Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Skulle vara kul med nån lek som handlar mer om personerna här på forumet.

En idé jag fick var att ett gäng forumiter får välja den forumit de anser sig vara likast, och sedan är det upp till de andra forumiterna att komma på vem som valt dem. :(

EDIT:And Guess WHAT!!!

NYYYYYY SIIIDDAAAAA

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om en lek där en person ritar en bild, och sen ska folk gissa vilken film bilden är baserad på?

Person1 ritar en bild.

Person2 gissar på rätt film.

Person2 ritar en ny bild och folk får fortsätta gissa

Ja, jag fick idén från gamereactor's forum. :(

Kanske, får se.

Skulle vara kul med nån lek som handlar mer om personerna här på forumet.

True.

En idé jag fick var att ett gäng forumiter får välja den forumit de anser sig vara likast, och sedan är det upp till de andra forumiterna att komma på vem som valt dem. :D

Ska man låtsas vara någon annan? Utveckla gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man låtsas vara någon annan? Utveckla gärna.

Tänkte ut en rolig idé medan jag skulle svara!

1. Runt 10 forumiter skickar i PM information till lekledaren. Denna info bestäms i början av omgången; som exempel kan de få skicka in vem de anser sig vara likast, eller kanske så kan de skriva tre favoritfilmer, sin favoritmaträtt eller vad fan som helst som är en gnutta personligt.

2. Lekledaren raddar upp den inskickade informationen men han säger inte vem som skickat in den.

3. Man raddar upp vilka som deltar i leken.

4. Det är nu upp till resten av forumiterna att gissa vilken forumit som skickat in vad. Den som gissar rätt kan få en poäng som sedan gör att de får skicka PM i nästa omgång eller något liknande.

5. ???

6. Profit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte ut en rolig idé medan jag skulle svara!

1. Runt 10 forumiter skickar i PM information till lekledaren. Denna info bestäms i början av omgången; som exempel kan de få skicka in vem de anser sig vara likast, eller kanske så kan de skriva tre favoritfilmer, sin favoritmaträtt eller vad fan som helst som är en gnutta personligt.

2. Lekledaren raddar upp den inskickade informationen men han säger inte vem som skickat in den.

3. Man raddar upp vilka som deltar i leken.

4. Det är nu upp till resten av forumiterna att gissa vilken forumit som skickat in vad. Den som gissar rätt kan få en poäng som sedan gör att de får skicka PM i nästa omgång eller något liknande.

5. ???

6. Profit.

Genialt! Låter helmys. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Genialt! Låter helmys. :(

Mmm. Jag har två frågor...

1. Känner alla till vilka som har skickat in?

2. Om vi säger att "temat" t.ex. är tre favoritmaträtter och tre deltagare har skickat in följande:

A: Köttbullar, Gröt, Korv

B: Hund, Hamburgare, Lasagne

C: Snö, Stenar, Glass

Ska övriga forumiter då gissa vem som har skickat in de "grupperna" eller kommer allt att visas random och så ska man para ihop enskilda maträtter med rätt forumit?

Dvs.

Köttbullar, Hund, Stenar, Snö, Gröt, Hamburgare, Lasagne, Glass, Korv

Lite svårt att förklara vad jag menar men hoppas du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm. Jag har två frågor...

1. Känner alla till vilka som har skickat in?

2. Om vi säger att "temat" t.ex. är tre favoritmaträtter och tre deltagare har skickat in följande:

A: Köttbullar, Gröt, Korv

B: Hund, Hamburgare, Lasagne

C: Snö, Stenar, Glass

Ska övriga forumiter då gissa vem som har skickat in de "grupperna" eller kommer allt att visas random och så ska man para ihop enskilda maträtter med rätt forumit?

Dvs.

Köttbullar, Hund, Stenar, Snö, Gröt, Hamburgare, Lasagne, Glass, Korv

Lite svårt att förklara vad jag menar men hoppas du förstår.

1. Yep, läs punkt 3.

2. Så som jag hade tänkt mig är det typ:

"Forumit 1 gillar köttbullar, gröt och korv.

Forumit 2 gillar hund, hamburgare och lasagne.

Forumit 3 gillar snö, stenar och glass.

Vem är vem?"

Men det går ju att göra på ditt sätt med, det är vad man anser lämpligast. Jag tror emellertid att ditt sätt kan bli för svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Yep, läs punkt 3.

2. Så som jag hade tänkt mig är det typ:

"Forumit 1 gillar köttbullar, gröt och korv.

Forumit 2 gillar hund, hamburgare och lasagne.

Forumit 3 gillar snö, stenar och glass.

Vem är vem?"

Men det går ju att göra på ditt sätt med, det är vad man anser lämpligast. Jag tror emellertid att ditt sätt kan bli för svårt.

Mmmkay, vi kan testa.

Starta en tråd du, mon ami.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Introleken.

Nån komponerar en kompott med mycket korta intron (och/eller ljudstycken från mitten av låten) och folk ska gissa vilka låtar det är. Som Game Game eller Filmleken fast musik. Aight? :innocent:

En sån har jag önskat länge men letssingit och andra sidor förstör. Iofs man ta instrumentala delar ifrån låten.

Tycker det är värt att testa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där tror jag tyvärr att folk VÄLDIGT fort skulle tröttna på att klippa ihop ljud.

Håller med om risken, men om folk fortfarande inte tröttnat på att hitta tio nya spel varje dag till Game Game som helst ska vara både svåra och inte tagna förut, så borde man väl också orka med ljudklipperi. Det är inte svårare än att PS:a lite bilder. Skaffa bara Cool Edit Pro eller motsvarande så går det skitfort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...