Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Hittade nyss det värsta av två världar: "Fruktansvärt godkänd på hela termin 5. Känns fantastiskt och skönt! Förtjänar Grekland helt klart! :) *lycklig tjej*"

Missunnar ju inte någon att vara stolt, men att berätta vad man har förtjänat och varför man förtjänar det är ju för det mesta bara skrytigt...

Håller den personen på så IRL också? Man hajar ju ändå till när någon maler på så i ett samtal... eller inte hajar till, man bara vet inte vad man ska säga. "Mmmm... bra jobbat"?

Haha. Fan vad bitter jag låter.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väl inne på det spåret kan jag tillägga att jag stör mig väldigt mycket på uttrycket "att unna sig" något. "Nu har jag varit duktig med träningen så nu kan jag unna mig den och den godsaken." Nej, i min värld gör man det man känner för när man känner för det och tar sedan konsekvenserna av det, oavsett om man gick på poweryogan eller inte.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens ris går till FMS som bör använda haklapp vid det politiska middagsbordet, att inte kunna respektera ett fackförbunds strejk oavsett invärtes politiska åsikter är inte bara fruktansvärt respektlöst utan dessutom rakt igenom barnsligt. Sluta slabba ner era förbaskade översittare.

Gårdagens ris gick till liberalen i TV som under en lågnivådebatt kring löner och klyftor gav argumentet "men bara för att Zlatan kommer och ställer sig brevid mig blir ju inte jag fattigare plus att jag får träffa min idol".

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina Grado SR60 började idag efter minst ett par timmars användande varje dag i 6-7 år att glappa i ena elementet. Antagligen en mycket enkel sak att löda snyggt, men kom att tänka på hur många andra luffarlurar jag har plöjt igenom parallellt; säkert minst 10 st iPodsnäckor, två par Koss Porta Pro, ett par Koss The Plug, 8 st Klipsch S4 (på garanti), ett par Beats by Dr. Dre Tour och 3-4 st nonamevarianter. Ser verkligheten ut så här eller är jag extrem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Mina Grado SR60 började idag efter minst ett par timmars användande varje dag i 6-7 år att glappa i ena elementet. Antagligen en mycket enkel sak att löda snyggt, men kom att tänka på hur många andra luffarlurar jag har plöjt igenom parallellt; säkert minst 10 st iPodsnäckor, två par Koss Porta Pro, ett par Koss The Plug, 8 st Klipsch S4 (på garanti), ett par Beats by Dr. Dre Tour och 3-4 st nonamevarianter. Ser verkligheten ut så här eller är jag extrem?

Det låter lite extremt faktiskt, haha. Sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina Grado SR60 började idag efter minst ett par timmars användande varje dag i 6-7 år att glappa i ena elementet. Antagligen en mycket enkel sak att löda snyggt, men kom att tänka på hur många andra luffarlurar jag har plöjt igenom parallellt; säkert minst 10 st iPodsnäckor, två par Koss Porta Pro, ett par Koss The Plug, 8 st Klipsch S4 (på garanti), ett par Beats by Dr. Dre Tour och 3-4 st nonamevarianter. Ser verkligheten ut så här eller är jag extrem?

Du är extrem. Jag använde snäckorna jag fick med min iPhone i 3 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina Grado SR60 började idag efter minst ett par timmars användande varje dag i 6-7 år att glappa i ena elementet. Antagligen en mycket enkel sak att löda snyggt, men kom att tänka på hur många andra luffarlurar jag har plöjt igenom parallellt; säkert minst 10 st iPodsnäckor, två par Koss Porta Pro, ett par Koss The Plug, 8 st Klipsch S4 (på garanti), ett par Beats by Dr. Dre Tour och 3-4 st nonamevarianter. Ser verkligheten ut så här eller är jag extrem?

Har sumpat över 10 portapros... Farsan som ständigt köper hem skiten billigt, men aldrig mer. Kör ett par AKG nuförtiden.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vilken jävla smörja, så länge man inte bor i skrapan av någon anledning.

Det är helt omöjligt att inte klara sig på 9 lök som en generell student. Sverige är kanske världens mest generösa land för högre, erkänt kvalitativa, studier. Först och främst är all statlig utbildning är g-r-a-t-i-s, samt att räntan på studielånet praktiskt taget motsvarar inflationen (plus att man får studiebidrag) ... vänstern i sitt esse.

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken jävla smörja, så länge man inte bor i skrapan av någon anledning.

Det är helt omöjligt att inte klara sig på 9 lök som en generell student. Sverige är kanske världens mest generösa land för högre, erkänt kvalitativa, studier. Först och främst är all statlig utbildning är g-r-a-t-i-s, samt att räntan på studielånet praktiskt taget motsvarar inflationen (plus att man får studiebidrag) ... vänstern i sitt esse.

Vad folk är sämst, jag klarar mig på ca 6000 i månaden! Dessutom, om man inte jobbar så kan man söka ca 1000kr i månaden i bostadsbidrag. Vilket är det dummaste! Hej, om du inte jobbar alls, någonggång under året kan du få typ 12 000-15 000 extra per år.

Men bor man nära centrum (typ 5000 hyra) och är lite frikostig med mat (äter ute) eller alkohol så räcker det ju kanske inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken jävla smörja, så länge man inte bor i skrapan av någon anledning.

Det är helt omöjligt att inte klara sig på 9 lök som en generell student. Sverige är kanske världens mest generösa land för högre, erkänt kvalitativa, studier. Först och främst är all statlig utbildning är g-r-a-t-i-s, samt att räntan på studielånet praktiskt taget motsvarar inflationen (plus att man får studiebidrag) ... vänstern i sitt esse.

Folk är så jävla slösiga. Jag skulle skämmas ifall jag gick minus varje månad...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också jävligt svårt att förstå studenter som klagar på sin dåliga ekonomi, med fullt CSN borde man kunna få ihop det. Samtidigt har jag minst lika svårt för överdrivet ekonomiska människor som planerar utgifter i minsta detalj och käkar matlåda eller Billys panpizza dag in och dag ut. Med sunt förnuft kan man få ekonomin att gå ihop även att man käkar ute ibland, går ut en eller ett par gånger i veckan, eller vad man nu gillar att göra. Att göra avkall på saker man gillar för att ha en extra tusenlapp på kontot i slutet av månaden... Njäe.

Nu tar jag visserligen inget lån överhuvudtaget, men ändå.. Bränner inte nio lakan på en månad.

Redigerad av Tweak
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Fullkomligt meningslöst att leka med tanken... men om man år 2009 fick nys om Bitcoins och investerade den inte helt orimliga summan 3-4000 kronor, och idag lyckades sälja rubbet i den nuvarande kursen skulle man vara god för över 100 miljoner skattade kronor.

Redigerad av mr_tobbe
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...