Jump to content

Stäng forumet för icke-medlemmar!


Umberto
 Share

Stäng forumet för icke-medlemmar?  

155 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

...Öppenhet är dock också ganska bra, folk beter sig inte lika förjävligt som när de känner sig anonyma.

Inte heller bra om forumet blir mer stängt i form av sekt-likt, det behövs inte.

Men jag har iaf tagit in poängen.

Man kanske skulle kunna hitta på en liten TAG-lösning där allt inom tabben bara presenteras för medlemmar.

Lite tråkigt dock om alla börjar köra med det...

Men är allmän-delen låst för icke medlemmar så är man ju mer öppen om man registerar sig.

Om den är öppen, då är man mer annonym. Så alltå bör den vara låst för att man inte skall vara så annonym. Eller missförstod jag dig?

Fast är man inte registrerad/annonym så kan man förvisso inte bete sig illa, då man inte kan posta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 175
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Brukar stänga forumet lite då och då för att dagliga gästbesökare ska bli medlemmar.

Sedan förstår jag tanken att vissa vill ha en permanent skyddad del.

Öppenhet är dock också ganska bra, folk beter sig inte lika förjävligt som när de känner sig anonyma.

Inte heller bra om forumet blir mer stängt i form av sekt-likt, det behövs inte.

Men jag har iaf tagit in poängen.

Man kanske skulle kunna hitta på en liten TAG-lösning där allt inom tabben bara presenteras för medlemmar.

Lite tråkigt dock om alla börjar köra med det...

Sedärja, admin lägger in sitt veto och går emot folkopinionen som vanligt. En överväldigande majoritet vill ju ha ett "slutet" forum; 40+ vs 4!!!

Jag tror inte alls att det finns en risk för att folk börjar bete sig sämre pga att forumet är slutet, snarare tvärtom.

Vad gäller "sekt-likt" forum så är gtasajtens forum redan det, det är en ganska tätt sammanknuten grupp på ca 20-30 stammisar som ÄR forumet och det är svårt för en ny medlem att komma in i gemenskapen; samtidigt kan det avskräcka många gäster från att joina öht, därför kan även detta ses som en orsak till att stänga allmänt-delen.

En ytterligare orsak jag kom på är att det här är ett GTA-FORUM, nu joinar vissa endast pga allmänt-delen och det är inte bra. (Jag har för övrigt ändrat åsikt från att stänga hela forumet till att stänga endast allmänt-delen.)

-

Just nu är det 39 (!) gäster och 14 medlemmar inloggade på forumet btw... :D

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedärja, admin lägger in sitt veto och går emot folkopinionen som vanligt. En överväldigande majoritet vill ju ha ett "slutet" forum; 40+ vs 4!!!

Jag tror inte alls att det finns en risk för att folk börjar bete sig sämre pga att forumet är slutet, snarare tvärtom.

Vad gäller "sekt-likt" forum så är gtasajtens forum redan det, det är en ganska tätt sammanknuten grupp på ca 20-30 stammisar som ÄR forumet och det är svårt för en ny medlem att komma in i gemenskapen; samtidigt kan det avskräcka många gäster från att joina öht, därför kan även detta ses som en orsak till att stänga allmänt-delen.

En ytterligare orsak jag kom på är att det här är ett GTA-FORUM, nu joinar vissa endast pga allmänt-delen och det är inte bra. (Jag har för övrigt ändrat åsikt från att stänga hela forumet till att stänga endast allmänt-delen.)

-

Just nu är det 39 (!) gäster och 14 medlemmar inloggade på forumet btw... :D

Antingen har du alltid rätt eller så är du jäkligt bra på att argumentera för din sak, tror aldrig jag har varit emot dig i en diskussion här på sajten :blink:

--

Topic: Jag tror inte på att någon kommer ändra på sitt beteende, i alla fall inte till det sämre. Det kan vara så att de forumiter som redan är "kompisar" kommer binda sig ännu starkare men om det kommer fler medlemmar kommer det skapas flera grupper istället, så jag tror inte att de kommer känna sig allt för utanför. Speciellt om du gör det nu innan GTA IV release, då det ändå antagligen kommer en rejäl drös.

Jag minns själv hur det var i början, när man var en av de där jobbiga spammande GTA-fantasterna, som bara hängde vid GTA-forumen. Kom man ner till off-topic, som det hette då, var det inte alltid det varmaste av välkommnanden. Men som sagt, fler medlemmar kan nog göra den gruppen mindre, sett till antalet medlemmar, och därför kommer de nya inte känna sig utanför.

