Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Alright, då testar vi citatleken. Jag försöker göra en tråd imorgon.

Citatleken, gogogo! Kan vi inte bara göra trådar av alla de där lekarna och se hur långt de bär, för jag tycker alla lät väldigt intressanta och skulle lätt höja stämningen i loungen.

Nej, om alla de där lekarna startades på en gång skulle loungen förvandlas till ett lekforum och det är inte meningen. Efterhand som loungen växer kan vi dock starta nya lekar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, mjaaah, citatgrejen handlar väl i grund och botten om att quotedroppa älskvärda citat och då känns det bara som att "krångla" till det.

Jag röstar för musikgrejen, ser ett större syfte i det.

Alternativt gissa kändisen. Men musikleken låter också lockande faktiskt, och jag tror den skulle hålla längre än citatleken. Citatleken kommer att vara populär i början, men sen blir citaten färre och leken dör ut, medan det finns en hel del att plocka av vad det gäller musikleken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ha en musiklek där man postar korta trudelutter och ska gissa vilken låt det är vore skitkul, dock tror jag det skulle bli alldeles för lite engagemang i det. (Och så har ju beffo gått i graven, och det är svårt att hitta vettiga uppladdningssidor för ljudfiler)

En musiklek där man översätter texten kunde kanske vara kul.

Citatleken vore ju alltså skitskoj, men även om man översätter till engelska så kommre det bli enkelt att söka fram svaret vilket kommer göra att hela leken kommer bli någon slags paniksökningsjippo.

Nej, själv röstar jag på Gissa bilden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte att diskussioner förs i lekarna så jag kommenterar här istället:

Vad är det för nivå på den här "leken" egentligen? :) Samma personer som postar nästan hela tiden och oftast lite väl lätta bilder.

Mmm. Iofs är det ganska svårt att hitta en balans, ofta är bilderna antingen för svåra eller för lätta. Jag tror dock att det största problemet är att många är ganska fantasilösa när de väljer bilder.

Game game har tappat gnistan också. Samma personer som plockar poäng och sen gör hatten fri

Ja, och när hatten ofta är fri gör det att folk tappar motivationen att spela. