Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Alltså, jag vet att jag låter så sjukt dryg och/eller sorglig men INGEN i min klass har tydligen sett eller hört någon form av internet-humor utkommen efter 2008. En upptäckte 9gag för några veckor sen och alla samlas runt iphonen och ba "hahahaha sceptical third world child hahahaha".

Det värsta var när en lärare i samband med ämnet "kommunikation kan tas på olika sätt" visade den här flashvideon med ryska nationalsången som har svenska undertexter. Nästan ingen hade ens hört talas om den innan och alla tyckte den var såååå rolig. Haahahha staaaackars negerslav hahahaha.

De är ändå i min ålder, jag förstår det inte.

Cancern sprider sig.

Hade faktiskt aldrig hört talas om Sceptical third world child, ens på bild. Jag brukar inte vara så långt efter ändå, max ett halvår. Men shit, att de aldrig sett ansiktsburk-videos förr? :blink:

Å andra sidan, memes har blivit väldigt urvattnade nu. Det var en period typ 2008-2010 där det var jäkligt roligt och originellt, men det har dött av ganska duktigt. Lolcats var asroliga på sin tid, men så snart gemene man fick verktygen att göra det så blev det inte direkt nån humorelit som stod för produktionen. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade faktiskt aldrig hört talas om Sceptical third world child, ens på bild. Jag brukar inte vara så långt efter ändå, max ett halvår. Men shit, att de aldrig sett ansiktsburk-videos förr? :blink:

Å andra sidan, memes har blivit väldigt urvattnade nu. Det var en period typ 2008-2010 där det var jäkligt roligt och originellt, men det har dött av ganska duktigt. Lolcats var asroliga på sin tid, men så snart gemene man fick verktygen att göra det så blev det inte direkt nån humorelit som stod för produktionen. :confused:

skeptical-third-world-kid-facebook_1243818_0.jpg

Det är lite det som är grejen. Nu när det finns tusen verktyg och sajter där man kan göra egna memes har det blivit en enorm inflation och slutat vara roligt helt.

Men jag måste erkänna att Ordinary Muslim Man fortfarande får mig att skratta varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kellogs syn på kroppsideal. Ett något klichéartat ämne att klaga på kanske men jag blir så sjukt trött på företag som tror sig göra rätt men bara har en helt värdelös syn på det hela. Jag är ingen TV-slampa men har i dessa juletider, det vill säga hemmatider, degat framför TV-skärmen i soffan hela dagen och i varje reklampaus kommer det en reklamsnutt från Kellogs special-K där typ tio olika till synes vackra kvinnor ska väga sig offentligt på Stockholms centralstation. Innan de ställer sig på vågen säger pantade saker som "får man ta av sig jackan?" och "åh vad läskigt att väga sig" bara för att bli lättade av att deras vikt inte alls dök upp utan ett lökigt ord som enligt Kellogs fokuserar på det "positiva" med personen i stil med "energi", "lycka" eller "spontan".

Alltså, för det första. vad spelar det för roll hur mycket man väger? Och då menar jag inte "man får väl vara tjock om man vill" utan det "viktiga" är väl hur man ser ut när man är naken? Om man är skitsmal och 160 centimeter lång men råkar av en händelse (låt oss säga en sjukdom) väga 90 kilo spelar väl inte själva vikten någon roll? Låt gå för att personer som väger mer än genomsnittet kan ha en större andel kroppsfett men det är så efterblivet att hävda att ökad kroppsvikt medför en fulare kropp. En person som är 190 centimeter lång och normalviktig väger ju garanterat mer än en person som är 170 centimeter lång, ändå har jag uppfattat det som att om en person (oftast flicka) väger mer än 60, oavsett hennes längd, så anser hon sig själv överviktig. "Man frågar inte en flicka hur mycket hon väger" är bland de dummaste saker man kan säga, i vilket vardagligt fall spelar en persons vikt någon roll?!

För det andra, varför tror Kellogs att deras flingor skulle kunna ha en central del i persons viktminskning? Det finns visserligen massvis med flingor som innehåller jättemycket socker och tomma kolhydrater men om man funderar på vilken målgrupp Kellogs riktar sig till, medelålderskvinnor, så tror jag inte att dessa byter ut en daglig runda kalaspuffar mot special-K och tänker att "ååhhhh nu kommer jag äntligen i mina jeans jag hade när jag var 13 år gammal".

TL;DR: Kellogs är ett efterblivet företag.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbar med att supporta Nordeapersonal med deras IT-problem av alla dess slag. Får ganska snabbt reda på när internetbanken skiter sig t.ex.

Brukar för skojs skull kika in på deras facebook-sida. Får ångest varje gång. Är folk i största allmänhet totalt sinnessjuka, eller vad är det frågan om? Klart man blir förbannad om ens banktjänster inte funkar som man vill - men hur kan man ha mage att häva ur sig så mycket galla bara för att det är via facebook och för att det är ett stort företag?

Har man inget medlidande för den person som sitter och ska svara i det här fallet Nordeas namn? De är ofta unga studenter som sitter på kundervice, som även sköter facebook-sidan. Lider något så fruktansvärt med dem, och hoppas att folk inte är lika mycket psykopater när de ringer kundservice.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på alla dom här "gilla oss på facebook så skickar vi pengar till..." sakerna som dyker upp då och då på Facebook.

Brukar vara "gilla och dela" också som gör att dom skickar pengar.

