Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Vill klaga på Rockstar fansen.

Herregud vad irriterad man blir över att läsa Rockstars kommentarer på deras facebook. Direkt något inte har med GTA V att göra så får dom bara spam om GTA V.

Rockstar släppte nyss en post om nya DLCn för Max Payne 3 och kommentarerna är så irriterande. Folk skriver att dom inte bryr sig om Max Payne, att det är ett skit spel och att dom ska visa GTA V istället och blablabla.

Man förstår varför Rockstar gillar att retas med infon.

Bojkott!

Ousch, ny sida: Jag vill klaga på att jag fortfarande har feber, måste ju fasen byta lakan efter bara tio minuters sömn på grund av all svett. :(

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste klaga på Ticnets presentkortspolicys. Jag köpte en biljett för 160 kronor och nu måste jag lösa in presentkorten via post.

Det står på baksidan av presentkorten att man inte kan lösa in dem mot kontanter, utan att det uppdateras till nya kort. Fine, men nu har de bytt till att det enbart löses ut mot kontanter, och inga nya kort. Visst, gärna för mig, men jag kan undra varför de inte löser in allt jag har i presentkort (400+50+50) till att bli kontanter, istället för att bara ta det största kortet och låta resten vara kvar. "Men det är ju inte TANKEN! Du kan ju inte få KONTANTER utan vidare!!" hånar de i luren, fastän jag själv inte haft den avsikten.

Står det klart och tydligt att jag inte kan få kontanter så är väl inte det något jag föreställt mig. Nu säger de tvärtom, "du får bara kontanter, och vi löser inte in vad du har" (50+50+ 60 kronor av 400-kortet => 340 kr till presentkort eller kontanter), "för det BEGRIPER DU VÄL, vi ger dig ju inte PENGAR utan vidare! Hitta nåt annat att köpa upp 50+50-presentkorten med. Stick."

#kundservice :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var tvungen att köpa ny tandborste idag eftersom att jag tappade min (som bara var ett par veckor gammal) i toaletten. pinch_1182596_0.gif

Äsch, 5-sekundersregeln gäller!

Jag vill risa många flygresenärer. Ni vet dessa som vid påstigning ställer sig mitt i gången och börjar pula med bagaget. Hur trög får man vara? Släng snabbt upp bagaget på hyllan, sätt dig ner och sitt kvar tills alla har stigit på, sen går det alldeles utmärkt att resa sig igen och fortsätta med vad man nu vill göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schibbye_Persson_969968b_1240981_0.jpg

Nu är dessa jubelidioter nominerade till årets fredspris.

Vad har de åstadkommit? De har tagit sig olovligt in i ett land, dessutom med en rebellgrupp - det är utomordentligt idiotiskt och inte ett dugg synd om dem.

Folk höjer dem till skyarna och klagar på att Bildt inte bryr sig tillräckligt. Säga vad man vill om Bildt - men varför ska han bry sig om två herrar som fängslats då de brutit mot landets lag? Dessutom i denna kaliber. Dryga året bakom galler är fullkomligt rimligt, om än lite milt kanske. Testa göra samma sak på andra sidan atlanten.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schibbye_Persson_969968b_1240981_0.jpg

Nu är dessa jubelidioter nominerade till årets fredspris.

Vad har de åstadkommit? De har tagit sig olovligt in i ett land, dessutom med en rebellgrupp - det är utomordentligt idiotiskt och inte ett dugg synd om dem.

Folk höjer dem till skyarna och klagar på att Bildt inte bryr sig tillräckligt. Säga vad man vill om Bildt - men varför ska han bry sig om två herrar som fängslats då de brutit mot landets lag? Dessutom i denna kaliber. Dryga året bakom galler är fullkomligt rimligt, om än lite milt kanske. Testa göra samma sak på andra sidan atlanten.

Men, alltså... dat naivitet...

