Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Ja, det var en ganska fjantig kommentar av mig, men om saker lyfts ut i rätt trådar är det åtminstone enklare att hitta till en diskussion vilket kan öka aktiviteten. Det finns ändå ett mönster - flyktingdiskussionen, den här feminismdiskussionen, och filmefterlysningarna i Troms som borde ligga i jag söker-tråden i musik-forumet. Samtidigt är det som sagt sjukt låg aktivitet på medlemmarna och då kanske vi (jag) inte borde kräva bättre av er.

Vi skiter i det här stickspåret! yes_1046272_0.gif

Jag tror att den tiden är svunnen, ledsamt nog :(.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Debattartikeln som ni gråter blod över är för övrigt satir.

Kan väl citera Kebab i detta. När 90% av allt som skrivs på skitsidan nyheter24 är i samma klass och ibland värre än denna satirpost så spelar det inte så stor roll. Det finns ju uppenbarligen en stor andel feminazis därute som är precis som denna satirartikelns upphovsman.

Ansvarstagandet måste börja någonstans, det är tankesätt som dessa som lett till att orättvisorna finns kvar. "Varför ska jag behöva ta ansvar när ingen annan gör det?"... kan en förvänta sig höra från ett trotsigt barn, inte från en vuxen person.

Jag kommer fortfarande inte ta ansvar för män nu och män förr som beter sig som djur mot kvinnor. Det är nedvärderande mot mig själv som människa, för i ditt tankesätt så är jag kvinnomisshandlare och våldtäktsman bara för jag föddes med penis. Väx upp för fan. Jag tar ansvar för mig själv och jag är absolut ingen person som kränker eller trycker ner kvinnor bara av den enkla anledningen att jag är man. Alla har ett personligt ansvar, du ska inte själv ta ansvar för halva världens befolkning bara för du delar genus med dessa. Gör detta mig till ett barn så fine, då får du tycka det. Kan lova dig att din personliga åsikt väger föga i detta sammanhang i det stora hela.

Helt fel användning av semikolon för övrigt.

Jag; skriver; precis; som; jag; vill. Är; detta; en; uppsats? Uppenbarligen förstod du vad jag skrev.

Du har fel. Feminismen menar på att kvinnans rättigheter kort och gott ska jämställas med mannen, ur sociala såväl som ekonomiska perspektiv (det vill säga ur alla perspektiv). Dagens feminism är fortfarande feminism, det är ett begrepp och en tidlös ideologi, allt annat du raljerar om är förutfattade meningar dragna ur Feministiskt Initiativs partiprogram eller förutfattade meningar om personer som representerar F!. Du håller ju med mig om att alla människor är lika mycket värda, därför är du också feminist. Det går alldeles utmärkt att vara feminist utan att rösta på F!.

Jag har fel? Enligt vem, dig? So be it, det skiter jag i. Du har fel i mitt tycke. Feminism nu och feminism för 50år sedan är absolut inte samma sak längre. Grundstenarna ligger där, men det är helt jävla skevt i dagens samhälle. Det har bakats ihop med anti-rasism och HBTQ och är numera en spjutspets där allt ska vara onödigt bajsnödigt PK.

Feminism är idag en ideologi som utgår från att allt ont som har gjorts, görs och kommer att göras bara utförs av vita, heterosexuella män och vi ska ta allt ansvar och således skämmas och buga och be om förlåtelse. Därför är jag givetvis absolut INTE feminist.

Det blir lite svårt att ta till sig det du skriver när texten är fylld till bredden av hat, jag tror att du hade vunnit en hel del på att nyansera dig och försöka problematisera med ett neutralt förhållningssätt.

Jag skriver inget som någon ska ta till sig i den bemärkelsen, däremot har jag min rätt som människa att säga min mening och om jag ogillar feminism men fortfarande står för människors lika värde så ska jag få göra det. Jag har inget krav från någon att läsa på om feminism in i minsta detalj för att först efter det uttala mig om jag ogillar det eller inte. Feminister har ju uppenbarligen inga problem att dra med mig över en kam och säga att jag är problemet i dagens samhälle för att jag är man. Klart som fan jag blir förbannad.

Att inte förstå att artikeln är satir kanske är en bra måttstock på ens (o)kunskap kring feminism.

Läs tidigare quote.

Jag vill klaga på att jag inte förstod att artikeln var satir. sad_1182040_0.gif Men det finns ju verkligen folk som är sådär extrema, hur ska man kunna veta? sad_1182040_0.gif

Word brah..

Jag vill klaga på hur forumet modereras. Hur kan det här, precis som flyktingdiskussionen i Snacka om nyheter-tråden, inte ha lyfts ut i egna trådar?

Sen är det förstås beklagansvärt att det enda som leder till diskussion här är just inbillad anti-feminism och att klaga på otacksamma flyktingar. Om man lyckas ha just de frågorna som sina politiska hjärtefrågor är det dags att kolla sig i spegeln.

