Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

11 grader, vindstilla och strålande sol, kom just in från trädgården där jag drack öl i t-shirt. Läget, felshoe? :D

Haha, fyfan. Det var -27 för en vecka sedan, jag grät lite inombords. Har hört från plutonens sjuksyster att snön är borta i slutet av maj, typ. Å andra sidan så ger mitt yrke stora möjligheter till sex månaders betald semester i varma länder..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars längtar jag något otroligt till våren. Känns inte som jag kommer bli människa igen förren den slår till på allvar. Tur att man orkar hålla skenet uppe utåt i alla fall, och tur att den börjar vara på väg på allvar.

Fail. :confused:

Varenda morgon den här veckan har utetemperaturen legat på mer än -10... Hörde att det inte varit såhär kallt vid den här tiden i mars sedan 1978, och det stämmer nog. Har själv inget minne om en vinter som varat konstant så länge som denna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Alltså efter årets vinter vill jag inte gnälla på värmen egentligen, men nu har det varit kring 25 grader eller över i snart en vecka och ventilationen i lägenheten är utslagen sedan igår. Drar man och badar i närmsta sjö hjälper det tyvärr bara för stunden. Även fast man knallar runt i kalsingar känns det som man sitter i en djungel, med den luftfuktighet som blir här. För tillfället verkar i alla fall utetempen ha gått ner lite under 20... Det vore skönt med lite mer klassiska svenska sommartemperaturer på typ 19 grader ett tag framöver...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...