Jump to content

"Vad spelar du just nu?"-tråden


chucky.swe
 Share

Recommended Posts

Spelar 18 WoS Extreame Trucker nä gillade alls inte det. Suttit nött samma uppdrag nu tja ja 3 gånger olika lastbilar varje gång. Första uppdraget jag fick gjorde jag dryg 2-3 gånger för att komma vidare. Ja jag är seriös när man har klarat ett uppdrag så kommer samma igen fast en annan lastbil. Så nä saknar freeroam!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Sisådär. Geekat igenom Half-Life 2: Episode Two på 9,8 timmar. Heelt sjukt vilken serie det är! Sinneslöst, längtar tills Episode Three!

Skojar du? Half-Life 2: Episode Two var ju så j*vla reparativt. Guuud det var ju samma hela tiden. Miljön var samma, fienderna var samma. F*n, det var ju tom. värre än assassins creed.

Gillade första delen men sen blev det för tråkigt. Vad var det du gillade så mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skojar du? Half-Life 2: Episode Two var ju så j*vla reparativt. Guuud det var ju samma hela tiden. Miljön var samma, fienderna var samma. F*n, det var ju tom. värre än assassins creed.

Gillade första delen men sen blev det för tråkigt. Vad var det du gillade så mycket?

Har kört igenom HL2, HL2 EP1 och HL2 EP2 på mycket kort tid så jag vet inte, dom fulländar varandra. Men ja, en hel del repetition och nu när man verkligen har nördat igenom alla tre spelen så känner man igen Valves händelseförlopp, så man vet nästan vad som kommer att hända, men står fortfarande fast vid att det är en helt otrolig serie. Kan tyvärr inte sätta fingret på vad som var så bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skojar du? Half-Life 2: Episode Two var ju så j*vla reparativt. Guuud det var ju samma hela tiden. Miljön var samma, fienderna var samma. F*n, det var ju tom. värre än assassins creed.

Gillade första delen men sen blev det för tråkigt. Vad var det du gillade så mycket?

Episode 2 hade flera moment som stack ut. T.ex.

när man slogs mot vågorna av Antlions, letade upp "The Extract", räddade Alyx, slogs emot den jättestora "morsan" (vad dem nu hette), letade upp bilen, slogs mot Hunters för första gången, träffade alla i rebelbasen i white forest och sedan slogs emot striders med användning av bilen.

I alla dessa delar fick man använda olika metoder för att klara av problemen.

Det är en hel drös saker som gör spelet varierande. Sedan är ju inte miljön samma hela tiden heller, nu får du ta och tänka till. Vi har t.ex.

utanför City 17, under jorden, mitt i White Forest, i och utanför Rebelbasen.

Fiender då? Nja...


Vanliga Combine-soldater, check.
Antlions, check.
Helikopter, check.
Zombies, check.
Hunters, check.
Striders, check.


Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skojar du? Half-Life 2: Episode Two var ju så j*vla reparativt. Guuud det var ju samma hela tiden. Miljön var samma, fienderna var samma. F*n, det var ju tom. värre än assassins creed.

Gillade första delen men sen blev det för tråkigt. Vad var det du gillade så mycket?

Episode 2 hade flera moment som stack ut. T.ex.

när man slogs mot vågorna av Antlions, letade upp "The Extract", räddade Alyx, slogs emot den jättestora "morsan" (vad dem nu hette), letade upp bilen, slogs mot Hunters för första gången, träffade alla i rebelbasen i white forest och sedan slogs emot striders med användning av bilen.

I alla dessa delar fick man använda olika metoder för att klara av problemen.

Det är en hel drös saker som gör spelet varierande. Sedan är ju inte miljön samma hela tiden heller, nu får du ta och tänka till. Vi har t.ex.

utanför City 17, under jorden, mitt i White Forest, i och utanför Rebelbasen.

Fiender då? Nja...


Vanliga Combine-soldater, check.
Antlions, check.
Helikopter, check.
Zombies, check.
Hunters, check.
Striders, check.


Måste säga att jag håller med Saleen. Half Life serien i sig är UBER och varje Episod är speciell tycker jag. Alla episoder är har ju en bit av storyn att förklara, t.ex EP1

så får man lära sig hur det gick när man kom ut ur City 17.

. Samma med EP2 har ju sin bit, alla steg kan känns repetiva. Liksom ny fiende, döda, nytt pussel, löst...... ny fiende, döda, Nytt pussel, löst.... kan kännas lite tråkigt visst. Men det är själva storyn som verkligen gäller. Längtar också till EP3 måste jag säga :3

BTW: Saleen, har du prövat Cinematic Mod till HL2 serien, HELT sjukt snyggt. Dom har gjort om inprincip hela HL2, utan att röra storyn. Dom har lagt in high polygon characters och nya texturer och mer effekter. Tyvärr så tar det 20 gb på disk och kräver minst 4gb RAM och rek 64-bitars OS, MEN DET ÄR SÅ JÄVLA VÄRT DET!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga att jag håller med Saleen. Half Life serien i sig är UBER och varje Episod är speciell tycker jag. Alla episoder är har ju en bit av storyn att förklara, t.ex EP1

så får man lära sig hur det gick när man kom ut ur City 17.

. Samma med EP2 har ju sin bit, alla steg kan känns repetiva. Liksom ny fiende, döda, nytt pussel, löst...... ny fiende, döda, Nytt pussel, löst.... kan kännas lite tråkigt visst. Men det är själva storyn som verkligen gäller. Längtar också till EP3 måste jag säga :3

BTW: Saleen, har du prövat Cinematic Mod till HL2 serien, HELT sjukt snyggt. Dom har gjort om inprincip hela HL2, utan att röra storyn. Dom har lagt in high polygon characters och nya texturer och mer effekter. Tyvärr så tar det 20 gb på disk och kräver minst 4gb RAM och rek 64-bitars OS, MEN DET ÄR SÅ JÄVLA VÄRT DET!

Ni kan ha rätt men jag upplevde det som jäkligt reparativt.

Kan kanske vara för att jag spelade allt på en och samma gång. Minns bara att jag satt och spelade sista delen och hoppades att det snart skulle vara slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...