Absolut. En del i det problemet ligger förmodligen i att tokstollar, från alla håll och kanter, förr i tiden inte hade en medial arena att nå ut med sina åsikter ifrån. Idag lyfts de istället upp - det bidrar ju till klick och därigenom intäkter. Det spelar måhända en liten roll i att folk på riktigt tror att en liknande krönika skulle vara representativ för feminism i stort. Ifall StellHell skrev en krönika om sina vanföreställingar om vad dagens feminism är hade Nyheter24 publicerat utan att varken blinka eller rätta stav- syftnings- och grammatikfel .

Inläggen i sig har inget innehåll. Vi hade fått en tråd om feminism som hade fått 10 inlägg för att sen dö ut, tills någon bumpar den ett år senare för att länka något som t.ex. satirartikeln.

-------

Mina "vanföreställningar" hade antagligen backats upp av precis lika mycket folk som gillar artiklarna på nyheter24. Kommentatorfälten går alltid varma på den skitsidan från båda sidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för i ditt tankesätt så är jag kvinnomisshandlare och våldtäktsman bara för jag föddes med penis.

Nej, det är generellt män som kvinnomisshandlar och våldtar (eftersom män är överrepresenterade brottsförövare i statistiken) , inte du som individ. Jag förstår att det är svårt, eller snarare ovant, att tala om män som grupp och det beror på att vi aldrig tidigare gjort det. Ett stort steg framåt i jämställdhetsdebatten är just det, att våga tala om män som grupp och vad den gruppen har för sig.

Det är för övrigt beklageligt att det inte finns en kvinna på den här sajten som kan uttala sig om detta (IceCandy?), det hade varit en intressant och betydligt mer legitim röst i sammanhanget. Ironiskt nog är det ju på grund av patriarkatet och könsroller som det är en stor andel snubbar här.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[...]

Din argumentation liknar påståenden som "jag är färgblind, jag gör inte skillnad". Men helt ärligt: och? Rasism existerar oavsett om DU ser skillnad eller ej. Och detsamma gäller olikheter i hur människor behandlas av kön, religion och klass. Anledningen till varför det är nödvändigt att uppmärksamma och belysa olikheter som DU inte tar del av eller ställning för, är eftersom det är viktigt att visa ATT de existerar så att vi på så vis kan jobba - tillsammans - för ett mer upplyst samhälle där människor behandlas lika. Jag hatar varken mig själv eller andra med penis av dessa anledningar. Det enda jag menar är att ansvar är kollektivt, och då jag är RIK, VIT och MAN - tre saker som är privilegierade i samhället - så vore det ren lögn att säga att jag är färgblind osv. Det vore ren lögn eftersom mina privilegier är ROTADE i att jag är en rik vit man. Föraktar jag mig själv för det? Nej, men jag BELYSER att samhället är skevt och jag vill gärna att ALLA - oavsett kön, religion eller etnicitet - ska ha möjlighet till mina privilegier. Därför är det roligt att åtta av nio priser går till kvinnor, för i en värld utan en kamp för allas värde skulle åtta av nio priser gå till män om och om och om igen (så som vår historia visar).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därför är det roligt att åtta av nio priser går till kvinnor, för i en värld utan en kamp för allas värde skulle åtta av nio priser gå till män om och om och om igen (så som vår historia visar).

Har priserna tidigare gått till männen för att dom är just män då? (Så som det uppenbarligen var, fast motsatt i år på P3 Guld?) Eller för att dom helt enkelt lyckats skapa bättre och intressantare musik? Eller om man ska se det i ett vidare perspektiv, patriarkatet har gynnat de manliga artisterna och gett dom större spelrum att bli bättre på sitt musikskapande? Vad beror det på?

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är generellt män som kvinnomisshandlar och våldtar (eftersom män är överrepresenterade brottsförövare i statistiken) , inte du som individ. Jag förstår att det är svårt, eller snarare ovant, att tala om män som grupp och det beror på att vi aldrig tidigare gjort det. Ett stort steg framåt i jämställdhetsdebatten är just det, att våga tala om män som grupp och vad den gruppen har för sig.

Det är för övrigt beklageligt att det inte finns en kvinna på den här sajten som kan uttala sig om detta (IceCandy?), det hade varit en intressant och betydligt mer legitim röst i sammanhanget. Ironiskt nog är det ju på grund av patriarkatet och könsroller som det är en stor andel snubbar här.

Män är kroppsligt större och starkare än kvinnor, tacka (eller fördöm) evolutionen. Därför är det inte konstigt att män har en större andel brott där just dessa två saker är ett måste. En kvinna har således ingen större chans att varken våldta eller misshandla en man pga. att männen hade avvärjt direkt. Jag fördömer givetvis båda gärningarna men sanning kvarstår att hade män och kvinnor vart samma kött och blod kroppsligt hade garanterat brotten varit 50/50.

Ser egentligen inga problem med att tala om män som grupp. Varför skulle vi inte kunna göra det? Men i dagens samhälle talas det bara om män i tonen av att vi per automatik är våldsbenägna och farliga för folk, framförallt kvinnor.

