Jump to content

Stäng forumet för icke-medlemmar!


Umberto
 Share

Stäng forumet för icke-medlemmar?  

155 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 175
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

99% av folk här vet vad jag heter, vart jag bor, hur min flickvän ser ut, tom. namnet på mitt husdjur.

Men vad skulle jag få panik för? Det är ju ändå inget hemligt.

Ey, mon. Passa dig, jag kuttar dig! Jag vet var din brevlåda bor!

Btw kan nog folk fiska upp ett och annat om mig också, men jag brukar inte väsnas så mycket om personuppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SOm du istället känner att det inte spelar någon roll att en person som varit registrerad i 2 minuter ser??

Är inte det lite av en oskriven internet-lag att inte dela med sig för mycket privat info??

Jag känner, precis som Vice, inte att jag har lämnat ut för mycket information om mig själv. Det känns bara lite fel att precis vem som helst kan se det jag skriver.. Jag tänker till exempel på det The Dude berättade, att hans mentor som skulle bedöma hans specialarbete plötsligt satt med den gamla 'Legalisera cannabis'-tråden uppe.

Aja, jag lider väl inte personligen av att allmänt-delen är öppen, tycker bara att det känns lite onödigt på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, kan väl säga att man inte haft sina ljusaste ögonblick på internet.

Tycker ändå forumet borde låsas lite då å då för skrapa folk..

Men sure nu förstår jag varför ni vill låsa allmänt.

Tror dock att the dudes mentor skulle kunna hitta hit ändå

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte vi som vill stänga allmänt skapa någon slags namninsamling. Trots att hela 58 personer i pollen tycker att allmänt-delen borde stängas lär ingenting hända ;)

Låter som en fin ide.

Vi skriver våra namn i en tråd i allmänt delen, så skriver jag ihop ett mail och skickar till Hultenius sen. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om forumets stängs kommer Google alltid ha en kopia, så om ni är rädda för google-sökningar kommer inte en låsning av forumet att lösa något. Jag är dock öppen för en låsning av enbart forumet Allmänt under en testperiod (följt av utvärdering). Det jag är rädd för är att forumet kan ta skada i form av färre nya medlemmar och fler "oförsiktiga" inlägg till följd av en känsla av trygghet (falsk trygghet). Eventuella goda effekter är fler inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om forumets stängs kommer Google alltid ha en kopia, så om ni är rädda för google-sökningar kommer inte en låsning av forumet att lösa något. Jag är dock öppen för en låsning av enbart forumet Allmänt under en testperiod (följt av utvärdering). Det jag är rädd för är att forumet kan ta skada i form av färre nya medlemmar och fler "oförsiktiga" inlägg till följd av en känsla av trygghet (falsk trygghet). Eventuella goda effekter är fler inlägg.

Men skulle man inte kunna göra på något sätt att nya ser att om de registrerar sig så har dom tillgång till mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om forumets stängs kommer Google alltid ha en kopia, så om ni är rädda för google-sökningar kommer inte en låsning av forumet att lösa något. Jag är dock öppen för en låsning av enbart forumet Allmänt under en testperiod (följt av utvärdering). Det jag är rädd för är att forumet kan ta skada i form av färre nya medlemmar och fler "oförsiktiga" inlägg till följd av en känsla av trygghet (falsk trygghet). Eventuella goda effekter är fler inlägg.

Jaha, är det så det ligger till. Färre nya medlemmar ser jag lite halvt skeptiskt på. Just nu har vi bara fått in cirka 2-3 nya medlemmar som är ordinarie, dvs att dom besöker GTAsajten ofta och gör relativt många inlägg i just allmänt-delen under det senaste året. De flesta medlemmar blir antingen 'spöken' eller hänger endast i GTA-delarna. Men självklart kan det komma att bli en negativ förändring i antalet nya medlemmar. Jag är dock glad över att du lyssnar på medlemmarna och att du skulle vara öppen för att enbart stänga Allmänt-delen under en period. Jag tror många trots allt vill se en testperiod med hänglås på allmänt precis som du föredrar. Så får man väl hoppas att det blir bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om forumets stängs kommer Google alltid ha en kopia, så om ni är rädda för google-sökningar kommer inte en låsning av forumet att lösa något. Jag är dock öppen för en låsning av enbart forumet Allmänt under en testperiod (följt av utvärdering). Det jag är rädd för är att forumet kan ta skada i form av färre nya medlemmar och fler "oförsiktiga" inlägg till följd av en känsla av trygghet (falsk trygghet). Eventuella goda effekter är fler inlägg.

Toppen, från och med när testar vi?

För just nu är hela forumet låst... =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

146 gäster just nu, det är rätt många, men säg att 50st redan är medlemmar.

Det är fortfarande 100 potetiella nya medlemmar, borde låsa forumet lite mer frekvent än 3 dagar på 3 månader. typ

Om jag som helt ny kommer till ett forum, och ser att vissa delar av forumet är låst då lämnar jag bara hemsidan. Innan jag registrerar mig på ett forum så vill jag kolla omkring i alla forum-delarna, se vilka sorters personer det finns på forumet, hur moderatorerna sköter sig och om det finns några roliga trådar som intresserar mig.

Men det kan jag som sagt inte om forumet är låst..

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag som helt ny kommer till ett forum, och ser att vissa delar av forumet är låst då lämnar jag bara hemsidan. Innan jag registrerar mig på ett forum så vill jag kolla omkring i alla forum-delarna, se vilka sorters personer det finns på forumet, hur moderatorerna sköter sig och om det finns några roliga trådar som intresserar mig.

Men det kan jag som sagt inte om forumet är låst..

ja, men du kollar väl inte upp allt detta på en dag?

Jag menar att man ska låsa forumet lite då å då, kanske 1-3 timmar nån gång ibland..

För att just standard gästerna då måste regga sig för å läsa om bravaderna i GTA IV

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många unika besökare är det per dag?

Hur många av dem är gäster respektive medlemmar?

Har varit mer än 6000 unika besökare/dag i en vecka nu (kan jämföras mot ca 3000 för några månader sen).

MÅNGA/de flesta är gäster, mer exakt än så kan jag tyvärr inte vara..

Lite skrämmande att det är så låg aktivitet (nya inlägg) och få frivilliga registreringar, trots dubbling av antalet besökare och tredubbling av antalet besök.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SOm du istället känner att det inte spelar någon roll att en person som varit registrerad i 2 minuter ser??

Är inte det lite av en oskriven internet-lag att inte dela med sig för mycket privat info??

Vet en till oskriver "internet-lag", skriv endast ett "?" om du är över 12 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...