Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

Alltså efter årets vinter vill jag inte gnälla på värmen egentligen, men nu har det varit kring 25 grader eller över i snart en vecka och ventilationen i lägenheten är utslagen sedan igår. Drar man och badar i närmsta sjö hjälper det tyvärr bara för stunden. Även fast man knallar runt i kalsingar känns det som man sitter i en djungel, med den luftfuktighet som blir här. För tillfället verkar i alla fall utetempen ha gått ner lite under 20... Det vore skönt med lite mer klassiska svenska sommartemperaturer på typ 19 grader ett tag framöver...

Nä så du säger, älskar hur varm och härlig den här sommaren har varit!

Så fort det började regna och åska för någon dag sedan så ställde det bara till med en massa problem. Mer sol, mer värme!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså efter årets vinter vill jag inte gnälla på värmen egentligen, men nu har det varit kring 25 grader eller över i snart en vecka och ventilationen i lägenheten är utslagen sedan igår. Drar man och badar i närmsta sjö hjälper det tyvärr bara för stunden. Även fast man knallar runt i kalsingar känns det som man sitter i en djungel, med den luftfuktighet som blir här. För tillfället verkar i alla fall utetempen ha gått ner lite under 20... Det vore skönt med lite mer klassiska svenska sommartemperaturer på typ 19 grader ett tag framöver...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kom världens monsunskur över Sjöbo igår när jag var på Netto med Frenzy. Det var spännande. Vi fick röka en cigg under kundvagnarnas tak för att inte bli bokstavligt genomblöta. Annars har det regnar från och till de senaste dagarna, men ändå varit ganska varmt, så de skurarna har varit välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag körde bil för Ystad Jazzfestivals räkning (smygreklam) och fastnade i den där monsunskuren, riktigt många vatten per rymd. Jag måste ge denna sommaren en klapp på axen och säga "bra jobbat" ty vädret har verkligen varit helnajs hittills och precis som x-streem sa så var skurarna både eftertraktade och välbehövda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Fick åka ifrån jobbet tidigt eftersom att Öresundsbron stängdes av vid 16.

Vet någon hur länge stormen kommer hålla i sig i Skåne/Köpenhamn?

Har hört att Sven skulle hålla igång till morgondagen eller möjligtvis till på lördag.

Edit: Var ute på en cigg nyss. Mer än halva blåste bort i vinden. #fuckusven

Redigerad av xstreem
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...