Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Helgerånen du nämnde är ju pseudovetenskapliga så där är det bara att avfärda det som trams. Med samhällsvetenskapen är det svårare men man kanske får acceptera att ordet har en annan betydelse där.

Jo, så är det ju. Och det är väl där man drar gränsen för "hard science" och "soft science", även om det finns mycket pseudovetenskap inom den mjuka vetenskapen (och även en del i den hårda). Det går inte att motbevisa en vag teori, där gissningarna och metoderna är vaga/oändliga, och då tycker jag att det inte går att påstå att man vet något om det (i den vetenskapliga meningen).

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det var Guldgala här i Östersund ikväll/inatt och jag jobbade till kl 03:00. Tänkte att jag svänger in på Donken på väg hem för att stilla hungern. Sagt å gjort, svänger in och går till dörren. Möts av en lapp där det stod "Idag 13/11 stänger vi klockan 00:00 på grund av att sotaren kommer. Vi öppnar igen den 14/11 ca 06:30."

Donken är enda dygnet-runt-öppna matstället här förutom Statoil. Jag ville ju ha en sweet chili chicken-wrap! smiley_1262074_0.gif

Nu sitter jag här hemma och äter tunnbröd med marmelad och ost istället. Och pepparkakor. Nåja, helt okej det med.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill klaga på den fri marknaden igen, denna gången när det handlar om friskolor. Uppdrag granskning granskar vilka elever friskolor tar in och det är väldigt uppenbart att många friskolor bara tar in barn med bra betyg och som är skötsamma. Ur ett rent marknadsperspektiv är det sjukt mycket mer värt att ta in bra barn eftersom medelbetyget går upp och fler söker till skolan och man kan expandera. Heja segregeringen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill klaga på den fri marknaden igen, denna gången när det handlar om friskolor. Uppdrag granskning granskar vilka elever friskolor tar in och det är väldigt uppenbart att många friskolor bara tar in barn med bra betyg och som är skötsamma. Ur ett rent marknadsperspektiv är det sjukt mycket mer värt att ta in bra barn eftersom medelbetyget går upp och fler söker till skolan och man kan expandera. Heja segregeringen.

Nu kommer jag låta sjukt töntig, men jag tycker ändå att begåvade elever ska få studera tillsammans med andra begåvade elever. Idioter kan studera med likasinnade. Personligen hade jag förmodligen trivts mycket bättre i skolan om jag inte hade haft så många idioter i klassen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kommer jag låta sjukt töntig, men jag tycker ändå att begåvade elever ska få studera tillsammans med andra begåvade elever. Idioter kan studera med likasinnade. Personligen hade jag förmodligen trivts mycket bättre i skolan om jag inte hade haft så många idioter i klassen.

Det är ju klart att alla vill det. Det är ju inte som om det är positivt med andra stökiga elever i klassen. Det medför dock många problem, främst med att alla inte är lika värda och att social status kommer vara helt avgörande.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Intressant! Vad hände????

Jag vill klaga på elavtal. Fyfan.

Jag lagade en sak häromdagen och måste ha varit dum nog att låta limtuben trilla ner i tvättpåsen, för nu hittar jag den ingenstans. Vågar knappt vänta på om ett stort lass med kläder har förstörts :(.

EDIT: HITTADE DEN, SHIT VAD DET SKA FIRAS IKVÄLL!

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

grinds-my-gears1_1262663_0.jpg

Att en 20-åring som rånade en Guldfynd-butik här i Östersund får hårdare straff än en 24-åring som körde ihjäl två människor efter att ha kört från ett Streetrace i väldigt hög hastighet.

http://www.op.se/blaljus/brott/doms-till-samhallstjanst-for-guldfyndsranet

http://www.op.se/blaljus/brott/hovratten-andrade-dom-for-dodsvallande-man

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

När man går till Pustervik och upptäcker att man tog med dosan med blöta, använda prillor istället för den nya...

DEN suger. Har du inte upplagt vilken sida som vilken dosa ligger på? Min dosa med använda ligger alltid till höger och de nya till vänster. Har jobbat in mina rörelser i ryggmärgen, så jag tar aldrig fel längre, även om jag alltid öppnar dosan innan jag går för att se efter och vara på den säkra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...