Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Säljare på Tradera...

Vann en auktion och 10 minuter senare så hade jag fört över pengarna och skickat ett mail till honom. Jag får inget svar på varken mail eller sms och nu i helgen så skickade jag ett till mail där jag hotade med att ge ett dåligt omdöme. Då fick jag till svar att han hade skickat iväg varan i måndags.

Idag så fick jag nog och lämnade ett dåligt omdöme där jag skrev att jag har betalat men inte fått någon vara och påpekade även att kommunikationen var väldigt dålig.

Några minuter senare så får jag ett mail om att jag har fått ett dåligt omdöme. Det han har skrivit är att han inte ansvarar för postens slarv och ett "men ok, som du vill.". Kommenterade det med att jag inte kan veta vem det är som har slarvat...

Jag som köpare har ju inte ens gjort något fel...crazy_1181620_0.gifcrazy_1181620_0.gifcrazy_1181620_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säljare på Tradera...

Vann en auktion och 10 minuter senare så hade jag fört över pengarna och skickat ett mail till honom. Jag får inget svar på varken mail eller sms och nu i helgen så skickade jag ett till mail där jag hotade med att ge ett dåligt omdöme. Då fick jag till svar att han hade skickat iväg varan i måndags.

Idag så fick jag nog och lämnade ett dåligt omdöme där jag skrev att jag har betalat men inte fått någon vara och påpekade även att kommunikationen var väldigt dålig.

Några minuter senare så får jag ett mail om att jag har fått ett dåligt omdöme. Det han har skrivit är att han inte ansvarar för postens slarv och ett "men ok, som du vill.". Kommenterade det med att jag inte kan veta vem det är som har slarvat...

Jag som köpare har ju inte ens gjort något fel...crazy_1181620_0.gifcrazy_1181620_0.gifcrazy_1181620_0.gif

Mmm det är lite fel.Det är därför man skall passa sig att ge dåligt omdöme. Har man i övrigt bara positiva så spelar en eller två negativa ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm det är lite fel.Det är därför man skall passa sig att ge dåligt omdöme. Har man i övrigt bara positiva så spelar en eller två negativa ingen roll.

Äsch, rätt ska vara rätt.

Att skriva att man inte ansvarar för postens slarv som negativt omdöme på en köpare är bara konstigt och jag tror inte att folk kommer neka mig för det.tongue_1181744_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Apple och Feber kan dra åt helvete. Ni får för fan preppa era servrar och räkna med ökad trafik när det är Key Notes på gång, hur jävla svårt kan det vara? Pinsamt. #kränkt

Edit: Fan ta er Apple... Watch kommer "early 2015". Jävla... ni ska släppa det dagen efter!!! Dagen efter!!!!!

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vill klaga på CSN! Jag hade 3 hp för lite i början av terminen. CSN säger att jag kan få studiemedel från första veckan om jag tar mina poäng inom de 4 första veckorna på terminen.

Om du klarar resultatkraven inom de fyra första veckorna på terminen, får du nya studiemedel för hela terminen.

Min termin började 2014-09-01 vilket betyder att jag borde ha på mig till 2014-09-28, right? CSN beslutade dock 2014-09-20 att jag inte kommer få studiemedel för att jag ännu saknar poäng :angry: . Jag fattar ingenting, är dom helt dumma i huvudet eller vad? Poängen blev förresten inrapporterade idag den 22 September, hade tentan den 2014-08-25.

Nu måste jag skriva ett jävla överklagande och det kan såklart enbart skickas med vanligt brev. >_<

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När folk använder stödet istället för att sätta in cykeln i cykelstället! Tar ju upp typ två platser, svårt att fatta det?

Jag är rädd om min cykel och ställer den därför inte gärna i ställ på allmän plats (en knuff och fälgen måste bytas). Men håller med om att man i så fall inte behöver ställa den just vid cykelstället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Sitter och lirar Alien: Isolation, vilket är ett (mycket oputsat men) ganska trevligt spel om det nu inte vore för sparningssystemet. Det finns sparningsstationer lite varstans i spelet, och inte sällan med typ 5-10 minuters speltid mellan dessa. Vad i helvete är syftet med att inte kunna spara kontinuerligt!? Vad är det här för jävla förmyndarstil som en del speltillverkade envisas med? En förbannad relik från NES-tiden är vad det är.

Orkar inte ens spela igenom skiten då över hälften av speltiden går ut på att göra samma sak om och om igen om man dör, vilket är ganska lätt då man dör av typ ett skott och att det inte går att komma undan om monstret har upptäckt en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Vetenskap". Det är ett så vedervärdigt snedvridet uttryck i vår tid. Jag pratar framför allt om rena helgerån likt astrologi, akupunktur, elöverkänslighet etc. Men även alla samhälls-"vetenskapliga" ämnen och "vetenskaper" som förlitar sig på undermåliga statistiska undersökningar, till exempel psykologi (endast 1 av 500 publicerade rapporter är replikationer av tidigare experiment, varav 14% är direkta replikationer) och en stor del av den (bio)medicinska vetenskapen. Vetenskap handlar inte om att stödja sin tes (publicera positiva resultat som stödjer den ursprungliga hypotesen, att "cherry picka" p<0.05 behöver inte betyda någonting), men i stort handlar det idag om att bli publicerad med keff data och "signifikanta" resultat.

Redigerad av mr_tobbe
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Vetenskap". Det är ett så vedervärdigt snedvridet uttryck i vår tid. Jag pratar framför allt om rena helgerån likt astrologi, akupunktur, elöverkänslighet etc. Men även alla samhälls-"vetenskapliga" ämnen och "vetenskaper" som förlitar sig på undermåliga statistiska undersökningar, till exempel psykologi (endast 1 av 500 publicerade rapporter är replikationer av tidigare experiment, varav 14% är direkta replikationer) och en stor del av den (bio)medicinska vetenskapen. Vetenskap handlar inte om att stödja sin tes (publicera positiva resultat som stödjer den ursprungliga hypotesen, att "cherry picka" p<0.05 behöver inte betyda någonting), men i stort handlar det idag om att bli publicerad med keff data och "signifikanta" resultat.

Helgerånen du nämnde är ju pseudovetenskapliga så där är det bara att avfärda det som trams. Med samhällsvetenskapen är det svårare men man kanske får acceptera att ordet har en annan betydelse där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...