Du sa ju inte blankt nej, men du lätt inte direkt som att det var något vi kan vänta oss av dig. Borde inte 45 - 4 (som det står nu) betyda något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, man känner sig lite ångvältad när man ser resultatet i omröstningen.. men jag är fortsatt trotsig ... >_<

Om forumet skulle stängas (vare sig det gäller hela eller allmänt-delen) tycker jag åtminstone hela forumet borde vara öppet vissa perioder för att ge smakprov till gäster som kanske vill bli medlemmar. Jag brukar aldrig bli särskilt intresserad av forum där man tvingas bli medlem för att läsa inläggen. Men vissa kanske inte vill släppa in fler personer i sekten? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad kinky, jag är lätt emot en låsning om 100 oregistrerade Slitzbrudar sitter och hovrar på forumet!

Frågan var inte om det var 100 oregistrerade Slitzbrudar som skulle komma till forumet, utan till en fest man skulle ha. Jag ville bara veta vad de där 100 objudna var för ena typer, innan jag bestämmer mig för att välja 50 bjudna eller 100 objudna... >_<

Är det 100 objudna skäggiga, HellsAngels snubbar så väljer jag heller 50 bjudna...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan var inte om det var 100 oregistrerade Slitzbrudar som skulle komma till forumet, utan till en fest man skulle ha. Jag ville bara veta vad de där 100 objudna var för ena typer, innan jag bestämmer mig för att välja 50 bjudna eller 100 objudna... >_<

Är det 100 objudna skäggiga, HellsAngels snubbar så väljer jag heller 50 bjudna...

Jacker fattade det men skojade vidare :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk vill ju gärna veta vad de ger sig i kast med innan de registrerar och då kanske det inte känns så lockande när hela forumet är låst. Hursomhelst kan man gott låsa allmänt- delen, den är trots allt off-topic och även om den är väldigt aktiv så är det ju inte den som forumet är till för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ontopic, damnit.

Vote: Ja, bara Allmänt.

Det är speciellt viktigt med denna fråga innan San Andreas-releasesyndromet kommer tillbaka till forumet. Alla gamla medlemmar vet hur illa det var vid SA-releasen, och ni kan bara föreställa er hur det kommer bli med IV. Att Allmänt blir blockat för gäster gör att nyblivna medlemmar och (givetvis) gäster blir mindre intresserade av saker som inte rör GTA, och därför kommer framtida besökare (gäster eller medlemmar) hålla sig helt till IV- eller resten GTA-delen. Kommer de till Allmänt ändå, så är det ju inte värre än att presentera reglerna för dem igen, annars ge varningar/hybernates/bans som vanligt.

Det jag menar är att folk inte kommer vara lika intresserade av Allmänt, om de först inte fått se det. Det låter väl konstigt kanske, men utifrån en googling ska GTAsajten enbart se ut som ett GTA-forum. Bestämmer man sig för att regga så får man utforska Allmänt, annars vill vi inte locka hit IV-tokar som spammar ner Allmänt igen, så att gamla medlemmar precis som förr i tiden får hänga i GTAsajten - Allmänt-delen och beklaga sig över vad som hänt.

Förresten, Dude, hur vet din lärare ditt nick? Ifall han visste det är det ju illa, men annars är det ju inte värre än att han råkat googla en sida bara. Att du är medlem vet han ju inte alls om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten, Dude, hur vet din lärare ditt nick? Ifall han visste det är det ju illa, men annars är det ju inte värre än att han råkat googla en sida bara. Att du är medlem vet han ju inte alls om.

Han googlade och hittade den här posten http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...mp;#entry844908

Jag la som sagt upp bilderna som vi använde på redovisningen. Men men, som vi vet är alla mytomaner på Internet och om någon lärare nu skulle vilja ta det vidare så är det inte mycket med bevis att komma med och eftersom jag är myndig är det enda dom möjligtivs kan göra att polisanmäla mig och grisen läääärju följa upp ett sånt fall...

Men lite ägd kände jag mig :ermm:

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu är det 39 (!) gäster och 14 medlemmar inloggade på forumet btw... :)

Men det är ju den där buggen som lurar oss också. Jag måste t. ex. logga in varje gång jag går in på GTAsajten efter en viss tids "paus". Och jag loggar bara in när jag ska skriva något.

Jag vet inte riktigt var jag ställer mig i frågan. Båda sidor har bra argument.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...