Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Jag har hemtenta, grannarna över har inflyttningsfest. Har aldrig hört såhär jävla hög musik. De hade satt upp en lapp i trapphuset där de informerade om festen, bjöd in grannarna och gav ett nummer man kunde smsa ifall de störde. Jag smsade nyss och frågade ifall de hade för- eller hemmafest och sa att huset är galet lyhört. Fick ett jättetrevligt svar tillbaka där snubben skrev att det var förfest och att de skulle sänka, vilket omgående märktes att de gjorde. Kände mig som Buzz Killington och smsade att ifall de bara hade förfest var det lugnt och att de kunde höja igen.

Smsade sedan lite fram och tillbaka, han bjöd upp på fest, jag tackade nej men sa att de gärna fick komma på vår kommande fest. Kollade nu upp honom på Facebook och det verkar vara den absolut vidrigaste människan någon. Uberstek, backslick och profilbilder där han är helt neddränkt i champagne. Den jäveln blåste mig.

Tilläggas bör att jag klockan 6 i morse vaknade av att de dunkade sin äckliga house igen. Klockan 6! Gick in till min roomie som också var vaken, han hade bankat på deras dörr men äcklena öppnade inte (stängde dock av musiken tio minuter senare). Gjorde alltså helt rätt som synade asets trevlighetsbluff.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tilläggas bör att jag klockan 6 i morse vaknade av att de dunkade sin äckliga house igen. Klockan 6! Gick in till min roomie som också var vaken, han hade bankat på deras dörr men äcklena öppnade inte (stängde dock av musiken tio minuter senare). Gjorde alltså helt rätt som synade asets trevlighetsbluff.

Låter inte som världens trevligaste snubbe det där!

Jag vill klaga på vintern och dess tristess. Ge hit sommarn illa kvickt!

Vill även klaga på alla hjärtans dag. Fjantig skit!

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oavsett om man tycker det är underhållande eller ej med dessa ölhävningsvideor så är en rätt intressant användning av sociala medier enligt mig. Videorna har liksom växt organiskt till humorsketcher, välgörenhet, dissar med samtliga möjliga infallsvinklar, förlorat innebörden helt (denna dök upp efter nån väns like) och det är säkert mer att komma. Jag säger inte att verkshöjden är hög men det är självpublicering av en art som ligger i sociala mediers natur i teorin, men något man inte tidigare sett i prakten.

En akademiker kan göra studier om tråkigare saker än detta i alla fall. Och SilentViper, om du inte pallar dem kan du var trygg i att det är en fluga som snart har blåst bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vet inte varför, men jag har alltid-ALLTID varit mån om att när jag ger någon en youtubelänk så är prioriteringen denna:

1. Originalklippet

2. Högsta möjliga kvalité

Blir orimligt irriterad på när folk skickar "LOL HARU HÖRT DENNA GANGNAM STYLE" och länkar till ett klipp med kanske 17 000 visningar.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte varför, men jag har alltid-ALLTID varit mån om att när jag ger någon en youtubelänk så är prioriteringen denna:

1. Originalklippet

2. Högsta möjliga kvalité

Blir orimligt irriterad på när folk skickar "LOL HARU HÖRT DENNA GANGNAM STYLE" och länkar till ett klipp med kanske 17 000 visningar.

Samma här. Lite pedantiskt kanske, men ändå. Skaparen är väl ändå den som förtjänar tittarstatistiken.

Känns lite småjobbigt när orginalklippet är borttaget och man inte har något annat att välja på än en version som någon annan laddat upp. I sämre kvalité dessutom.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Google har gjort så Bilder och Kartor byter plats beroende på vad man söker. Trycker alltid fel när jag vill söka på bilder! :doh:

Det här! Är det bara för mig som det inte alltid är på samma sätt? Ibland ligger "Bilder" direkt efter "Webben" så som det ska vara, men ibland ligger "Kartor" direkt efter "Webben". Jag tänkte först när "Bilder" låg på tredje plats att det bara är en vanesak. Innan jag vet ordet av kommer jag klicka rätt varje gång utan att tänka.

Men om dessa två kategorier ska hålla på och hoppa omkring så kommer jag ju för tusan aldrig vänja in mig vid något sätt. Det är inget jäkla point-and-click-spel jag håller på med här, det är seriös Googling på hög nivå! Då ska saker flyta utan att man behöver titta.

Jag misstänker att om man googlar på siffror, eller något annat koordinatliknande så prioriteras kartor före bilder. Det fungerar inte fullt lika bra när det är artikelnummer jag googlar på och vill nå just bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här! Är det bara för mig som det inte alltid är på samma sätt? Ibland ligger "Bilder" direkt efter "Webben" så som det ska vara, men ibland ligger "Kartor" direkt efter "Webben". Jag tänkte först när "Bilder" låg på tredje plats att det bara är en vanesak. Innan jag vet ordet av kommer jag klicka rätt varje gång utan att tänka.

Men om dessa två kategorier ska hålla på och hoppa omkring så kommer jag ju för tusan aldrig vänja in mig vid något sätt. Det är inget jäkla point-and-click-spel jag håller på med här, det är seriös Googling på hög nivå! Då ska saker flyta utan att man behöver titta.

Jag misstänker att om man googlar på siffror, eller något annat koordinatliknande så prioriteras kartor före bilder. Det fungerar inte fullt lika bra när det är artikelnummer jag googlar på och vill nå just bilder.

Har testat runt lite.

Det verkar som att Google velat göra en "smart" meny. Om jag söker på "bil" så kommer Bilder upp på 2a plats. Söker jag på Stockholm hamnar Kartor på 2:a plats. Söker jag på Aftonbladet så kommer Nyheter på 2:a plats.

Även om man söker på vissa företag/tjänster som McDonalds eller frisör så hamnar Kartor på 2:a plats.

Tycker dock detta förvirrar mer än det förenklar. Bättre när allt är på samma plats oavsett vad man söker på. Inte som att man spar någon tid på att Kartor hoppar 3 cm åt vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på folk som lägger upp Vegan, feminism och djurensrätt saker på facebook. Sjukt irriterande bara!

Säger inte att det inte finns problem. Men att lägga upp på facebook löser inget av problemen vi har idag.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...