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla Skånetrafiken. Onsdag kväll, inga fel rapporterade under dagen, inget oväder som skulle kunna påverka tidtabellen och trots det är mitt 23:48 från Malmö till Lund 10 minuter försenat, väl på tåget (det vill säga med avgång 15 minuter efter utsatt tid, förstås) tvingas vi stanna och vänta på mötande tåg. Pluralis. Av någon jävla anledning är det enkelspår mellan Malmö och Lund och av någon jävla anledning har ett blockmongo till operatör släppt fram fyra mötande tåg så att vi blir sittande i 25 minuter... när tåget är framme i Lund har jag missat min sista buss med en halvtimma och får gå dryga milen hem med en tung jävla trombonväska. Det sjukaste var nog ändå att jag betalade 36,80 kronor för en biljett som ingen tittade på. Fuck you.

Schibbye_Persson_969968b_1240981_0.jpg

Nu är dessa jubelidioter nominerade till årets fredspris.

Vad har de åstadkommit? De har tagit sig olovligt in i ett land, dessutom med en rebellgrupp - det är utomordentligt idiotiskt och inte ett dugg synd om dem.

Folk höjer dem till skyarna och klagar på att Bildt inte bryr sig tillräckligt. Säga vad man vill om Bildt - men varför ska han bry sig om två herrar som fängslats då de brutit mot landets lag? Dessutom i denna kaliber. Dryga året bakom galler är fullkomligt rimligt, om än lite milt kanske. Testa göra samma sak på andra sidan atlanten.

Jag vill alltså poängtera att Etiopien är ett land som man snarare än olovligen tar sig in i, inte lovligen kan komma in i över huvud taget. Speciellt inte om man är en svensk reporter, ryttare av yttrandefriheten. Att respektera ett lands gränser när landet inte respekterar mänskliga rättigheter, bland mycket annat, vore befängt.

Dryga året bakom galler är fullkomligt rimligt, om än lite milt kanske.

Vad i hela helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla Skånetrafiken. Onsdag kväll, inga fel rapporterade under dagen, inget oväder som skulle kunna påverka tidtabellen och trots det är mitt 23:48 från Malmö till Lund 10 minuter försenat, väl på tåget (det vill säga med avgång 15 minuter efter utsatt tid, förstås) tvingas vi stanna och vänta på mötande tåg. Pluralis. Av någon jävla anledning är det enkelspår mellan Malmö och Lund och av någon jävla anledning har ett blockmongo till operatör släppt fram fyra mötande tåg så att vi blir sittande i 25 minuter... när tåget är framme i Lund har jag missat min sista buss med en halvtimma och får gå dryga milen hem med en tung jävla trombonväska. Det sjukaste var nog ändå att jag betalade 36,80 kronor för en biljett som ingen tittade på. Fuck you.

Det där kan du säkert få ersättning för. Jag tror att SJ-tåg måste försenas med en timme(?), men ersättning för missade förbindelser brukar ske om man istället blir tvungen att ta taxi. Ring dem och begär ersättning, eller säg åtminstone att nästa gång det händer tar du taxi och de betalar den.

Jag vill alltså poängtera att Etiopien är ett land som man snarare än olovligen tar sig in i, inte lovligen kan komma in i över huvud taget. Speciellt inte om man är en svensk reporter, ryttare av yttrandefriheten. Att respektera ett lands gränser när landet inte respekterar mänskliga rättigheter, bland mycket annat, vore befängt.

Samtidigt, Nobels facking jävla fredspris? Tidigare hade vi Al Gore för hans PowerPoint-presentation och Barack Obama för att han varit en inte fullt så idiotisk president som de före honom. Ska de här bänghuvudena få fredspriset är det bara att ta på sig sorgebanden för något som förr visade en riktig insats. Numera verkar det bli alldeles för populistiskt. Anyway, är den här historien internationellt uppmärksammad eller är det bara för oss svenskar? Det finns väl massvis med amerikanska och europeiska reportrar som är fängslade lite här och var i världen?

EDIT:

Jag vill klaga på Tele2s leveranser. Jag beställde min mobil i fredags med löftet om leverans om 1-3 dagar. Vore det riktiga dagar skulle jag fått den i måndags. Vore det arbetsdagar skulle jag fått den igår. På deras orderstatussida har de sagt att jag "absolut senast" skulle få den levererad den 8/10, dvs i måndags. Först igår skickades den och nu står det att jag kommer få "vänta ett par dagar på en avi från Posten". Jäkla skit, om de har sagt att jag får vänta fem-sex dagar är väl det okej, men skriv då inte ut en himla massa löften om snabb leverans när man bara sitter och F5-ar statussidan iallafall. Hoppas den kommer idag och med SMS-avi.

