Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

När börjar rollspels leken?

Den börjar inte.

Blir denna lek för spammig tro? Ja det går ut på att gissa artist/band/skådespelare den som gissar rätt får hatten.

Det där låter ungefär som frusciantes gissa-personen-lek och appropå den satt jag här och tänkte att vi kanske skulla kunna ha den men istället för att man postar enskilda bilder skulle man posta collage som i gamegame och filmleken. Vad tror ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den börjar inte.

Det där låter ungefär som frusciantes gissa-personen-lek och appropå den satt jag här och tänkte att vi kanske skulla kunna ha den men istället för att man postar enskilda bilder skulle man posta collage som i gamegame och filmleken. Vad tror ni om det?

Hur menar du då? Att posta kollage med bilder osm har med en viss person att göra, och ifrån det gissa på vilken person det är man söker?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars känns det som kollage-bilder har en ganska kort livslängd - det är jobbigt att göra kollage helt enkelt. Det är enklare om man bara kan svara rätt, plocka upp hatten, hitta en bild på internet, länka till den, någon annan svarar rätt, och så fortsätter det så.

Mmm. Vi skiter i det då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerar/ade inte film och spelleken då? Borde inte vara någon skillnad eller? Spelar det någon roll om det blir bra/dåligt eller om leken blir inaktiv efter 2 veckor? Spelar det överhuvudtaget någon roll om man skippar sin tur och passar hatten?
Lekarna är inte vanliga trådar och ska inte fungera som sådana. En orsak till att jag låser dem är att jag inte vill ha det här oengagerade systemet med konstant "fria hattar", om du förstår vad jag menar. Förhoppningen är att när lekarna öppnas igen (t.ex. efter någon månad) ska forumiterna ha fått nytt intresse för dem.

En annan orsak till låsningarna är att H har sagt att det inte får finnas alltför många lektrådar här i loungen; jag låser alltså några lekar för att kunna starta andra. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...