Att det bara är män på sajten har väl ändå inget med patriarkatet att göra. Det är just detta jag tycker är så jävla barnsligt och banalt. Allt går att skylla på detta. Anledningen är ju så jävla simpel att killar gillar GTA mer än tjejer.

Din argumentation liknar påståenden som "jag är färgblind, jag gör inte skillnad". Men helt ärligt: och? Rasism existerar oavsett om DU ser skillnad eller ej. Och detsamma gäller olikheter i hur människor behandlas av kön, religion och klass. Anledningen till varför det är nödvändigt att uppmärksamma och belysa olikheter som DU inte tar del av eller ställning för, är eftersom det är viktigt att visa ATT de existerar så att vi på så vis kan jobba - tillsammans - för ett mer upplyst samhälle där människor behandlas lika. Jag hatar varken mig själv eller andra med penis av dessa anledningar. Det enda jag menar är att ansvar är kollektivt, och då jag är RIK, VIT och MAN - tre saker som är privilegierade i samhället - så vore det ren lögn att säga att jag är färgblind osv. Det vore ren lögn eftersom mina privilegier är ROTADE i att jag är en rik vit man. Föraktar jag mig själv för det? Nej, men jag BELYSER att samhället är skevt och jag vill gärna att ALLA - oavsett kön, religion eller etnicitet - ska ha möjlighet till mina privilegier. Därför är det roligt att åtta av nio priser går till kvinnor, för i en värld utan en kamp för allas värde skulle åtta av nio priser gå till män om och om och om igen (så som vår historia visar).

Du är så trångsynt som faktiskt tror att du GÖR skillnad. Det må va en fin tanke, men kvinnor i Sverige har det otroligt mycket bättre än kvinnor i vissa andra länder. Ditt engagemang hjälper inte random kvinna i Saudi och hon kommer garanterat bli våldtagen och stenad utan att du gjort ett skit för att stoppa det. Ditt spridande av feminism kommer aldrig hjälpa någon annan än dig själv och ditt ego så du kan sova lite bättre om natten för att du tror att du gör någon skillnad.

Rasism, sexism, ...ism kommer alltid att finnas, oavsett om du eller jag inte är aktiv utövare av dessa ismer. Problemet är att just feminism numera försöker sudda ut bilden av att det finns olikheter. Rasism i korta drag är ismen om att en ras är bättre än en annan, vilket inte stämmer, men faktum kvarstår att olikheten finns. Hudfärg t.ex. Hudfärgen i sig har inget med personen i sig att göra men det kommer aldrig per automatik vara samma, vit som svart. En svart man kommer aldrig bli en vit man och vise versa. Samma sak med kön. En kvinna kommer aldrig att bli en man. En kvinna är faktiskt det mest olika en man kan bli, i och med att det bara finns två olika sorters homo sapiens.

----

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3964&artikel=6011455

Anledningen att det blev 8/9 är att det var fördel tjej i juryn. Inte för att du och alla andra är feminister.

Sen stämmer ju inte din teori om att det varit 8/9 män tidigare år. Varit rätt blandat men listorna i sig gör sig inte till rätta för kollar man tidigare års listor så är det flera gånger där det inte är en kvinna som är nominerad, därav överrepresentationen. Detta kan du inte beskylla patriarkatet för antagligen så har inga kvinnor helt enkelt gjort något som platsade till en nominering.

Låt säga att det bara fanns en kvinnlig rappare. Om det nu skulle vara rättvist och jämställt så skulle hon således behöva vinna vartannat år. Är detta då rättvist mot de manliga rapparna? Hon skulle inte ens behöva släppa något nytt för hon ska vinna per automatik. Annars är det kvinnoförnedrande!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Män är kroppsligt större och starkare än kvinnor, tacka (eller fördöm) evolutionen. Därför är det inte konstigt att män har en större andel brott där just dessa två saker är ett måste. En kvinna har således ingen större chans att varken våldta eller misshandla en man pga. att männen hade avvärjt direkt. Jag fördömer givetvis båda gärningarna men sanning kvarstår att hade män och kvinnor vart samma kött och blod kroppsligt hade garanterat brotten varit 50/50.

Ser egentligen inga problem med att tala om män som grupp. Varför skulle vi inte kunna göra det? Men i dagens samhälle talas det bara om män i tonen av att vi per automatik är våldsbenägna och farliga för folk, framförallt kvinnor.

Att det bara är män på sajten har väl ändå inget med patriarkatet att göra. Det är just detta jag tycker är så jävla barnsligt och banalt. Allt går att skylla på detta. Anledningen är ju så jävla simpel att killar gillar GTA mer än tjejer.

Du är så trångsynt som faktiskt tror att du GÖR skillnad. Det må va en fin tanke, men kvinnor i Sverige har det otroligt mycket bättre än kvinnor i vissa andra länder. Ditt engagemang hjälper inte random kvinna i Saudi och hon kommer garanterat bli våldtagen och stenad utan att du gjort ett skit för att stoppa det. Ditt spridande av feminism kommer aldrig hjälpa någon annan än dig själv och ditt ego så du kan sova lite bättre om natten för att du tror att du gör någon skillnad.

