Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Fan! fan! FAN! FAAAAN!

Söp bort passet i helgen när jag var ute, har ingen annan legitimation och Sverige har ingen ambassad på Irland. Det är fan katastrof! Haft ångest hela dagen.

Jag måste åka till Nordirland, Belfast (ingen gränskontroll mellan Irland och Nordirland), ta båt till Liverpool, sen ta tåget till London där närmsta ambassaden finns.

Fan, som sagt! Vill inte vara kvar här för evigt. :(

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan! fan! FAN! FAAAAN!

Söp bort passet i helgen när jag var ute, har ingen annan legitimation och Sverige har ingen ambassad på Irland. Det är fan katastrof! Haft ångest hela dagen.

Jag måste åka till Nordirland, Belfast (ingen gränskontroll mellan Irland och Nordirland), ta båt till Liverpool, sen ta tåget till London där närmsta ambassaden finns.

Fan, som sagt! Vill inte vara kvar här för evigt. :(

Det finns väl ett svenskt konsulat i Dublin? Har för mig att dom kan fixa provisoriska pass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var hos polisen idag, de hade inte fått in något då. Ska dit igen imorgon och anmäla det, får se om det har kommit in något då.

Om inte annat krävs en anmälan för att jag ska kunna få ett provisoriskt pass.

Du skulle ju eventuellt kunna gå/ringa till de platser du besökte igår och fråga om någon lämnat in ett pass i baren eller något i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skulle ju eventuellt kunna gå/ringa till de platser du besökte igår och fråga om någon lämnat in ett pass i baren eller något i den stilen.

Jag upptäckte att passet var borta när jag skulle visa legitimation på första stället jag skulle in på (kom in iaf, om ni undrar). Hade tidigare bara varit på förfest hos några vänner, bett de kolla i soffan och bakom soffkuddarna. Inget där tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

In-ear-hörsnäckor. Vilket fruktansvärt ruttet koncept.

Obekväma, och trots att det känns som att de inkilade halvvägs till hjärnan trillar de ur lättare än vanliga hörsnäckor. För att inte tala om att det är rätt vidrigt och man kan inte direkt dela med sig av dem till någon.

Fick dem med gratis till min Samsung Galaxy SIII men jag tror jag ska köpa ett par nya, för de här gör mig vansinnig.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

In-ear-hörsnäckor. Vilket fruktansvärt ruttet koncept.

Obekväma, och trots att det känns som att de inkilade halvvägs till hjärnan trillar de ur lättare än vanliga hörsnäckor. För att inte tala om att det är rätt vidrigt och man kan inte direkt dela med sig av dem till någon.

Fick dem med gratis till min Samsung Galaxy SIII men jag tror jag ska köpa ett par nya, för de här gör mig vansinnig.

Hade exakt samma inställning tills jag hittade ett par som passade. Då finns det enbart fördelar förutom det "vidriga", det har dock lett till att jag är mer noggrann mer att ha rena öron. Win-win.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...