Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Regeringen vill se mer reklam i direktsänd sport

Nej tack. Reklam är en av anledningarna till varför jag har svårt att se på amerikansk fotboll. Att tillämpa denna typ av marknadsföring under exempelvis vanlig europeisk fotboll, som ju inte har så långa avbrott i spelet skulle ju leda till att man vid flera tillfällen missar något viktigt.

Jag säger bestämt nej till detta. Sport ska avnjutas utan reklam, precis som film och serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Regeringen vill se mer reklam i direktsänd sport

Nej tack. Reklam är en av anledningarna till varför jag har svårt att se på amerikansk fotboll. Att tillämpa denna typ av marknadsföring under exempelvis vanlig europeisk fotboll, som ju inte har så långa avbrott i spelet skulle ju leda till att man vid flera tillfällen missar något viktigt.

Jag säger bestämt nej till detta. Sport ska avnjutas utan reklam, precis som film och serier.

Regeringen alltså... regeringen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är helt sjukt att de inte sänder sport, film och serier av ren välvilja.

Ingenting är gratis. Men att avbryta en match för att visa reklam? Det är ju en ohållbar situation. Det inser väl även du? Jag har ingenting emot reklam som visas i längst ner på skärmen medan matchen pågår, men man vill ju inte missa ett mål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingenting är gratis. Men att avbryta en match för att visa reklam? Det är ju en ohållbar situation. Det inser väl även du? Jag har ingenting emot reklam som visas i längst ner på skärmen medan matchen pågår, men man vill ju inte missa ett mål.

När dom kör reklam i tex hockey så har dom ju ett "power break" du missar ingenting, det vi som är på arenan får se är knattar som skrapar bort isen fram för målburen. Och i fotboll har jag inte varit med om reklam mitt i än så länge.

Sen håller jag med om att det är sjukt störande när man ser på NFL och det blir reklam, men samma sak där, du missar ju inget, dom byter ju oftast bara taktik och spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När dom kör reklam i tex hockey så har dom ju ett "power break" du missar ingenting, det vi som är på arenan får se är knattar som skrapar bort isen fram för målburen. Och i fotboll har jag inte varit med om reklam mitt i än så länge.

Sen håller jag med om att det är sjukt störande när man ser på NFL och det blir reklam, men samma sak där, du missar ju inget, dom byter ju oftast bara taktik och spelare.

I hockey fungerar ju reklam precis av den anledning du nämner, "power breaks". Men i fotboll sker ju inga längre avbrott (förutom om någon skadas exempelvis, eller trist nog om huliganerna bestämmer sig för att jävlas) När detta händer kan jag väl stå ut med reklam, men inte mitt i matchen, så länge de timear reklamen rätt, och inte låter en reklamfilm rulla trots att matchen påbörjats igen.

Nej jag har inte heller sett någon reklam i någon fotbollsmatch än, men det är väl bara en tidsfråga.

@Gof: Läs ovan och var inte så jävla otrevlig.

Nu har jag sagt mitt om saken. Deal with it.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Break för reklam mitt i en fotbollsmatch skulle självklart inte fungera och kommer självklart inte införas eftersom matchuret är ständigt rullandes till skillnad från t.ex hockey.

Rätt kul när amerikanska kommentatorer på en NHL-match tvingas säga "This power play is brought to you by *insert random företag*"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om ni inte förstod vad Renard menade eller om ni bara ville vara otrevliga. Onödigt i vilket fall.

Även fast det inte "händer" något i vissa avbrott (t.ex. om det blir ett inkast) så är det fruktansvärt irriterande och för mig skulle det förstöra hela stämningen ifall det kastas in någon liten reklam. Bestämmer man sig för att sända t.ex. fotboll, tycker jag att man får förhålla sig till att sända reklamerna i pauserna - precis som vilket annat TV-program. Ett vanligt TV-program som går enligt manus har man ju anpassat till TV-reklamerna så det är svårt att jämföra, men hur skulle det vara ifall det kom in en fyra sekunders-reklam under tiden som artisterna i TV4 Nyhetsmorgon vandrar bort till soffan för en intervju?