Rasism, sexism, ...ism kommer alltid att finnas, oavsett om du eller jag inte är aktiv utövare av dessa ismer. Problemet är att just feminism numera försöker sudda ut bilden av att det finns olikheter. Rasism i korta drag är ismen om att en ras är bättre än en annan, vilket inte stämmer, men faktum kvarstår att olikheten finns. Hudfärg t.ex. Hudfärgen i sig har inget med personen i sig att göra men det kommer aldrig per automatik vara samma, vit som svart. En svart man kommer aldrig bli en vit man och vise versa. Samma sak med kön. En kvinna kommer aldrig att bli en man. En kvinna är faktiskt det mest olika en man kan bli, i och med att det bara finns två olika sorters homo sapiens.

----

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3964&artikel=6011455

Anledningen att det blev 8/9 är att det var fördel tjej i juryn. Inte för att du och alla andra är feminister.

Sen stämmer ju inte din teori om att det varit 8/9 män tidigare år. Varit rätt blandat men listorna i sig gör sig inte till rätta för kollar man tidigare års listor så är det flera gånger där det inte är en kvinna som är nominerad, därav överrepresentationen. Detta kan du inte beskylla patriarkatet för antagligen så har inga kvinnor helt enkelt gjort något som platsade till en nominering.

Låt säga att det bara fanns en kvinnlig rappare. Om det nu skulle vara rättvist och jämställt så skulle hon således behöva vinna vartannat år. Är detta då rättvist mot de manliga rapparna? Hon skulle inte ens behöva släppa något nytt för hon ska vinna per automatik. Annars är det kvinnoförnedrande!

Du sätter ord på mina tankar. Tack :). Sätter mig i Stellans båt på denna!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Män är kroppsligt större och starkare än kvinnor, tacka (eller fördöm) evolutionen. Därför är det inte konstigt att män har en större andel brott där just dessa två saker är ett måste. En kvinna har således ingen större chans att varken våldta eller misshandla en man pga. att männen hade avvärjt direkt. Jag fördömer givetvis båda gärningarna men sanning kvarstår att hade män och kvinnor vart samma kött och blod kroppsligt hade garanterat brotten varit 50/50.

Och vad fan spelar det för roll? Hur är det ens relevant i diskussionen? Nu är det män som är starkare och större och därför är det män som misshandlar och våldtar, inte kvinnor. Vem fan bryr sig om hur det hade varit ifall kvinnor generellt hade varit lika stora och starka som män? Det är fan absurt att vi talar om det HÖGST REELLA förtrycket av kvinnor och att du, istället för att diskutera problemen med män som våldtar, drar in kvinnorna i en problembild som inte finns och beskyller dem för brott som inte begås.

Inse att det är mannen som är problemet, inte du som individ, mannen som grupp. Ta ansvar.

Ser egentligen inga problem med att tala om män som grupp. Varför skulle vi inte kunna göra det? Men i dagens samhälle talas det bara om män i tonen av att vi per automatik är våldsbenägna och farliga för folk, framförallt kvinnor.

Ja, men så är det ju.

jag är absolut ingen person som kränker eller trycker ner kvinnor bara av den enkla anledningen att jag är man

Jag fördömer givetvis båda gärningarna

Jag har aldrig sagt att du gör det. Ingen annan här har gjort det. Ändå känner du att du behöver försvara dig. Patriarkatet och våldsbilden av mannen bidrar även till förtrycket av män, det är inte så jävla kul att inte kunna gå hem i Stockholms-natten utan att misstänkas för att vara en våldtäktsman av varenda kvinna som går förbi. Men så är det, och det är förståeligt att de blir det

Det är för övrigt skevt att jag tycker synd om mig själv för att bli misstagen för en våldtäktssman när kvinnan i fråga behöver gå runt och oroa sig för att bli våldtagen. Att inse det här, är en del av att ta ansvar.

Att det bara är män på sajten har väl ändå inget med patriarkatet att göra. Det är just detta jag tycker är så jävla barnsligt och banalt. Allt går att skylla på detta. Anledningen är ju så jävla simpel att killar gillar GTA mer än tjejer.

Det har det absolut. Du har inte funderat på varför killar "gillar GTA" mer än tjejer? Könsroller som rotar sig i det du talade om först, att män är större och starkare än kvinnor. Därför ska mannen enligt samhällets normer (vilket tack och lov håller på att luckras upp) också tycka om allt som är stort, starkt, snabbt eller högt. Kvinnor förväntas hålla på med nättare grejer. Du vet ju det här, du känner igen det. Män är också mer intresserade av teknik, det är typiskt manligt att spela dator- och TV-spel och därför gillar män i större utsträckning GTA, ett spel som ytterligare spär på könsrollerna och som gör ett jävligt dåligt jobb med att representera kvinnor.