Världen är störd ibland, inget kan komma från hjärtat. Allt ska ha ett pris och man måste gå i vinst på något sätt för att göra snälla saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Att varje white trash par vars förhållande har varit aktivt i högst 8-9 månader bestämmer sig för att deras ynkliga tillvaro kräver en unge. Hands down till alla er på forumet som har kids! Antar dock att ni väntade med barn tills ni hittat ett förhållande ni kände er bekväma i, hade en fast inkomst och ett stabilt boende, det är iallafall den bild jag har fått.

Jag snackar om folk i min ålder (19-21) som fux flux bestämmer sig för att skaffa barn och slänger upp en bildjävel på Facebook med texten "Tihi, dags att släppa bomben! Jag och min älskade ska ha ett barn ihop!" Bitch, ni har varit tillsammans i ett drygt år, ni är arbetslösa och bor i en etta, om ni nu har flyttat hemifrån alls.

Vet inte hur det ser ut i övriga Sverige, men just här verkar det som att det är inne bland sliddjuren att skaffa barn. Är i vissa fall rätt säker på att mannen i fråga inte är helt med på noterna, utan bara spelar med för att inte skapa uppståndelse. Det kommer fan att dröja länge innan jag någonsin överväger att sticka in kuken i en kvinna utan gummi igen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

U jelly?

Låter det som att jag, efter den beskrivning jag gav, är avundsjuk? Nej, det är jag inte. I mina ögon förstör dom sina liv med att skaffa barn innan dom vuxit upp och fått gjort allt dom velat göra under deras "wild and crazy" år. Talar nog inte bara för mig själv, utan en stor del av alla i min ålder då jag säger att man i den åldern inte på långa vägar fått göra allt man vill innan man kan luta sig tillbaka och leva ett lugnare liv. Är rätt säker på att ungen får en avsevärt mycket bättre uppväxt under bättre förhållanden så som stadigt boende och ekonomi också.

Varsågod för svaret.

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att varje white trash par vars förhållande har varit aktivt i högst 8-9 månader bestämmer sig för att deras ynkliga tillvaro kräver en unge. Hands down till alla er på forumet som har kids! Antar dock att ni väntade med barn tills ni hittat ett förhållande ni kände er bekväma i, hade en fast inkomst och ett stabilt boende, det är iallafall den bild jag har fått.

Jag snackar om folk i min ålder (19-21) som fux flux bestämmer sig för att skaffa barn och slänger upp en bildjävel på Facebook med texten "Tihi, dags att släppa bomben! Jag och min älskade ska ha ett barn ihop!" Bitch, ni har varit tillsammans i ett drygt år, ni är arbetslösa och bor i en etta, om ni nu har flyttat hemifrån alls.

Vet inte hur det ser ut i övriga Sverige, men just här verkar det som att det är inne bland sliddjuren att skaffa barn. Är i vissa fall rätt säker på att mannen i fråga inte är helt med på noterna, utan bara spelar med för att inte skapa uppståndelse. Det kommer fan att dröja länge innan jag någonsin överväger att sticka in kuken i en kvinna utan gummi igen.

W0rd motherfuckah!

Sanningen svider och dessa individer håller fan aldrig ihop när ungen väl har kommit. 5 löst bekanta i min ålder som skaffat barn ihop är numera inte ihop längre. Alla 5 har även samma sak gemensamt att dom separerar innan ungen fyllt 1, eller iaf där omkring. Detta är för att NI FAN INTE HAR NÅGON VÄRLDSUPPFATTNING ERA JÄVLA IDIOTER! En bäbis är för fan ett heltidsjobb som kräver två personers kärlek och omtanke. Allt som oftast är det dessutom mamman som får vårdnaden och pappan är egentligen inte särskilt intresserad förens barnen börjar närma sig 2-3 år och faktiskt har en egen vilja. Att vara småbarnsförälder är det inget dom har tänkt på vad det innebär över huvudtaget.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att varje white trash par vars förhållande har varit aktivt i högst 8-9 månader bestämmer sig för att deras ynkliga tillvaro kräver en unge. Hands down till alla er på forumet som har kids! Antar dock att ni väntade med barn tills ni hittat ett förhållande ni kände er bekväma i, hade en fast inkomst och ett stabilt boende, det är iallafall den bild jag har fått.

Jag snackar om folk i min ålder (19-21) som fux flux bestämmer sig för att skaffa barn och slänger upp en bildjävel på Facebook med texten "Tihi, dags att släppa bomben! Jag och min älskade ska ha ett barn ihop!" Bitch, ni har varit tillsammans i ett drygt år, ni är arbetslösa och bor i en etta, om ni nu har flyttat hemifrån alls.

Vet inte hur det ser ut i övriga Sverige, men just här verkar det som att det är inne bland sliddjuren att skaffa barn. Är i vissa fall rätt säker på att mannen i fråga inte är helt med på noterna, utan bara spelar med för att inte skapa uppståndelse. Det kommer fan att dröja länge innan jag någonsin överväger att sticka in kuken i en kvinna utan gummi igen.

Yeah, about that...

Han var ju iofs inte planerad, men allt löste sig iallafall och nu har vi det bra. Firade även första födelsedagen för ett par veckor sedan.

Men jag håller med dig. När jag fick veta att hon var gravid så tänkte jag bara "nej, nu blir vi en av dom", men så blev det inte som tur var.tongue_1181744_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...