Jump to content

Stäng forumet för icke-medlemmar!


Umberto
 Share

Stäng forumet för icke-medlemmar?  

155 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Rekommenderad läsning: http://forums.invisionpower.com/index.php?showtopic=235763

Vi är inte ensamma.

Skrämmande att Inktomi Spider gör "indexeringsanfall" från 500 IP-adresser ungefär samtidig.

Minst sagt aggressivt och lite tråkigt att statistiken blir lidande av det.

Jag kommer återställa statistiken när det finns en lösning på problemet.

Btw, Inktomi Corporation = del av Yahoo?

http://en.wikipedia.org/wiki/Inktomi_Corporation

Första träffen på google ger Yahoo!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 175
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Rekommenderad läsning: http://forums.invisionpower.com/index.php?showtopic=235763

Vi är inte ensamma.

Skrämmande att Inktomi Spider gör "indexeringsanfall" från 500 IP-adresser ungefär samtidig.

Minst sagt aggressivt och lite tråkigt att statistiken blir lidande av det.

Jag kommer återställa statistiken när det finns en lösning på problemet.

Btw, Inktomi Corporation = del av Yahoo?

Yeah, Yahoo's spindel

I've read, also, that Yahoo changed recently how they index a site. They're sending multiple requests from different IP addresses instead of from one. Since we use the IP to match a single session for spiders, this causes each request from Yahoo to be seen as a separate session (or guest).
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Kanske är lite sent ute men jag har inte heller tittat i den här tråden förrän nu.

Jag är emot en stängning av hela eller delar av forumet. Folk måste få läsa i forumet för att bli intresserade av det och vilja bli medlemmar. Ju mer vi stänger forumet desto mindre finns det som lockar hit nya medlemmar. Tror också som en del andra har skrivit att det finns en risk för att forumet blir för sekt-aktigt.

Personligen tycker jag att det är oerhört störande med forum som kräver medlemskap, har hänt att man googlat efter nåt, hittat ett forum där det stod något intressant men så kunde man inte läsa det pga krav på medlemskap. De flesta orkar inte regga sig bara för att "kolla en sak" utan då blir det istället att man söker sig till andra sidor.

Denna regel gäller inte gäster, så dom kan komma och snylta allt dom vill härifrån, och vi kan på så vis inte göra något åt det. En medlem kan bannas, och t.o.m. polisanmälas om det så skulle vara, medans en gäst kan gå in och ut hur han vill.

Förstår inte riktigt hur det här argumentet skulle motivera en stängning. Alla kan snylta, gäster som medlemmar och det är inget som vi kan eller ens behöver göra någonting åt eftersom det inte är mot reglerna att bara läsa i forumet men själv inte skriva något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt hur det här argumentet skulle motivera en stängning. Alla kan snylta, gäster som medlemmar och det är inget som vi kan eller ens behöver göra någonting åt eftersom det inte är mot reglerna att bara läsa i forumet men själv inte skriva något.

Det var mer ett exempel på hur information kan hamna i fel händer. Detta är ju såklart väldigt svårt att lösa, men om en medlem uppger att han tagit någons foto eller whatever så kan vi göra åtgärder, något som inte går på en gäst som är anonym.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg tråden först nu och vet inte om något har gjorts åt detta ännu, men Stunting och Allmänt borde iallafall låsas. Sen om resten är uppet eller stängt spelar i min mening ingen roll

Varför just Stunting? Det är ju bara positivt om så många personer som möjligt ser ens stuntfilmer? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...
Idag är minsann forumet stängt! :unsure:

Det har varit stängt för gäster i typ 3 dagar tror jag. Vet eftersom jag alltid loggar in manuellt, utan "Remember Me".

Tycker det är bra, inte för att någon inte ska läsa om era privat liv, eller se bilder på er.

Utan för att ragga fler medlemmar!

Och det är väl just därför det är stängt för gäster kan jag tänka mig. Hultenius brukar ju köra vissa perioder med stängt forum... Passar ju bra just nu innan GTA4 släpps också. Det är bara synd att den där Yahoo-booten ska förstöra känslan av att inga gäster får vara här just nu. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det är väl just därför det är stängt för gäster kan jag tänka mig. Hultenius brukar ju köra vissa perioder med stängt forum... Passar ju bra just nu innan GTA4 släpps också. Det är bara synd att den där Yahoo-booten ska förstöra känslan av att inga gäster får vara här just nu. :unsure:

m, vet.

Nån som har koll på hur många medlemmar som tillkommit under dessa dagar?

Förutom hultenius, jag orkar inte sitta i member list å kika, det kan ju nån annan göra? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

m, vet.

Nån som har koll på hur många medlemmar som tillkommit under dessa dagar?

Förutom hultenius, jag orkar inte sitta i member list å kika, det kan ju nån annan göra? :cry:

Nån annan = jag.

Efter en snabbtitt kan jag konstatera att sedan den 5 april har det tillkommit runt 100 nya medlemmar. Det är ju inte så illa. :unsure:

Btw. gillar att du har din ursprungliga avatar. ^^

Edit: Nåja kanske 90 medlemmar då, när jag kollade mer noggrant.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån annan = jag.

Efter en snabbtitt kan jag konstatera att sedan den 5 april har det tillkommit runt 100 nya medlemmar. Det är ju inte så illa. :unsure:

Btw. gillar att du har din ursprungliga avatar. ^^

Edit: Nåja kanske 90 medlemmar då, när jag kollade mer noggrant.

I skrivande stund så verkar det vara 96 medlemmar sedan 5 april, 104 sedan den första.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...