Nej, ingen reklam under speltiden för mig tack.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är helt sjukt att de inte sänder sport, film och serier av ren välvilja.

Frågan är ju hur pass mycket rättigheterna till att sända sport egentligen har höjts. Förr var det ju ingen reklam alls under en hockeymatch. Under periodpauserna togs man till studion där det diskuterades saker flitigt. Eller så är det jag som bara kommer ihåg SVT-sändningar.

Sedan kom reklam mellan perioderna, vilket är helt okej då man ändå hinner diskutera massor i studion.

Sedan kom reklam mitt under matchen, vilket fortfarande fungerar inom hockeyn eftersom man kan stoppa uret.

Så till frågan igen då. Har verkligen rättigheterna till att sända sporten ökat så pass att man måste klämma in mer och mer reklam? För det ökar ju faktiskt med åren, inte tvärt om.

Sedan är ju frågan vad som är nästa steg, kommer vi få små logos i bildrutan från olika företag? Eller kommer det bli power break efter alla avblåsningar?

Äsch, jag vet inte riktigt vad jag vill få sagt. Jag vet heller inte varför jag quotade dig P-C. Det bara blev så.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom borde det väl bara gälla SVT? det är väl den enda statligt ägda kanalen vi har? dom borde väl inte kunna bestämma att Viasat och Canal+ ska visa reklam det är ju ändå betaltjänster.

SVT har inte reklam...

Ja, de kan bestämma hur mycket reklam TV-kanaler ska ha! Gissa varför alla kanaler i sverige kör på samma reklamupplägg och inte som i tex USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan är ju frågan vad som är nästa steg, kommer vi få små logos i bildrutan från olika företag? Eller kommer det bli power break efter alla avblåsningar?

Om du tittar på exempelvis MLS hemsida där de visar highlights från matcherna ser man ofta reklam vid tidtagaruret där det står tid Lag A 0 - Lag B 0. Troligtvis något liknande som den svenskfientliga regeringen vill erbjuda oss här, iaf när det gäller fotboll. Ishockeyn och övriga sporter med effektiv tid är ju tyvärr redan sönderkommersialiserade, även om kampen för fotbollens (och i det längre perspektivet, det svenska folkets) överlevnad även kommer bringa upprättelse åt dessa sporter. Du följer inte svensk fotboll särskillt väl vad jag har förstått, men redan här har exempelvis hörnor börjat sponsras av företag och speakern är tvungen att ropa ut något liknande som Frusciante tog upp tidigare. Även namnrättigheterna på arenor säljs tills högstbjudande och detta gäller hela Europa (världen). Riktigt motbjudande och det ska och kommer att motarbetas med alla möjliga medel.

Ave.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Comhem.

När jag beställde skiten så sa dom rätt ut till mig "enda sättet du kan få högre en 1mbit/s upp i är om du beställer 100/100 för vi kan bara leverera 1mbit upp på dom lägre hastigheterna"

Jaha okej?

Så då beställde jag 25/1 för att jag tänkte att lite extra på nerladdningen är ju rätt nice att ha, och nu när jag sitter på deras jävla sida, vad ser jag då?

Jo nu helt jävla plötsligt erbjuder dom 10/10 och 25/10?????

Fan vad arg jag är!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Comhem.

När jag beställde skiten så sa dom rätt ut till mig "enda sättet du kan få högre en 1mbit/s upp i är om du beställer 100/100 för vi kan bara leverera 1mbit upp på dom lägre hastigheterna"

Jaha okej?

Så då beställde jag 25/1 för att jag tänkte att lite extra på nerladdningen är ju rätt nice att ha, och nu när jag sitter på deras jävla sida, vad ser jag då?

Jo nu helt jävla plötsligt erbjuder dom 10/10 och 25/10?????

Fan vad arg jag är!

Ring och gnäll på dem, sådant där är rätt enkelt att deala om...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...