Jump to content

Stäng forumet för icke-medlemmar!


Umberto
 Share

Stäng forumet för icke-medlemmar?  

155 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En ytterligare orsak är att många medlemmar ibland skriver inlägg eller postar foton/bilder m.m. med "lätt privat" innehåll som man kanske inte vill att hela världen skall få ta del av eller sprida vidare. T.ex. mina serier är avsedda att läsas endast av medlemmar på det här forumet och inte av några andra.

WORD!

Jag kan ju ta ett ganska bra exempel då vi skulle ha betygsamtal i projektarbete och min handledare satt med GTAsajten uppe på sin dator när jag kom in i rummet. Jag tänkte: WHAT?!

Projektet gick ju under namnet st*althodling och googlar man det kommer Legalisera Cannabis-tråden upp rätt fort då jag postade bilder från redovisingen där, hoppas han inte läste allt för mycket om mitt privaltliv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 175
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej men allvarligt. Har inte Hultan testat detta innan nån gång?

Jo Hultenius prövade det några gånger under typ en vecka, men det var flera år sedan nu. Vad jag minns blev det många nya medlemmar under den tiden.

Själv gillar jag inte tvångsforum, men jag ser att jag verkar ha opinionen emot mig. Det där privatsnackat köper jag i alla fall inte. Det enda folk behöver göra är ju att bli medlem så kan dem i alla fall läsa om folks privatliv! Är jag den enda som tycker det är skönt att inte alltid vara inloggad?

Förresten går det verkligen att bara göra några av forumen låsta för gäster? Det kan säkert en viss BOT svara på... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Evenin'.

Eftersom antalet gäster på forumet numera oftast överstiger antalet inloggade medlemmar föreslår jag härmed att åtminstone Allmänt-delen stängs för gäster (eventuellt hela forumet) för att råda bot på dessa SNYLTARE och PARASITER och kanske få dem att regga sig istället.

En ytterligare orsak är att många medlemmar ibland skriver inlägg eller postar foton/bilder m.m. med "lätt privat" innehåll som man kanske inte vill att hela världen skall få ta del av eller sprida vidare. T.ex. mina serier är avsedda att läsas endast av medlemmar på det här forumet och inte av några andra.

Jag är trött nu, skriver eventuellt mer imorgon men vad tycker ni?

/Umberto, smått paranoid :ph34r:

edit:skrivfel

Den kör vi på.

WORD!

Jag kan ju ta ett ganska bra exempel då vi skulle ha betygsamtal i projektarbete och min handledare satt med GTAsajten uppe på sin dator när jag kom in i rummet. Jag tänkte: WHAT?!

Projektet gick ju under namnet st*althodling och googlar man det kommer Legalisera Cannabis-tråden upp rätt fort då jag postade bilder från redovisingen där, hoppas han inte läste allt för mycket om mitt privaltliv...

Hah, tough luck. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker ni har rätt så lama argument för å ta bort gäster, liksom "jag gillar inte att de läser vad jag skriver" ?

Om ni inte vill att vissa inte ska läsas vad som skrivs finns msn å lunarstorm (mEjl) ;<

Sen om de nu blir medlemmar ser de ändå erat "privata" liv...så vad spelar det for roll om de är medlemmar eller ej?

Sen är det väl ändå ett gtaforum, så om nått ska låsas så är de väl de delarna..

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker ni har rätt så lama argument för å ta bort gäster, liksom "jag gillar inte att de läser vad jag skriver" ?

Om ni inte vill att vissa inte ska läsas vad som skrivs finns msn å lunarstorm (mEjl) ;<

Sen om de nu blir medlemmar ser de ändå erat "privata" liv...så vad spelar det for roll om de är medlemmar eller ej?

Sen är det väl ändå ett gtaforum, så om nått ska låsas så är de väl de delarna..

Okej, vi säger att du är en grovt kriminell man. Dock så vet inte snuten om detta, men låt säga att någon annan organisation har ett register där alla dina brott finns.

För att komma åt detta register måste man uppge uppgifter om sig själv för att få ta del av det.

En dag kommer en snut dit, och vill veta vad det står om dig där, men han vill inte uppge att han är snut (aka. registrera sig på forumet), så han kommer dit på natten när det är stängt och bryter sig om och läser om dina brott (aka. en gäst som läser)

Inte det bästa exemplet, men inte det sämsta heller.

När en gäst läser på forumet så har vi ingenting om honom. Han kan sno allt han läser här, och göra vad fan han vill med det.

En medlem har vi ett namn på(nick iaf) och ett IP nummer.

Jag kan ju säga att jag känner mig säkrare om att skriva personliga grejer bland medlemmar än bland gäster.

Du har gjort någon tjej på smällen. Berättar du detta för en nära vän eller en främling på stan, same shit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa, jo det är ju väldigt sant tänkte inte på det...

Men ändå jag kan ju sitta å sno allas söta posebilder på sig själva lägga upp å säga att det är jag osv...

Inget behöver veta att det är jag som lägger upp dem..dvs om mitt ip är skyddat där...

Haha, skulle va rätt komiskt om nån random snubbe kom fram och sa "Du, jag har gjort min tjej med barn, tjalol"

Sen det är internet, allt man skriver får man själv stå för, å det är ju inte helt omöjligt att det aldrig försvinner.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa, jo det är ju väldigt sant tänkte inte på det...

Men ändå jag kan ju sitta å sno allas söta posebilder på sig själva lägga upp å säga att det är jag osv...

Inget behöver veta att det är jag som lägger upp dem..dvs om mitt ip är skyddat där...

Haha, skulle va rätt komiskt om nån random snubbe kom fram och sa "Du, jag har gjort min tjej med barn, tjalol"

Sen det är internet, allt man skriver får man själv stå för, å det är ju inte helt omöjligt att det aldrig försvinner.

Nu snackar vi forumet enbart. Ingen säger "blocka internet", utan blocka forum(et) för gäster. Eftersom vi har IP på alla är det avskyvärt mycket lättare att veta vilka det är som hänger här.

Att tänka på:

Allt ni postar tillhör oss. Ni kan alltså inte begära copyright på det som ni har skrivit eller uploadat. Ni kan inte heller begära att vi ska ta bort alla er inlägg eller liknande, om ni inte har ett riktigt bra skäl då.

Denna regel gäller inte gäster, så dom kan komma och snylta allt dom vill härifrån, och vi kan på så vis inte göra något åt det. En medlem kan bannas, och t.o.m. polisanmälas om det så skulle vara, medans en gäst kan gå in och ut hur han vill.

Självklart ska man vara noga med att inte skriva allt för privata saker på internet, men om vi säkrar våra portar, genom att bara låta medlemmar läsa vad man skriver så blir det på så vis mycket säkrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar stänga forumet lite då och då för att dagliga gästbesökare ska bli medlemmar.

Sedan förstår jag tanken att vissa vill ha en permanent skyddad del.

Öppenhet är dock också ganska bra, folk beter sig inte lika förjävligt som när de känner sig anonyma.

Inte heller bra om forumet blir mer stängt i form av sekt-likt, det behövs inte.

Men jag har iaf tagit in poängen.

Man kanske skulle kunna hitta på en liten TAG-lösning där allt inom tabben bara presenteras för medlemmar.

Lite tråkigt dock om alla börjar köra med det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...