Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag följer Smhi.se och Yr.no slaviskt för att veta vilka dagar jag kan exjobba, och var. Börjar bli liiite förbannad på att Yr ständigt förutsäger ett annat väder än Smhi. De tre sista ställena av de jag ska göra ur ordinare lista visar strålande sol på Smhi, medan Yr säger att det kommer pissregna överallt i hela Östergötland. Lätt det blir att planera då :ph34r:

Anyway, mulet och konstant regnrisk idag så det blir hemmahäng och grillning med folket ikväll. Uppskattas! Måste tyvärr förmodligen upp i morgon så mycket kröka blir det inte :unsure:

YR har alltid rätt... typ.

Det är så kvavt att jag knappt kan andas. Tropisk värme ska stanna i tropikerna för bövelen! rant_1218462_0.gif

Näääädå, men på vintern så kan värmen hålla sig borta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Åååh. Usch. Oktober. Månad av slagregn, månad av dunkel, månad av död. Jag är inte en vän av oktober. September var dock sällsynt vacker i år, inte minst i förrgår. Det var nästan som en hägring av maj. Himlen var molnfri och sådär mörkblå som den bara blir på hösten, solstrålarna strömmade genom gyllengröna bladverk och gjorde luften ljummen och staden speglade sig i åns klara svall. Människorna på gatan; många i shorts, tops och upprullade skjortärmar; glittrade av liv och sorglöshet och för en stund, för denna sista drömska indiansommardag, glömde de månaderna av frost, bister kyla, is och storm som står bara bortom knuten. Förvisso, vintern har också sin skönhet och sin charm - men den övergång som nu nalkas är en tid som åtminstone jag inte tilltalas av.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag är så trött på det här mellanvädret vi har i Göteborg just nu. För varmt med en lagom tjock jacka, för kallt med en tunn. För varmt med halsduk, för kallt utan. Regn och blåst ena stunden, solsken andra. Ser hellre att vintern kommer fort så att jag i alla fall vet hur jag ska klä mig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu börjar vintern göra sitt intrång, i morse var jag för första gången den här senhösten tvungen att skrapa bilrutorna när jag skulle åka och handla. Men det har varit en ovanligt fin höst - hyfsat varmt och torrt och nästan inget höstrusk som vanligtvis brukar höra till den här årstiden. Det uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar vintern göra sitt intrång, i morse var jag för första gången den här senhösten tvungen att skrapa bilrutorna när jag skulle åka och handla. Men det har varit en ovanligt fin höst - hyfsat varmt och torrt och nästan inget höstrusk som vanligtvis brukar höra till den här årstiden. Det uppskattas.

Ja det är faktiskt sant, det har varit lite fuktigt på marken. Men det har inte regnat speciellt mycket den här hösten vad jag vill minnas. Det sparar sig förhoppningsvis till dess att minusgraderna rullat in så det blir ordentligt med snö. :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft två dagar med otroligt grått väder, vilket gör sinnet... tja grått. Man blir otroligt allmänt opepp helt enkelt.

Får jag som jag vill så skulle jag vilja ha ett lagomt litet snötäcke runt första advent (inte så att hela samhället havererar som de två senaste åren), sedan kan temperaturen få ligga runt -5 till 0° fram till februari typ, så man slipper slasken.

Hur ofta får man som man vill? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...