En kvinna är faktiskt det mest olika en man kan bli i och med att det bara finns två olika sorters homo sapiens

Nej, dels för att det finns hermafroditer men även för att det är ungefär som att säga att det finns två olika av samma. Det finns inte "två olika homo sapiens", djuret homo sapiens är ett djur, ett djur som antingen har ett manligt eller kvinnligt kön (pga människans reproduktionsmodell). Av den anledningen är också män och kvinnor mycket lika varandra, det som skiljer sig åt är ett gäng biologiska drag och funktioner men det finns ju en anledning till varför vi i skolan lär oss från en människokropp (skelett, organ och så vidare9 och inte från en kvinnlig kropp och en manlig kropp (vilket istället tas upp på sexualkunskapen): Vi har sjukt mycket, nästan allt, gemensamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vad fan spelar det för roll? Hur är det ens relevant i diskussionen? Nu är det män som är starkare och större och därför är det män som misshandlar och våldtar, inte kvinnor. Vem fan bryr sig om hur det hade varit ifall kvinnor generellt hade varit lika stora och starka som män? Det är fan absurt att vi talar om det HÖGST REELLA förtrycket av kvinnor och att du, istället för att diskutera problemen med män som våldtar, drar in kvinnorna i en problembild som inte finns och beskyller dem för brott som inte begås.

Inse att det är mannen som är problemet, inte du som individ, mannen som grupp. Ta ansvar.

Det spelar roll för att folk som du ska inse att kvinnor är precis lika våldsbenägna, bara att dom helt enkelt inte kan i sina nuvarande kroppsligheter. Varför tror du en betydligt större del kvinnor är barnmisshandlare? Jo, för att där är dom i sitsen av att vara den starke.

Jag bryr mig, även om det är ett icke problem, för sanningen är att det inte har ett jävla skit med att göra med vilket jävla genus du har. Det är den starkaste som misshandlar och våldtar, inte per automatik att du är man. Fatta?

Det är inte männen som är problemet, det är våldtäktsmännen. En stor jävla skillnad. Därför kommer jag inte lägga mig ner och dö för att jag är man, för det är inget fel i att vara en man; däremot en våldtäktsman.

Ja, men så är det ju.

Och det är skevt och fel. Män ska klankas på, kvinnor ska hyllas. Det är fan inte jämställt, även om ni helt sonika tycker att det är underbart för "dom senaste 50 åren har dom inte fått någon uppmärksamhet". Det skiter jag fullständigt i. Det är gärningen som ska hyllas, inte vilket kön personen har som gjorde den.

Jag har aldrig sagt att du gör det. Ingen annan här har gjort det. Ändå känner du att du behöver försvara dig. Patriarkatet och våldsbilden av mannen bidrar även till förtrycket av män, det är inte så jävla kul att inte kunna gå hem i Stockholms-natten utan att misstänkas för att vara en våldtäktsman av varenda kvinna som går förbi. Men så är det, och det är förståeligt att de blir det

Det är för övrigt skevt att jag tycker synd om mig själv för att bli misstagen för en våldtäktssman när kvinnan i fråga behöver gå runt och oroa sig för att bli våldtagen. Att inse det här, är en del av att ta ansvar.

Inte du personligen, feminism allmänt. Har folk på FB (inte jag, vän till en vän) som dagligen spyr ut en massa jämställdhetstrams och påtrycker att dom lever i misär för att någon man kollade snett på dom i matkön på Ica. Skulle man orka skriva något blir man direkt generaliserad och har flertalet gånger blivit kallad just kvinnomisshandlare och väldtäktsman av dessa avskum utan att dom ens har en aning om vem jag är, enbart för jag är en man.

Varför är det skevt? Det är väl minst lika tragiskt för båda parter. Män får däremot inte beklaga sig, det är omanligt. Det är mer synd om kvinnan, per praxis. Varför? Mindre chans att försvara sig, precis som barn. Tillbaka till kroppsligheter. Män är störst, därför är det minst synd om dom i dagens samhälle. Jämställt? Fuck no. Något jag kan leva med? Absolut.

Det har det absolut. Du har inte funderat på varför killar "gillar GTA" mer än tjejer? Könsroller som rotar sig i det du talade om först, att män är större och starkare än kvinnor. Därför ska mannen enligt samhällets normer (vilket tack och lov håller på att luckras upp) också tycka om allt som är stort, starkt, snabbt eller högt. Kvinnor förväntas hålla på med nättare grejer. Du vet ju det här, du känner igen det. Män är också mer intresserade av teknik, det är typiskt manligt att spela dator- och TV-spel och därför gillar män i större utsträckning GTA, ett spel som ytterligare spär på könsrollerna och som gör ett jävligt dåligt jobb med att representera kvinnor.

doh_1193122_0.gif

Du har inte funderat på att det kanske bara är så att män lockas mer av bilar och vapen, än hästar och prinsessor? Jag sitter ju i guldsitsen att jag själv har barn, en tjej, som precis tvärtemot vad alla jävla feminister säger klär sig i kvinnliga färger och gillar dockor. Nu ska tilläggas att det finns lika mycket mansfärgat som hon gärna vill slänga av sig när man sätter på det och vi har "manliga" leksaker som hon helt enkelt inte intresserar sig för.

