Jump to content

Vädertråden!


Umberto
 Share

Recommended Posts

Har vart riktigt jävla pissväder här i Gävle både igår samt idag. Var ju plusgrader för en vecka sedan och marken började komma fram på sina ställen. Men självklart skulle det ju ösa ner snö... Om man bara hade haft pengar så hade man stuckit till någon tropisk ö och kopplat av... Men man kan ju alltid drömma. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Nej se det snöar, nej se det snöar dra åt helvete FUUUCK! Jag har egentligen inga större problem med vintern, den brukar vara riktigt mysig i december-januari, men när den pågår oavbrutet från början av november in i april blir till och med jag en aning utled. Nu räcker det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej se det snöar, nej se det snöar dra åt helvete FUUUCK! Jag har egentligen inga större problem med vintern, den brukar vara riktigt mysig i december-januari, men när den pågår oavbrutet från början av november in i april blir till och med jag en aning utled. Nu räcker det!

Här regnade det idag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Sjukt blåsig dag. Mina ögon är fulla av grus efter dagens timmar på Stockholms gator.

Blev sandblästrad i ansiktet när jag var ute och cyklade på jobbet. Och så fick man trampa i nerförsbacke för att komma frammåt, kändes bisarrt. Överallt var det massa små tromber med löv och skräp, och så håller dem på och bygger om rätt mycket i min kommun så det flög runt diverse isolering, plastskynken, påsar och allt möjligt. På ett ställe hade plastblommor och en plaststol fallit ur en balkong, och soptunnor låg kringspridda här och var. Stormy weather! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev sandblästrad i ansiktet när jag var ute och cyklade på jobbet. Och så fick man trampa i nerförsbacke för att komma frammåt, kändes bisarrt. Överallt var det massa små tromber med löv och skräp, och så håller dem på och bygger om rätt mycket i min kommun så det flög runt diverse isolering, plastskynken, påsar och allt möjligt. På ett ställe hade plastblommor och en plaststol fallit ur en balkong, och soptunnor låg kringspridda här och var. Stormy weather! :P

Hehe, jag körde utan jacka ett tag under min säljsession (se vardagssnack) och förlorade den nästan när den bestämde sig för att flyga iväg bland bilarna över gatan. Men den är vid liv och i min ägo, om än skitig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag prisar vädergudarna. Får ett lyckorus varje gång jag vaknar och ser att det börjar bli grönt ute. Och hur människor är klädda i kortärmat och solglasögon, och hur solen bara fortsätter skina och inte är nere förrän halv tio på kvällen. Och att termometern står på 20 grader klockan nio på kvällen. Det finns ingen period på hela året som jag älskar lika mycket som den här, när värmen kommer för första gången och man blir lika glad varje gång man kan lämna jackan hemma.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag prisar vädergudarna. Får ett lyckorus varje gång jag vaknar och ser att det börjar bli grönt ute. Och hur människor är klädda i kortärmat och solglasögon, och hur solen bara fortsätter skina och inte är nere förrän halv tio på kvällen. Och att termometern står på 20 grader klockan nio på kvällen. Det finns ingen period på hela året som jag älskar lika mycket som den här, när värmen kommer för första gången och man blir lika glad varje gång man kan lämna jackan hemma.

Håller helt med dig! :D

En av de bästa tiderna på året!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så jävla kallt när klockan är halv fem, i en plusgrad fick jag cykla hela vägen hem. Jag trodde jag skulle dö i en tunn långärmad tröja. Kan inte vintern komma snart så man får ta på sig jacka igen?

Jag trodde jag skulle dö i en tunn långärmad tröja. Kan inte vintern komma snart så man får ta på sig jacka igen?

Kan inte vintern komma snart så man får ta på sig jacka igen?

Kan inte vintern komma snart

VAD SITTER DU OCH SÄGER VA?? rant_1207569_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...