Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag vet att jag blir knallsjuk av att cykla tio minuter eller gå på stan 30 minuter utan mössa. Jag känner det innan jag kommit hem ens, och de gånger jag gått omkring i Stockholm och velat slippa undan mössan har jag alltid haft feber i en vecka efteråt. Jag känner det redan på tåget hem. Jag försöker mössvägra (mest pga frisyren faktiskt) genom att ha en tunn kapuschong uppe som inte går lika åt på håret, men det funkar inte länge till märker jag.

Med det sagt, langa bild eller länk på en varm mössa som ni vet inte pajar frisyren så köper jag den omedelbart. :ph34r:(<- Troligen första gången denna smiley visar en åtdragen huva på en jacka...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att jag blir knallsjuk av att cykla tio minuter eller gå på stan 30 minuter utan mössa. Jag känner det innan jag kommit hem ens, och de gånger jag gått omkring i Stockholm och velat slippa undan mössan har jag alltid haft feber i en vecka efteråt. Jag känner det redan på tåget hem. Jag försöker mössvägra (mest pga frisyren faktiskt) genom att ha en tunn kapuschong uppe som inte går lika åt på håret, men det funkar inte länge till märker jag.

Med det sagt, langa bild eller länk på en varm mössa som ni vet inte pajar frisyren så köper jag den omedelbart. :ph34r:(<- Troligen första gången denna smiley visar en åtdragen huva på en jacka...)

Handlar det inte om att vänja sig? Börjar du bära mössa tidigt på hösten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Satan så mörkt det har varit idag. Jag var tvungen att tända i fönstren vid 12-tiden. :ermm:

Förut har man alltid kunnat skrocka åt att "det är mörkt när vi kommer och mörkt när vi går, ho ho ho" om man stöter på någon med vädret som ända gemensamma intresse ute på en cigg eller något. Men idag har det fanken i mig varit mörkt hela dagen. Det är sannerligen inte direkt uppiggande att stirra ut genom kontorsfönstret och se mörker, dimma och en skvätt regn.

Jag är ingen snö-människa, men klyshigt nog skulle jag nästan uppskatta någon centimeter som lyser upp lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen snö-människa, men klyshigt nog skulle jag nästan uppskatta någon centimeter som lyser upp lite.

Samma här. För bara ett eller två år sedan var jag enorm motståndare till vintern och allt som kom med den. Nu för tiden tycker jag inte att kylan i sig är alls lika irriterande och deprimerande som framför allt mörkret är och jag tror att det handlar om att delar av min militärutbildning genomfördes i -26 och flera decimeter snö. Mörkret, och att inte ha sett solen på över en månad gör mig fan ledsen inombords.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snö även för mig imorse, dock inte vinterns första, den fick jag uppleva i november ute på landstället. Känner mig lite ambivalent, skulle vilja uppskatta det mer. Och det skulle jag nog gjort också om mitt arbete var opåverkat av dåligt väglag. Annars ett lagom datum för snö såhär några dagar innan advent!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har det snöat tre dagar i rad, och det blåser ganska mycket samtidigt. Så det känns lite kaosaktigt, även fast det inte lagt sig lika mycket på backen som man tycker att det borde gjort med tre dagars snöande.

Det roliga är att här ute tuffar bussarna på riktigt bra, men när jag kommer in till Linköping där det ligger märkbart mindre snö på backen så är bussen alltid sen. Igår hade den problem med att komma upp för en backe, så chauffören bad alla som stod upp i bussen att ställa sig i ledet på bussen, för där sitter tydligen drivhjulen. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde inte ens ta mig till jobbet idag, efter att ha skottat fram bilen i 40 min så möttes jag av ett 20-tal bilar som hade kört fast i snödrivor, sen fick jag reda på att inga bussar gick, och en långtradare hade fastnat i den stora utfarten från Tyresö till stan. Så det var bara att ringa och säga som det var! Imorgon lär det väl inte bli bättre, så....långhelg!!

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ från 3 decimeter upp till en halvmeter på sina håll, beroende på hur vindarna blåst. Det jobbiga var väl egentligen att allt kom så fort. Idag har dock vädret varit betydligt skonsammare, nästan så att lite har töat bort.

I går kväll var det perfekt vinterväder här i Tyresö, det var -5 och det snöade lite lätt. Kom nästan i lite julstämning!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...