Det feminismen idag gör är inte att ge barnen det fria valet utan påtvingar istället barnen att bli ickegenus. Framförallt vad jag kan se så är det just att kvinnor, gärna ensamstående (med största sannolikhet för att dom helt enkelt blivit manshatare) som klär sina pojkar i klänning med långt hår och bara köper dockor till dom.

Det är i första anblick inga som helst fel med killar som leker med dockor och har klänning, men så fort du tar bort valet till att klä ut sig till pirat eller polis och ha bilar och pistoler så är det direkt en helt annan sak. Föräldradiktatur, som i princip bara utförs av just kvinnor.

Så nej, sluta säg att patriarkatet har sammanfört oss här idag. Kvinnor gillar väl överlag inte GTA mest pga. just den dåliga representationen av kvinnor i spelen.

Men som en sann faminist så borde du skicka hatbrev till Rockstar och be dom ha en kvinnlig huvudkaraktär i GTA6.

Nej, dels för att det finns hermafroditer men även för att det är ungefär som att säga att det finns två olika av samma. Det finns inte "två olika homo sapiens", djuret homo sapiens är ett djur, ett djur som antingen har ett manligt eller kvinnligt kön (pga människans reproduktionsmodell). Av den anledningen är också män och kvinnor mycket lika varandra, det som skiljer sig åt är ett gäng biologiska drag och funktioner men det finns ju en anledning till varför vi i skolan lär oss från en människokropp (skelett, organ och så vidare9 och inte från en kvinnlig kropp och en manlig kropp (vilket istället tas upp på sexualkunskapen): Vi har sjukt mycket, nästan allt, gemensamt.

Ååååh... En hermafrodit är inget eget kön, den har båda. Således är det ännu mer likt dig själv än ett motsatt kön.. Dumbass..

Jag vet mycket väl att det inte finns olika HS. Jag skrev det just för att du inte ska kunna utgå från någon annan art än just homo sapiens och där är precis som jag sa, kvinnan är det mest olika en man kan bli. Däremot är kvinnan också det likaste vi har pga. att det just bara finns en art med två kön. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det spelar roll för att folk som du ska inse att kvinnor är precis lika våldsbenägna, bara att dom helt enkelt inte kan i sina nuvarande kroppsligheter. Varför tror du en betydligt större del kvinnor är barnmisshandlare? Jo, för att där är dom i sitsen av att vara den starke. Jag bryr mig, även om det är ett icke problem, för sanningen är att det inte har ett jävla skit med att göra med vilket jävla genus du har. Det är den starkaste som misshandlar och våldtar, inte per automatik att du är man. Fatta?

Återigen, låt mig belysa att du ursäktar ett problem som män orsakar genom att lägga skulden på kvinnor. Varför talar du inte om det riktiga problemet istället för svamla om hypoteser? Du är otroligt naiv som inte ser och tar verkligheten för vad den är istället för att, som den vita kränkta man du är, lägga skulden på offret och prata om ett icke-problem.

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/barnmisshandel.html

Av de misstänkta för misshandel mot små barn är andelen kvinnor relativ hög jämfört med andra brott – 39 procent av de misstänkta för misshandel mot barn 0–6 år är kvinnor (2013). Det är ofta en förälder eller styvförälder som anmälts som misstänkt.

Även här har du fel, män (61% när det gäller småbarn) är generellt överrepresenterade i all misshandel som sker i hemmet. Den här länken kan också vara något för dig.

Män ska klankas på, kvinnor ska hyllas. Det är fan inte jämställt, även om ni helt sonika tycker att det är underbart för "dom senaste 50 åren har dom inte fått någon uppmärksamhet". Det skiter jag fullständigt i. Det är gärningen som ska hyllas, inte vilket kön personen har som gjorde den.

Även här gör den vite kränkte mannen sitt avtryck. Det finns ju en anledning till varför ni blir så upprörda av feminismen och att 8 av 9 kvinnor vinner priser idag: Männen är normen. Ni är vana vid att mannen hyllas och att kvinnan bara finns till, ni är vana vid att mannen är det som är grunden och att kvinnan är något extra.

Ni kan ju ställa er frågan, hade den här diskussionen uppkommit om ytterligare 8 av 9 män hade vunnit priser i år?

Inte du personligen, feminism allmänt. Har folk på FB (inte jag, vän till en vän) som dagligen spyr ut en massa jämställdhetstrams och påtrycker att dom lever i misär för att någon man kollade snett på dom i matkön på Ica. Skulle man orka skriva något blir man direkt generaliserad och har flertalet gånger blivit kallad just kvinnomisshandlare och väldtäktsman av dessa avskum utan att dom ens har en aning om vem jag är, enbart för jag är en man.