EDIT2: Japp, jag har blivit med smartphone :)

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där kan du säkert få ersättning för. Jag tror att SJ-tåg måste försenas med en timme(?), men ersättning för missade förbindelser brukar ske om man istället blir tvungen att ta taxi. Ring dem och begär ersättning, eller säg åtminstone att nästa gång det händer tar du taxi och de betalar den.

Samtidigt, Nobels facking jävla fredspris? Tidigare hade vi Al Gore för hans PowerPoint-presentation och Barack Obama för att han varit en inte fullt så idiotisk president som de före honom. Ska de här bänghuvudena få fredspriset är det bara att ta på sig sorgebanden för något som förr visade en riktig insats. Numera verkar det bli alldeles för populistiskt. Anyway, är den här historien internationellt uppmärksammad eller är det bara för oss svenskar? Det finns väl massvis med amerikanska och europeiska reportrar som är fängslade lite här och var i världen?

Yes den är internationellt uppmärksammad. Googla på typ CNN + Martin Schibbye eller nåt sånt, t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ogillar skarpt när elektronik- och mobilaffärer bara har dummie-mobiler framme. Speciellt när det kommer till smartphones. Jag kan sitta hemma och kolla på hur den ser ut - när jag går till butiken så gör jag det för att klämma och känna på den. När det enda man får känna på är en plastbit som liknar mobilen jag vill ha så blir man lite sne.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nya Need for Speed: Most Wanted. Spelet är så otroligt simpelt utvecklat att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta när jag lirade det. Gav spelet en chans i hopp om att det skulle bättra sig men efter drygt två timmar gav jag upp. Utvecklarna kan absolut inte känna sig nöjda över spelet. Tvi vale.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på hur mycket uppmärksamhet USA-valet får. Visst är det något som påverkar hela världen, yadayadayada, men 75% av all övervakning och intresse är bara ren USA-hype. Vi behöver seriöst inte så här jävla mycket information och diskussion om ett val vi inte ska rösta i och inte ska ha att göra med överhuvudtaget, iaf ur en demokratisk synvinkel. Hur mycket uppmärksamhet får Norges, Danmarks, Finlands och våra andra granländers val? Hur mycket uppmärksamhet får de stora EU-ländernas val? Hur mycket får andra stornationer som Indiens och Rysslands val? Dessa länders politik påverkar oss åtminstone nästan lika mycket, men jag tror få svenskar har någon som helst koll på ledare, styre och partier i dessa länder. Ägna er åt relevant information som kan gagna oss istället för att driva denna wannabe-amerikanism.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på hur mycket uppmärksamhet USA-valet får. Visst är det något som påverkar hela världen, yadayadayada, men 75% av all övervakning och intresse är bara ren USA-hype. Vi behöver seriöst inte så här jävla mycket information och diskussion om ett val vi inte ska rösta i och inte ska ha att göra med överhuvudtaget, iaf ur en demokratisk synvinkel. Hur mycket uppmärksamhet får Norges, Danmarks, Finlands och våra andra granländers val? Hur mycket uppmärksamhet får de stora EU-ländernas val? Hur mycket får andra stornationer som Indiens och Rysslands val? Dessa länders politik påverkar oss åtminstone nästan lika mycket, men jag tror få svenskar har någon som helst koll på ledare, styre och partier i dessa länder. Ägna er åt relevant information som kan gagna oss istället för att driva denna wannabe-amerikanism.

Land of oppertunity.

Living the american dream.

Det är inte för inte att Amerika är världens stormakt, och därför har en sån enorm påverkan på alla andra länder. Kraschar USA kraschar alla andra, simple as that. Skulle det gå dåligt för Indien/Ryssland/Kina skulle det inte påverka oss västlänningar på samma sätt, då dessa tre (5 om vi räknar med sydamerika och afrika) inte har samma påverkan på oss i Sverige.

