om spelet/allt.

Haha, men som sagt så är jag precis tvärt om. Får konstant påminna några av medlemmarna om att jag inte kan allting om modden, och oftast bara kan saker som jag själv har testat. Så de får googla och söka i inventory på egen hand om de vill få reda på saker. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kika runt lite här, längst ned finns en summary. Audio-Technica ATH-M50 (bra pris på många svenska butiker, men hört lite snack om överskattad modell), Denon AH-D1100 och Sennheiser HD25-1 II verkar vara bra alternativ. Är du inte rädd för öppna lurar är Grado SR-80 ett säkert kort, men det innebär att alla inom 10 meters avstånd hör exakt vad du lyssnar på.

Nu har jag köpt ett par Sony MDR-V6 i enighet med guiden. Väldigt mycket ljud för pengarna, sjukt god ljudåtergivning och lurarna känns ordentliga. Dessutom ligger de lågt i pris, runt 500 spänn just nu, värt! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill lyfta ett stort långfinger till fenomenet som går ut på att folk skriver frågor utan att använda frågetecken. Jag vet inte om det är korrekt att göra så men hur det än är ser det förbannat efterblivet ut. Min fysiklärare gör det, krönikörer i tidningen gör det.. Satan.

Usch, och när folk avslutar en helt vanlig mening med ett frågetecken istället för punkt? Det är riktigt irriterande?

I deras huvud är det nog en fråga, men de formulerar det konstigt. Jag vet inte.

Redigerad av Adrian G
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gråtande små barn som vägrar hålla käften och mammor som inte kan tysta ungarna. Seriöst, ett gråtande barn är som en gaffel mot en griffeltavla.

Speciellt på flygplan och andra transportmedel. Hell on earth.

Lägger också till folk som filmar med sina mobiler vertikalt. Huvudvärk!

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2012, året då ... "vanliga människor" drygt 15 år försenade hittade internet.

Alltså, jag vet att jag låter så sjukt dryg och/eller sorglig men INGEN i min klass har tydligen sett eller hört någon form av internet-humor utkommen efter 2008. En upptäckte 9gag för några veckor sen och alla samlas runt iphonen och ba "hahahaha sceptical third world child hahahaha".

Det värsta var när en lärare i samband med ämnet "kommunikation kan tas på olika sätt" visade den här flashvideon med ryska nationalsången som har svenska undertexter. Nästan ingen hade ens hört talas om den innan och alla tyckte den var såååå rolig. Haahahha staaaackars negerslav hahahaha.

De är ändå i min ålder, jag förstår det inte.

Cancern sprider sig.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...