Jump to content

"Vad spelar du just nu?"-tråden


chucky.swe
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Den senaste veckan har jag spelar massor och lite till Borderlands och har nu nått högsta levelen och haft lite kul.

Nu till jul är det dags att spela The Secret of Monkey Island och direkt efter det, alla fem delar av Tales of Monkey Island.

Förhoppningsvis kommer jag på något att spela efter det, annars blir det nog till att testa Left 4 Dead 2.

Jullov <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 years later...

Detta blir en rejäl bump, men varför starta en ny tråd?

Dark Souls

Tänkte försöka ta mig igenom detta spel fram tills att tvåan kommer ut, även om det verkar mindre och mindre sannolikt för varje dag som går. :P Ytterst oförlåtande och givande på samma gång. Dark Souls är ett spel som måste upplevas, att bara säga "det är svårt som fan!" gör det inte rättvisa för det är så mycket mer än så.

Baldur's Gate 2

Har 60 timmar i det här spelet och har ändå knappt rört huvudquesten. Jag vet att det låter som lite halvdan marknadsföring i skuggan av Skyrim, men skillnaden är att BG2 levererar på det med rejäl kvalité på sitt innehåll än Skyrims enforma grottor och "rädda min farfars gamla svärd"-quester. Vet inte ens varför jag nämner BG2 och Skyrim i samma mening då klassskillnaden är så total. Att spela BG2 ger (tyvärr) en rejäl inblick i hur lågt RPG-genren har sjunkit de senaste tio åren.

The Witcher

Täntke ta mig igenom dessa spel nu när trean är på ingång. Började faktsitk med detta spel för nåt år sen, men kom aldrig så långt och sen kom en massa andra spel ivägen så jag har börjat om från scratch. Själva stridssystemet känns väl lite sådär, men atmosfären och soundtracket sitter som berget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borderlands! Lirar med 2 polare. Jag lirar Brick för första gången (Helt sjuk DPS man rullar med honom) Och polarna lirar Soldier samt Hunter.

Otroligt roligt Co-op spel, ljusår bättre och mycket mer nöje än Borderlands 2.

Battlefield 4 Spelar det relativt ofta, fortfarande underhållande!

Skyrim/Fallout 3 När polarna inte vill spela. Då får det bli de bästa singleplayer spelen som finns! Tungt moddat men fortfarande Lorefriendly.

To come soon.

Diablo 3: Reaper of souls. Co-Op med samma gäng!

Ska även sätta tänderna i Witcher 1 & 2!

Får se om man hittar tid med nya Thief 4 också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...