Jump to content

"Vad spelar du just nu?"-tråden


chucky.swe
 Share

Recommended Posts

2024-01-17 at 13:20, dibel skrev:

Nice. Jag spelade igenom 4:an häromveckan. Har bara spelat femman en gång på PS3, men äger det på Steam så den finns i pipelinen.

Just nu är det dock Crusader Kings 2 som gäller.

Fyran är ju långt mycket bättre än femman. Det är lika självklart som att sequel-filmerna i Star Wars är att betrakta som hittepå.

Jag kör igenom TBoGT nu för att jaga troféer, men jag får inte så mycket sammanhang av att köra replay på uppdrag jag låste upp för elva år sedan, så det är nog möjligt att jag kör om det igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

19 minuter sedan, Henkibojj skrev:

Fyran är ju långt mycket bättre än femman. Det är lika självklart som att sequel-filmerna i Star Wars är att betrakta som hittepå.

Jag kör igenom TBoGT nu för att jaga troféer, men jag får inte så mycket sammanhang av att köra replay på uppdrag jag låste upp för elva år sedan, så det är nog möjligt att jag kör om det igen. :)

Nice. Jag tänkte köra igenom DLC/Expansionerna, men det blev aldrig av. Äger dem på Steam, men det blev CK2 istället. Spelar du på PS3:an?

Håller 4:an högt. Började med att spela SA och kom till Catalina, men körde igenom 4:an efter det istället!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2024-01-31 at 13:35, dibel skrev:

Nice. Jag tänkte köra igenom DLC/Expansionerna, men det blev aldrig av. Äger dem på Steam, men det blev CK2 istället. Spelar du på PS3:an?

Håller 4:an högt. Började med att spela SA och kom till Catalina, men körde igenom 4:an efter det istället!

Ja, Catalina kan få vem som helst att sluta spela. Mycket jobbigare karaktär än Romans påstådda tjat om bowling. Jag tyckte aldrig att det var nån stor grej med det, och bara att starta upp GTA V ger fler onödiga samtal, sms och notifikationer om all annan strunt, men det har folk inte sagt ett pip om.

Ja, det är på PS3. Tyvärr har de ju patchat bort 50 låtar pga utgångna licenser, men har man spelet på skiva istället för digitalt kan man få dem tillbaka genom att avinstallera spelet, installera det igen och sedan vägra patchen. Dock är mina sparfiler bundna till 1.08 så det går inte att göra det tricket och förvänta sig att spela vidare på sånt som sparats efter/med patchen. Får börja om helt på nytt nästa gång, för det går ju inte att spela GTA IV eller för den delen något DLC utan att höra Stevie Nicks sjunga Edge of Seventeen.

Ett tydligt exempel på vikten av att äga sina spel fysiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
13 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Härligt! Jag köpte det för någon vecka sen och är på level 12 eller så. Har du spelat ettan? Hittills och än så länge måste jag erkänna att det är roligare.

Inte spelat ettan, nej.

Var helt ovetande om detta guldkorn innan det exploderade i popularitet och det inte gick undgå att se var man än kollade.

Efter att blivit bränd flera gånger av AAA-studio's som släppt rent skräp så var det jävligt najs att spela ett spel som inte tar sig självt för seriöst. Bra prislapp, ingen P2W, ingen direkt MX och en sjukt rolig och random gameloop som man inte snabbt kan tröttna på.

Helt klart en kandidat till GOTY2024 om man frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

21 timmar sedan, StellHell skrev:

Inte spelat ettan, nej.

Var helt ovetande om detta guldkorn innan det exploderade i popularitet och det inte gick undgå att se var man än kollade.

Efter att blivit bränd flera gånger av AAA-studio's som släppt rent skräp så var det jävligt najs att spela ett spel som inte tar sig självt för seriöst. Bra prislapp, ingen P2W, ingen direkt MX och en sjukt rolig och random gameloop som man inte snabbt kan tröttna på.

Helt klart en kandidat till GOTY2024 om man frågar mig.

Väldigt roligt att du uppskattar det så mycket! :) Jag försöker att inte gatekeepa på diverse forum men nog finns det en del aspekter av ettan som jag saknar i tvåan. Till exempel var det omöjligt att driva iväg på egna grejer i ettan eftersom skärmen var den begränsade faktorn. Ville alla andra åt vänster men en åt höger kom man ingenstans, så man var tvungen att samarbeta mycket mer. Vidare tycker jag att tvåan mest är en doom-shooter medan stratagems var totalt livsviktiga i ettan och man tryckte väl fyra kombos i minuten, om inte mer. Jag upplever inte att det är så mycket knapprande i tvåan, för i ettan var det överallt och hela tiden. Vartenda uppdrag hade minst en kombo, ibland fem, som skulle in. Här är det mer ett par knappar i början för att få ner ett maskingevär och resten är kötta aliens.

Jag räknar med att det kommer så småningom, men det saknas ju en fienderas (Illuminates, typ som Protoss) så lite tomt är det allt fortfarande.

En stor fördel med ettan, som numera väl inte gör någon skillnad, är att man köpte till PS3, PS4 eller PS Vita och fick alla andra versioner samtidigt. Det har jag utnyttjat mycket flitigt. Om du börjar spela ettan på PS hjälper jag dig gärna. Har snart 350 timmar i det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...