Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mulet väder idag. Då kanske man äntligen vågar ta sig utanför dörren för lite aktiviteter. Efter att ha jobbat hela denna värmeböljevecka orkade jag knappt ta mig ur sängen igår, mer än korta stunder. >_< En kraftig åskskur skulle sitta riktigt fint nu.

Du fick som du ville! Jävlar vilket väder. Jag satt på cykeln med dator och böcker på väg till Hornstull när det bröt ut, blev 100% blöt på några minuter. Som tur är har jag nycklar till en lägenhet här där jag nu söker skydd, datorn verkar har klarat sig men jag är strandsatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du fick som du ville! Jävlar vilket väder.

Jag åkte in till Stockholm kort efter att jag skrev det där inlägget. När jag gick ur bilen vid en parkering i Norrtull började det stänka så smått och efter typ 10 minuter drog det igång på allvar. Fan vilka åskknallar det blev på St Eriksgatan. Det är ju verkligen inte kul för alla som drabbades av blixtnedslag och översvämningar, men jag personligen tyckte det var riktigt skönt. Gick faktiskt omkring i regnet och njöt av att bli helt genomblöt. B)

post-343-0-40080200-1406484833.jpg

Ett översvämmat St. Eriksplan strax efter att stormen kulminerat.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Skåne kan en lämna det oventilerade 30-gradiga köket bara för att gå ut på balkongen och "svalka" sig i 27...

Men än dock, det är ju fantastiskt att få bo i en tropik. Spindlarn har blivit riktigt stora dessutom, har ett antal på fem centimeter utanför balkongen och en var så stor att ögonen blänkte i mobillampan.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...