Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Ja, och var drar du gränsen då Mr.U? Två öl och en drink var inte okej. Nu har jag druckit fyra öl och en drink, hur vet du hur full jag är? Vad är full för dig, måste jag stava fel? Är tråden bara till för folk som sluddrar

Jag kan skriva lite i tråden om vad som händer här hemma ikväll men är jag FÖR NYKTER FÖR DET? JAG HAR FAKTISKT DRUCKIT TVÅ ÖL TILL NU OCH JAG SKRIVER MED CAPSLOCK...

Nu vill jag inte ens skriva i tråden.

Haha. Nämen, hela tråden är ett moment 22; förutsättningen för att få skriva i tråden är att man är full, om man dock klarar av att skriva i tråden är man inte tillräckligt full.

Man får helt enkelt posta en bild på en alkomätare och en papperslapp med ens GTASajten-nick, så att man vet att den som skriver faktiskt är full.

edit: Nej, det skulle inte funka, man skulle kunna få någon att blåsa åt en..

Jag föreslår att man för att bevisa sin fylla bifogar 3 st fotografier samt 1 st 90 sek youtube-film.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Förslag på lek till en nära framtid. "Eller"-leken. Den går i korta drag ut på att trådskaparen skriver en vanlig "eller"-fråga, som kan sträcka sig från allt mellan "Kaffe eller thé?" till lite mer obskyra "Skulle du hellre bli jagad av små pilska smurfar som ser ut som Peter Jihde eller spela Patrick Ekwalls ass-stunt double i filmatiseringen av hans självbiografi?". Personen svarar på frågan, gärna med en motivering, och ställer i samma inlägg en ny fråga. Leken vinner på sin enkelhet - alla kan vara med, man behöver inte kunna sätta ihop bilder, eller ens länka bilder, man behöver inte ha Jules Vernes fantasi, och det tar bara några sekunder att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förslag på lek till en nära framtid. "Eller"-leken. Den går i korta drag ut på att trådskaparen skriver en vanlig "eller"-fråga, som kan sträcka sig från allt mellan "Kaffe eller thé?" till lite mer obskyra "Skulle du hellre bli jagad av små pilska smurfar som ser ut som Peter Jihde eller spela Patrick Ekwalls ass-stunt double i filmatiseringen av hans självbiografi?". Personen svarar på frågan, gärna med en motivering, och ställer i samma inlägg en ny fråga. Leken vinner på sin enkelhet - alla kan vara med, man behöver inte kunna sätta ihop bilder, eller ens länka bilder, man behöver inte ha Jules Vernes fantasi, och det tar bara några sekunder att spela.

Klassiker! Sådana lekar kan bli riktigt roliga.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om: "Vad säger personen på bilden?"

Jag postar en bild och sedan skall de under mig komma på vad personen säger. Problemet kommer vara att veta när det är dags att lägga upp en ny bild. Men man kanske kan säga att minst 4 texter och max 8, skall skapas innan ny bild får postas. Men kommer ingen på nått skoj efter en gång så får man väl lägga upp en ny. Man får nog använda sig av sunt förnuft här. Men det klarar vi nog. Och detta är nog en rolig och uppskattad lek. =)

Ex:

icutthebrakes_1063370_2.jpg

Vad tycks? Bra eller anus? =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte banga på en ny varulvslek!

Hell yeah! :)

Förslag på lek till en nära framtid. "Eller"-leken. Den går i korta drag ut på att trådskaparen skriver en vanlig "eller"-fråga, som kan sträcka sig från allt mellan "Kaffe eller thé?" till lite mer obskyra "Skulle du hellre bli jagad av små pilska smurfar som ser ut som Peter Jihde eller spela Patrick Ekwalls ass-stunt double i filmatiseringen av hans självbiografi?". Personen svarar på frågan, gärna med en motivering, och ställer i samma inlägg en ny fråga. Leken vinner på sin enkelhet - alla kan vara med, man behöver inte kunna sätta ihop bilder, eller ens länka bilder, man behöver inte ha Jules Vernes fantasi, och det tar bara några sekunder att spela.

Hell yeah! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förslag på lek till en nära framtid. "Eller"-leken. Den går i korta drag ut på att trådskaparen skriver en vanlig "eller"-fråga, som kan sträcka sig från allt mellan "Kaffe eller thé?" till lite mer obskyra "Skulle du hellre bli jagad av små pilska smurfar som ser ut som Peter Jihde eller spela Patrick Ekwalls ass-stunt double i filmatiseringen av hans självbiografi?". Personen svarar på frågan, gärna med en motivering, och ställer i samma inlägg en ny fråga. Leken vinner på sin enkelhet - alla kan vara med, man behöver inte kunna sätta ihop bilder, eller ens länka bilder, man behöver inte ha Jules Vernes fantasi, och det tar bara några sekunder att spela.

Mja, jag tror det finns en stor risk att en sån lek blir spammig pga att det enda man behöver göra är att skriva några rader text. Jag måste tyvärr säga nej. ^_^

Vad sägs om: "Vad säger personen på bilden?"

Jag postar en bild och sedan skall de under mig komma på vad personen säger. Problemet kommer vara att veta när det är dags att lägga upp en ny bild. Men man kanske kan säga att minst 4 texter och max 8, skall skapas innan ny bild får postas. Men kommer ingen på nått skoj efter en gång så får man väl lägga upp en ny. Man får nog använda sig av sunt förnuft här. Men det klarar vi nog. Och detta är nog en rolig och uppskattad lek. =)

Ex:

Vad tycks? Bra eller anus? =)

Jag har sett en liknande lek som går ut på att man postar en bild och så ska de övriga hitta på en rolig text till bilden och den som kommer med det roligaste förslaget får hatten. ~Exempel.

Ska tänka på saken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rajt. Menar du Vajs eller "min" version?

---

Nu har jag skrivit varulvsleken btw. :unsure:

Coming Q2/09.

Min röstar jag på. Din ide är fin den med, men jag tror att det kommer blir "skriv en historia till bilden".

Jag menar det funkar ju inte att olika personer på bilden säger nått om du inte skriver in texten i bilden. I så fall får man skriva: Gubben i mitten: bla bla. Gubben till höger om gubben i mitten svarar: Jaha så du menar bla bla. Ja men jag tycker bla.

osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rajt. Menar du Vajs eller "min" version?

Antworte mir! 08zu_858992_0.gif

Min röstar jag på. Din ide är fin den med, men jag tror att det kommer blir "skriv en historia till bilden".

Jag menar det funkar ju inte att olika personer på bilden säger nått om du inte skriver in texten i bilden. I så fall får man skriva: Gubben i mitten: bla bla. Gubben till höger om gubben i mitten svarar: Jaha så du menar bla bla. Ja men jag tycker bla.

osv...

Naturligtvis måste man inte använda exakt såna bilder som de använde i den tråden jag länkade till. Det går bra med nästan vad som helst.

T.ex.

pos_1064492_1.jpg

eller

eller

3-lazy-polar-bears_1064492_3.jpg

Funnylin startade en sån tråd en gång i tiden :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...