Sen att presidentvalet har blivit ett jippo för gallerian är en annan femma. Rekomenderar att kolla på Poliwood på Discovery. Det tar upp hela skiten med hur kändisar numera kan påverka befolkningen hur dom ska rösta, bara genom att välja sida. Sen att det är så jävla svart på vitt är också jobbigt. Här i Sverige har vi för all del M och S som storpartier, men ändå fler partier om än i allianser. I USA är det bara rep. och dem. finns egentligen ingen mening att ha dom andra partierna för den microprocent som röstar på dom gör ingen som helst nytta. 1 person hit eller dit i ett så stort parlament är en piss i havet helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Göteborgs kommun väljer efter protester att föra en dialog med invånarna angående fällning av träd i staden, men fattar beslut om att krogar inte får ha öppet längre än till klockan 03:00 utan att ens bry sig om vad invånarna har att säga om saken. För att inte tala om att Sossarna ägnade sig åt ren taktikröstning i krogfrågan för att få igenom beslutet.. #puke #yolo #gråsosse

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nya Need for Speed: Most Wanted. Spelet är så otroligt simpelt utvecklat att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta när jag lirade det. Gav spelet en chans i hopp om att det skulle bättra sig men efter drygt två timmar gav jag upp. Utvecklarna kan absolut inte känna sig nöjda över spelet. Tvi vale.

I agree.

Såg verkligen fram emot ett bra bilspel, men jäklar vad besviken jag blev.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I agree.

Såg verkligen fram emot ett bra bilspel, men jäklar vad besviken jag blev.

Om du vill ha free roam och bra körkänsla (går ej att jämföra med NFS/TDU serien, ljusår bättre)

och om du kan tänka dig köra på xbox så finns Forza Horizon.

120+ bilar. massiva möjligheter (en stor v8 i en liten gammal bmw 2002 till exempel :D)

OT

Jag vill klaga på Viasat. Dom tycks inte ha många aningar om deras boxar..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill ha free roam och bra körkänsla (går ej att jämföra med NFS/TDU serien, ljusår bättre)

och om du kan tänka dig köra på xbox så finns Forza Horizon.

120+ bilar. massiva möjligheter (en stor v8 i en liten gammal bmw 2002 till exempel :D)

OT

Jag vill klaga på Viasat. Dom tycks inte ha många aningar om deras boxar..

WHAAT! Det måste jag kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir så jävla arg på att när man köper ett spel som man tidigare har piratat så ska det krångla SATAN och vägra funka. FUCK xbox live och FUCK "Games for windows". AAAAHHHRRGGGGGGHHHHHHHH

Logiken i att jag kan spela spelet men inte spara något för att jag inte är inloggad får mig att gå itu alltså, det här förstörde verkligen min kväll. Jag hade kunnat ta det ifall problemet berodde på en fulcrackad version från Ryssland, men så är det ju inte nu.

Edit: Fick det att funka nu. Tycker likväl att saker och ting ofta funkar jävligt dåligt när man väljer att göra rätt för sig. Det är lite som att man blir tvingad att kolla på reklam innan man kan se på DVD-filmen man precis köpte.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har mer eller mindre bojkottat Aftonbladet och Expressen på senare tid, men idag råkade jag hamna på den sistnämnda och fick se den här pangartikeln:

Kardashian missade valet - satt på flygplan

Stora delar av USA, och runt om i världen, stannade upp i tisdags under det amerikanska presidentvalet.

Men realitystjärnan Kim Kardashian missade det hela. Hon satt på ett flyg till Storbritannien just då resultat kom.

"Landade precis! Väntar spänt på att se vem vår nästa president är", skrev stjärnan då hon landat.

Och det blev glädjande nyheter:

"Hörde de goda nyheterna, grattis president Barack Obama!" , skrev Kardashian på sin Twitter enligt Female First.

http://www.expressen.se/noje/extra/kardashian-missade-valet---satt-pa-flygplan/

Okej, då vet jag. >_< >_< >_< >_< >_< >_< >_< >_< >_< >_< >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...