Åh, vad synd det är om dig. Jäkla kvinnor som inte tar sitt ansvar och undviker våldtäkt, då hade inte du behövt bli kallad våldtäksman i kön på ICA!!!!!!!!!!!

Du har inte funderat på att det kanske bara är så att män lockas mer av bilar och vapen, än hästar och prinsessor? Jag sitter ju i guldsitsen att jag själv har barn, en tjej, som precis tvärtemot vad alla jävla feminister säger klär sig i kvinnliga färger och gillar dockor. Nu ska tilläggas att det finns lika mycket mansfärgat som hon gärna vill slänga av sig när man sätter på det och vi har "manliga" leksaker som hon helt enkelt inte intresserar sig för.

Du har inte funderat på att kanske tänka ett steg längre än "det bara är så"? Du ger ju själv ett exempel på en könsroll du uppenbarligen tycker är jobbig:

Män får däremot inte beklaga sig, det är omanligt.

Poängen är att det inte ska finnas något som är manligt eller kvinnligt, annat än beteenden som motiveras av biologiska faktorer (det vill säga det som är manligt och kvinnligt på riktigt). Tyvärr har din dotter formats av samhällets normer (genom exempelvis förskolemiljön), om du vill undvika att ditt barn ska fasas in i könsroller och normativa beteenden måste du idag göra en monsterinsats som förälder då vi blir bombade med könsroller i stort sett dygnet runt från alla plattformar.

Det feminismen idag gör är inte att ge barnen det fria valet utan påtvingar istället barnen att bli ickegenus.

Och samhället påtvingar barnen ett genus. Det fria valet är ju uppenbarligen att inte fasas in i antingen mans- eller kvinnolägret. Om ett barn inte lär sig att rosa är tjejigt och blått är manligt, att vapen och bilar är för killar och dockor och halsband är för tjejer, får de inte dubbelt så mycket frihet då?

Framförallt vad jag kan se så är det just att kvinnor, gärna ensamstående (med största sannolikhet för att dom helt enkelt blivit manshatare) som klär sina pojkar i klänning med långt hår och bara köper dockor till dom.

Det är i första anblick inga som helst fel med killar som leker med dockor och har klänning, men så fort du tar bort valet till att klä ut sig till pirat eller polis och ha bilar och pistoler så är det direkt en helt annan sak. Föräldradiktatur, som i princip bara utförs av just kvinnor.

De människor som är vettiga nog att inte balla ur när deras barn visar ett icke-könsnormativt beteende är också de som skulle vara sist med att placera sina barn i fack, det motsäger liksom sig själv.

Det sista påståendet har du inget belägg för.

Så nej, sluta säg att patriarkatet har sammanfört oss här idag. Kvinnor gillar väl överlag inte GTA mest pga. just den dåliga representationen av kvinnor i spelen.

Precis! Och det är dålig representation för att män är överrepresenterade i spelindustrin (och sätter sitt avtryck i spelet). Samhället säger också att "tjejer inte spelar dataspel och speciellt inte GTA" vilket alla vet inte stämmer och är något som förhoppningsvis kommer försvinna helt.

Ååååh... En hermafrodit är inget eget kön, den har båda. Således är det ännu mer likt dig själv än ett motsatt kön.. Dumbass..

:huh: ... jag har aldrig sagt att en hermafrodit har ett kön, poängen var att en hermafrodit har båda och därför speglar båda könen och dess likheter.

kvinnan är det mest olika en man kan bli. Däremot är kvinnan också det likaste vi har

:ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[...]som den vita kränkta man du är, lägga skulden på offret och prata om ett icke-problem.

[...]Även här gör den vite kränkte mannen sitt avtryck.

Du kommer med många poänger, men snälla sluta använda dig av det där uttrycket. Det blir fult och lågt när personangreppen tar vid. Du kan bättre Jazzypazzy, d vet duuu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kommer med många poänger, men snälla sluta använda dig av det där uttrycket. Det blir fult och lågt när personangreppen tar vid. Du kan bättre Jazzypazzy, d vet duuu!

"Vit kränkt man" är inget personangrepp, det är ett vedertaget uttryck för att beskriva priviligerade vita män som på ett eller annat sätt medvetet eller omedvetet motsätter sig förlorandet av sin samhällsställning eller dyl. Jag är tillexempel själv en vit kränkt man emellanåt (vi är ju trots allt uppväxta med att bli det) men försöker att inte vara det.

Redigerad av Jazz
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, är du seriös? Jazz ska tänka på nivån, men inte Stell?

Har jag påstått det? Nej, men utan att göra Stell upprörd kan man ju lugnt påstå att hans nisch är att svära mycket och vara otrevlig i allmänhet. Jag vet att Jazz kan föra sig bättre, det är allt. Men vad vet jag, som bara är en vit, kränkt man? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag påstått det? Nej, men utan att göra Stell upprörd kan man ju lugnt påstå att hans nisch är att svära mycket och vara otrevlig i allmänhet. Jag vet att Jazz kan föra sig bättre, det är allt. Men vad vet jag, som bara är en vit, kränkt man? :confused:

Lol, så bara för att jag inte har att svära som nisch så känner du att du måste mästra mig med en uppfostran? Vad bidrog ditt inlägg med till debatten? Kom med något sakligt istället.

