Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

*Host host*

Jag har suttit och funderat över en liten lek, leken kanske blir för komplex men man kan ju försöka åtminstone right?

Detta är en sånglek där den som har hatten skriver en liten bit ur en text med nått band och resten av forumiterna får gissa sig fram till vilken artist och sång det är.

För att göra det lite lättare kan man även godkänna Artist/grupp namnet endast om ingen kommer på låt titeln.

Exempelvis

You don't always have to fuck her hard

Tenacious D - Fuck Her Gently

Alternativt

Tenacious D

och han får rätt om låt titeln inte kommer inom låt oss säga en 3 timmars period?

So what say you?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Host host*

Jag har suttit och funderat över en liten lek, leken kanske blir för komplex men man kan ju försöka åtminstone right?

Detta är en sånglek där den som har hatten skriver en liten bit ur en text med nått band och resten av forumiterna får gissa sig fram till vilken artist och sång det är.

För att göra det lite lättare kan man även godkänna Artist/grupp namnet endast om ingen kommer på låt titeln.

Exempelvis

Alternativt

och han får rätt om låt titeln inte kommer inom låt oss säga en 3 timmars period?

So what say you?

En snabb googling så fixar man biffen på typ 2 sekunder ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När Babe Battle är avklarat, skulle det inte vara roligt med en Hunk Battle också? ;)

Stay tuned. :whistling:

*Host host*

Jag har suttit och funderat över en liten lek, leken kanske blir för komplex men man kan ju försöka åtminstone right?

Detta är en sånglek där den som har hatten skriver en liten bit ur en text med nått band och resten av forumiterna får gissa sig fram till vilken artist och sång det är.

För att göra det lite lättare kan man även godkänna Artist/grupp namnet endast om ingen kommer på låt titeln.

Exempelvis

Alternativt

och han får rätt om låt titeln inte kommer inom låt oss säga en 3 timmars period?

So what say you?

För att göra det svårare ändå kan man ju göra om texten

"You don't always have to * her hard"

Eller dylikt!

Jag har ett förslag till en lek, dock kanske den är för svår för att anses vara rolig.

Men vad sägs som en slags musiklek, där man tar en bit utav en text från en låt, översätter den biten till svenska (eller engelska om det är en svensk låt) och sedan får man försöka ta reda på från vilken låt (+ artist) just den biten kommer ifrån?

Sångtextleken

Person 1 skriver en textstrof på ett annat språk än originalspråket - oftast då svenska istället för engelska och gärna med lite knepigare översättning än direktöversättning, ungefär som i Så Ska Det Låta (som jag såg senast för tre år sen, jag har för mig det fanns med). Folk ska gissa vilken låt det är och svarar de rätt får de hatten. Man kan ju också översätta till andra språk om man så vill, men orkish.

Sounds fair? :o

Mmm, okej. You do the honors.

Man ska dock unvika väldigt okända/obskyra låtar&artister; lekens utmaning ska istället ligga i knepiga översättningar.

Goodie. Låter dock bli att skapa tråden tills den här jäkla hemtentan är inlämnad, annars får jag aldrig nåt gjort ;)

:(

Henkibojj ska starta en sån där lek bara han har lämnat in den där hemtentan!!

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj ska starta en sån där lek bara han har lämnat in den där hemtentan!!

:whistling: !!!

Jag gick just i tankarna över vilken lek det var jag nån gång fick godkänd men aldrig postade, så jag skulle just söka!

Och hemtentan är fortfarande inte godkänd, så det så. Inlämnad, men den ska kompletteras. Usch.

EDIT: Jag låter gärna någon annan starta tråden, men Zcruwens förslag är alldeles för lätt att googla, tyvärr. Till och med i GissaAlbumtråden lyckades jag knipa hatten genom googling.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Gissa forumitens röst.

Helt enkelt, grupp med forumiter anmäler sig, alla får spela in när dom säger en mening, gissa vem som är vem. gogogo

Skulle nog inte funka. I vilke trådar har man hört forumiters röst? Sångtävlingarna?

Fake edit: Fanns det inte en tråd där man skulle disskutera saker via röstinspelningar? Text var förbjudet!? Det skulle väl vara de två trådarna man hade att gå på då.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nog inte funka. I vilke trådar har man hört forumiters röst? Sångtävlingarna?

Fake edit: Fanns det inte en tråd där man skulle disskutera saker via röstinspelningar? Text var förbjudet!? Det skulle väl vara de två trådarna man hade att gå på då.

Man behöver ju inte ha hört rösten innan självklart.

Det skulle kunna funka om det som sagt är folk som ställer upp på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man behöver ju inte ha hört rösten innan självklart.

Det skulle kunna funka om det som sagt är folk som ställer upp på det :)

Då skulle det väl mest bli så att folk namedroppade forumitnamn och hoppades på att pricka rätt? Men men, det kanske skulle kunna funka :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då skulle det väl mest bli så att folk namedroppade forumitnamn och hoppades på att pricka rätt? Men men, det kanske skulle kunna funka :)

Men, man får väl spela i omgångar. I första ronden har vi fem forumiter som spelar in varsin mening, och folk får para ihop rösten med forumiten. Typ som Kickens busringningar, där alla är med på det och inte blir uppringda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men, man får väl spela i omgångar. I första ronden har vi fem forumiter som spelar in varsin mening, och folk får para ihop rösten med forumiten. Typ som Kickens busringningar, där alla är med på det och inte blir uppringda.

Då kanske det skulle funka ja! Skulle lätt hänga på! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gissa forumitens röst.

Helt enkelt, grupp med forumiter anmäler sig, alla får spela in när dom säger en mening, gissa vem som är vem. gogogo

Vad sägs om att man gör så här istället; de forumiter som ställer upp att vara 'mystery voice' får rabbla upp 3 saker om dem själva som de tror de att de övriga forumiterna kan använda för att lista ut vem det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...