Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Käkade en risig hamburgertallrik i fredags, sedan dess har jag och två jobbarkompisar varit sängliggande med kräkningar, feberfrossa, sprängande huvudvärk och annat trevligt. Vill dels klaga på att det suger att må såhär, och dels på att jag slösar lediga dagar på att ligga halvdöd i min säng.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att påläggsskinka alltid ska vara förpackad så förbannat ihoptrasslad, där varje skiva är ihopvikt under och över alla andra på något konstigt sätt. Kan aldrig bara ta en enskild skiva utan att ta på minst fem andra skivor på samma gång. Fan.. :(

Men det är ju så gott med trassliga skinkslamsor på mackan. :rolleyes:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vill klaga på mig själv, har så mycket spärrar är rädd för saker som man inte borde vara rädd för.

Två dagar i rad nu har jag sett två riktigt söta tjejer ute. Varför går man bara inte fram och försöker växla några ord? Så svårt kan det väl inte vara. Kanske är för "osvenskt"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som inte kan skriva ordentligt!

En arbetskamrat har skicka sms om att flytta runt massa jobbpass. Till slut har vi bestämt hur det ska bli och hon avslutar ett sms med: "Så sms XXX ;)" där XXX är namet på en annan arbetskamrat, eftersom vi måste informera XXX eftersom hennes pass blivit flyttade med.

Jag undrar om hon menar att jag ska smsa till XXX eller om hon kommer göra det. Så jag frågar: "Okej det låter bra, ska jag smsa XXX, eller du?"

Svaret jag får är: "Ja gör det ;)"

Hur fan ska jag lyckas tolka vilket slags "Ja" hon menar? "Ja" som i: "Ja, gör det. ;)" eller "Ja" som i: "Jag gör det. ;)"

Människor måste ta mig fan bli bättre på det svenska skriftliga språket!

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som inte kan skriva ordentligt!

En arbetskamrat har skicka sms om att flytta runt massa jobbpass. Till slut har vi bestämt hur det ska bli och hon avslutar ett sms med: "Så sms XXX ;)" där XXX är namet på en annan arbetskamrat, eftersom vi måste informera XXX eftersom hennes pass blivit flyttade med.

Jag undrar om hon menar att jag ska smsa till XXX eller om hon kommer göra det. Så jag frågar: "Okej det låter bra, ska jag smsa XXX, eller du?"

Svaret jag får är: "Ja gör det ;)"

Hur fan ska jag lyckas tolka vilket slags "Ja" hon menar? "Ja" som i: "Ja, gör det. ;)" eller "Ja" som i: "Jag gör det. ;)"

Människor måste ta mig fan bli bättre på det svenska skriftliga språket!

Usch ja. Det värsta är personerna som egentligen är legitimt skarpa, men som ändå använder dagisspråk på internet/sms. Har en bekant som läser samma utbildning som mig och gör bra ifrån sig i akademisk skrift. Hon skriver ALLTID "ja, de, me, va, o" och så vidare. Hon använder nästan aldrig punkt eller stor bokstav, som om hon fortfarande är kvar på T9-tiden. Vi har ju för fan smartphones som löser allt detta åt oss, så det känns som att hon aktivt har ändrat vissa ord tillräckligt många gånger för att hennes autocorrect ska skriva på fel sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill klaga på de flygplan som försvinner eller kraschar eller bli nedskjutna. Fett oskönt.

Alla olyckor är så klart tragiska, men jag tror inte vi ska se det som att det skett jättemånga olyckor. Två Malaysia-kärror har smällt, ett olustigt sammanträffande som så klart väckt människors och medias intresse.

Statistiken för 2014 kommer vara sämre än för 2013 (då dog bara 265 i flygrelaterade olyckor (Vilket kan jämföras med de 264 som dog i trafiken bara i Sverige samma år). Men kom ihåg att genomsnittet för de senaste 10 åren är ca 35 haverier och 770 döda.

Det blir bättre och bättre för varje år, även om 2014 är sämre än 2013- men fortfarande bättre än 2012 (475 döda).

Nu blev detta ett väldigt cyniskt inlägg, man kan inte bara räkna människors liv i statistik. Men det jag vill komma fram till är att det fortfarande var BETYDLIGT "farligare" att flyga för bara 10-20 år sedan.

Har ett klagomål dock som är lite relaterat till detta: Holländare vill utvisa Putins dotter. Nu är jag inte insatt i var hon står politiskt osv. Och nog för att landet är i shock, men vad är det för logik i att utvisa Putins dotter för att ett gäng seperatister har klantat sig? Det kommer ju lösa alla konflikter.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...