Jag har en fråga till alla er, speciellt Stell som verkar ge sken av att tycka att kvinnor blir våldtagna för att de har sämre förutsättningar att försvara sig:

Det är mer synd om kvinnan, per praxis. Varför? Mindre chans att försvara sig

Låt oss inte tala om hur kvinnan ska försvara sig, vi ska tala om hur män ska sluta våldta.

Hur ska våldet mot kvinnor lösas? Vad behövs för att

våldtäktskulturen ska försvinna?

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol, så bara för att jag inte har att svära som nisch så känner du att du måste mästra mig med en uppfostran? Vad bidrog ditt inlägg med till debatten? Kom med något sakligt istället.

Jag har en fråga till alla er, speciellt Stell som verkar ge sken av att tycka att kvinnor blir våldtagna för att de har sämre förutsättningar att försvara sig:

Låt oss inte tala om hur kvinnan ska försvara sig, vi ska tala om hur män ska sluta våldta.

Hur ska våldet mot kvinnor lösas? Vad behövs för att

våldtäktskulturen ska försvinna?

Mästra dig med en uppfostran? Kalla det vad du vill, men det var inte min mening att framstå som dryg.

--

För att gå till grunden med hur vissa (nej, jag kommer inte att generalisera och säga att män gör si eller så, eller att kvinnor gör si eller så) män våldtar måste vi först konstatera vilken samhällsgrupp vi talar om. Är de fattiga, rika, svarta, bögar, lågutbildade, läkare, eller kommer de från alla olika håll? Jag tror att man någonstans kan hitta en någorlunda röd tråd hos våldtäktsmän. Jag kanske är fördomsfull, men för mig är en våldtäktsman inte en förstagångsförbrytare, han kommer från en ostadig familj och fadersfiguren fanns inte där för att guida honom inom etik och moral, rätt och fel. Det kanske har förekommit våld inom familjen? Och där bildas direkt en ond cirkel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, herregud.

Jag kom in hit för att beklaga mig över tråkiga youtubevideos men möts av det här. :wacko:

Som forumets enda aktiva kvinna, som GTA-spelande feminist, som ett föredetta barn med klassiskt manliga hobbies och som ett offer för sexuella övergrepp och patriarkatet i allmänhet får jag väll ge mina två cents.

Men inte just nu, jag mår skitdåligt och fick en sån jävla panikångest av att läsa debatten. Återkommer i eftermiddag efter dagens KBT.

Tills dess: Fan vad jag hatar youtubevideos med kommentatörer. Pewdiepie är nog den absolut tråkigaste människan som finns. Tack för mig!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mästra dig med en uppfostran? Kalla det vad du vill, men det var inte min mening att framstå som dryg.

--

För att gå till grunden med hur vissa (nej, jag kommer inte att generalisera och säga att män gör si eller så, eller att kvinnor gör si eller så) män våldtar måste vi först konstatera vilken samhällsgrupp vi talar om. Är de fattiga, rika, svarta, bögar, lågutbildade, läkare, eller kommer de från alla olika håll? Jag tror att man någonstans kan hitta en någorlunda röd tråd hos våldtäktsmän. Jag kanske är fördomsfull, men för mig är en våldtäktsman inte en förstagångsförbrytare, han kommer från en ostadig familj och fadersfiguren fanns inte där för att guida honom inom etik och moral, rätt och fel. Det kanske har förekommit våld inom familjen? Och där bildas direkt en ond cirkel.

Tror du också att de flesta våldtäkter är överfallsvåldtäkter?

Missförstår jag dig eller menar du att du tror man kan hitta en röd tråd - en struktur - i form av etnicitet/klass/sexuell läggning hos våldtäktsmän, men du förnekar det enda de alla har gemensamt: könet?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med begreppet vita kränkta män är att det överanvänds och förvrids nåt så förbannat. En hedersknyffel med goda värderingar som råkar vara man, som har jobbat ihop tillräckligt med pengar för att kunna skapa sig ett liv i en villa samt tillhör den ljushyade nordiska genpoolen är INTE en vit kränkt man bara för att han är just dessa saker och har en åsikt om skattepengar.

Ett bra exempel på en vit kränkt man är Ulf Brunnberg som inte längre får köra båt rattfull. En person som tidigare hade (eller ansåg sig ha) rättigheter som nu berövats henom. Att han är man ska egentligen heller inte spela roll, men visst, kör på VKM-uttrycket. Det ska heller egentligen inte användas i sammanhang där feminism eller skillnaden mellan kvinnor och män inte tillhör diskussionen. Att Ulf Brunnberg är dum i huvudet för att han inte får åka båt rattfull är ingen nyhet, men det ger inte folk rätten att döma honom som en man/för att han är en man. Då drar man precis lika dåliga klassificeringar som de personer som feministerna anser sig vilja bekämpa.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...