Jump to content

"Vad spelar du just nu?"-tråden


chucky.swe
 Share

Recommended Posts

League of Legends (www.leagueoflegends.com)

Är lite mer extra-funktioner som skall förändra gameplay istället för att vara en rak DoTA-klon.

Får en extra HoN-nyckel senare inatt/imorgon, du kan få den om du vill.

EDIT: Finns väl visst secret-shops i HoN Pani? Eller pratar vi om olika secret-shops?

Ajdå. Det finns visst secret-shops i HoN. :( Spelat en del LoL-beta det senaste, och det saknar secret shops. Både HoN och LoL är helt klart värda att testa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu spelar jag nyaste delen i Anno-serien: Anno 1404, ett otroligt mysigt rts-spel med den där klassiska tyska, lite kitschiga, spelkänslan. Jag måste säga att det var länge sen ett spel, och framförallt ett RTS, tilltalade och fängslade mig så mycket som Anno 1404 gör nu. När det gäller RTS- och många andra strategispel har jag under de senaste åren upplevt det som att det är en genre som bjuder på väldigt få överraskningar och har man spelat ett har man spelat dem alla. Grundkonceptet är nästan alltid detsamma: Bygg en bas, rekrytera en armé, anfall fienden, dö, anfall igen, dö, anfall igen, vinn. Nästa bana. Repeat. Zzz! Egentligen är det samma vara i Anno men av någon anledning känns det ändå fräscht och jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Det kanske har att göra med Anno-seriens ö-koncept (dvs man bygger sina små byar och städer på öar och mellan öarna konstrueras ett transportnätverk) eller det kanske beror på att Anno fokuserar på ekonomi och byggande istället för på krigföring? Kanske är det för den charmiga stämningen eller den ständigt närvarande storyn med sina säregna karaktärer? Jag vet inte. Hursomhelst är Anno 1404 spelglädje och ett spel som jag kommer att stödja med ett köp.

Läs mer här.

Fan ta dig, nu är jag beroende av de jävla spelet :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu sitter jag och undrar vad ska lira, senaste dagarna har jag spelat igenom Call Of Duty 4 och Call Of Duty: World At War, innan det nördade jag Football Manager 2009 som en galning, och lirat skate. och GTA: San Andreas mycket också, men nu har jag inte motivation för något av dom spelen, funderar på att köra dom sista uppdragen i Call Of Duty 2 på veteran, har klarat lite över halva på veteran, borde ta tag i resten nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Fixed :wub:

Bitte? ;)

Vielleicht, får se. :lol:

-------

AAR incoming.

Det är Herrens år 1433 och Karl VIII är kung av Sverige. För tre år sedan slutade ett sju år långt krig mot Danmark och Norge vilket resulterade i ett fredsfördrag där Sverige fick Jämtland av Norge samt en summa av 100 gulddukater av danskarna. Det långvariga kriget blev dock snabbt impopulärt bland befolkningen på hemmaplan och på flera håll i landet gjorde krigströtta och rebelliska bönder uppror mot den krigslystne konungen. Läget förvärrades ytterligare av att nationalistiska rörelser började organisera sig i östra Finland. Trots att kriget mot lusekoftorna och låtsastyskarna avslutades levde en upprorisk anda kvar i riket och revolutionära arméer fortsatte att blossa upp.

Krisen nådde sin kulmen på sommaren 1432. Hela den 9000 man starka Kungliga Arméen under general Einar Grip var sysselsatt med att återta delar av Finland som hade ockuperats av finska patrioter ledda av härföraren Jani Hiltunen. Samtidigt marscherade den infernaliske landsförrädaren Hjalmar Swahn med en närmast enorm armé av 8000 missnöjda bönder mot Stockholm och inledde en belägring av huvudstaden. Den enda militärstyrka som fanns till hands för att försvara Stockholm var den 1000-hövade Skånska Arméen belägen i Västergötland. Givetvis skulle Skånska Arméen inte ha en chans i världen mot Swahns jättearmé och därför valde man att endast förflytta sig till Bergslagen och därifrån avvakta situationen. Nu hade Karl VIII ett dilemma. Antingen skulle Kungliga Arméen stanna kvar i Finland för att krossa de finska patrioterna men riskera att bönderna intar Stockholm eller också skulle armén bege sig mot den kungliga huvudstaden men riskera att den finska upprorsrörelsen växer till ohanterliga proportioner. Karl VIII valde att stanna i Finland.

Omedelbart efter det att Hiltunen, på hösten 1432, hade besegrats och läget i Finland någotsånär hade stabiliserats beodrades den sargade Kungliga Arméen till Stockholm för att undsätta huvudstaden. Grips mannar anlände i december 1432 men försvagade och uttröttade som de var av striderna mot de finska patrioterna lyckades de inte knäcka Swahns bondearmé utan hela Kungliga Arméen blev tvungen att retirera västerut. Det skamliga nederlaget var ett faktum och i mars 1433 intog Swahns krigshär Stockholm. Swahn fortsatte sitt erövringståg mot Linköping och inspirerade av hans framgångar bildades en ny bondearmé i Hälsingland som ögonblickligen inledde en belägring av Gävle.

Just nu slickar Kungliga Arméen sina sår i Västerås och inväntar förstärkningar från Värmland. Därefter planeras en revansch-offensiv mot Swahn och ett återtagande av den kungliga huvudstaden.

EUIII > Empire:TW

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu spelar man Euro Truck Simulator kör f.ö nu i UK har runt 12k på min bank köpte ett certifikat för 25k för att köra bensin/diesel nu. Mitt mål är nu att få ihop till 50k så jag kan köpa mig in till Frankrike så jag kan åka med last in dit. Så nu kör jag bara last till London Manchester och NewCastle. Just nu blir det bara till NewCastle från London och från NewCastle till London då jag får runt 6k för bensin last.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu spelar jag nyaste delen i Anno-serien: Anno 1404

Haha, jag skaffade det alldeles runt release och tänkte direkt när jag spelade att det verkade rätt... Umberto-vänligt, så jag tänkte tipsa dig om det men glömde visst bort. :lol: Riktigt roligt spel!

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör igenom The Secret of Monkey Island SE, men annars spelar jag inte något aktivt. Laddade ner och spelade demos för Braid och Bookworm Adventures 2, båda två var riktigt bra! Och döm av min förvåning när jag såg Marquis komma gående och förkunna att 'the princess is in another castle'.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här, har precis börjat spela det på nytt! Gjorde bara ett fåtal uppdrag direkt efter att jag köpte det, sen blev det bortglömt.

Men nu är jag på gång! :D

Exakt samma grej här! Vet inte varför det blev så, men jag fastnade inte för storyn direkt. Även om den är grymt bra ovh jag älskar den så var den lätt att bortprioritera när jag skaffade andra spel.

Simon: Jo jag är på g serrö ;)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...