Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Fullkomligt meningslöst att leka med tanken... men om man år 2009 fick nys om Bitcoins och investerade den inte helt orimliga summan 3-4000 kronor, och idag lyckades sälja rubbet i den nuvarande kursen skulle man vara god för över 100 miljoner skattade kronor.

Läste du om samma snubbe eller? Han skjöt in några hundra dollar år 2009 och glömde av dem. Nu är han miljonär.

Själv satt jag faktiskt på Bitcoins innan den senaste explosionen, men inte särskilt mycket. När jag fick dem var de värda cirka 80 spänn och när jag inkasserade dem var de värda 600 eller så. Bättre än inget. w00t_1181130_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste du om samma snubbe eller? Han skjöt in några hundra dollar år 2009 och glömde av dem. Nu är han miljonär.

Jo, bland annat, han pyntade 25 dollar och sålde en femtedel för ett tag sedan för 177200 dollar. Totalt värde på det han köpte från början är 1.25 miljoner dollar idag...

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Fann den här via en slumpad googling, så jag vet inte hur stor grej det egentligen är. Men sidan i sig är ganska puckad.

http://www.femalemarketplace.se/start.html

"I Sverige ägs flertalet företag av män och knappt 30 % ägs av kvinnor. Vi tycker att det finns anledning att ändra på dessa proportioner och har därför startat en gemensam marknadsföringsplats för varor och tjänster från företag som ägs/drivs av kvinnor."

Yes, mer jämnställt i ledarpositioner är säkert nice, men:

1. Om nu fler personer valde att handla av företag som drivs av kvinnor - varför skulle det leda till att kvinnor börjar driva fler företag överlag?

2. Vad får dem att tro att en VD:s kön över huvud taget påverkar en konsuments val före köp?

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ju krasha någon gång också...

I det korta loppet, d v s något år kanske, är det fullt möjligt att det kraschar. Men i det långa loppet tror jag att Bitcoins kommer att fortsätta stiga.

Självklart kan man omöjligen veta säkert och man borde inte skjuta in mer pengar än vad man kan förlora. Jag ska bara lägga in en 2-3 tusen till en början. Går det åt skogen är det en överkomlig summa att bli av med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag genomgick jag utbildningen 'kallt vatten', och ni kan ju gissa vad det innebar. Att bada vintertid är Djävulens påfund, det var det vidrigaste jag har gjort i hela mitt liv och jag kommer aldrig att göra om det. Kommer nog inte ens bada i Sverige igen, någonsin. Om det inte blir isvak i Arvidsjaur i februari, så klart. Hehe.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Motsatsen verkar faktiskt troligare. Dvs att det kommer att vara högt den närmaste framtiden men riskerar att krascha efter det. Anledningen är att det är Kina som fått Bitcoin att skjuta i höjden (bästa sättet att föra ut pengar från landet), men om Kina öppnar upp sig mer mot resten av världen (vilket är trenden) så kan allt det försvinna. Bra skrivet om det hela

Fast Bitcoins steg rätt bra även utan Kinas hjälp så jag står faktiskt kvar vid vad jag skrev. Men varför spekulera, är bara att gräva fram dessa inlägg om något år och se vem som får ställa sig i skamvrån biggrin_1182204_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...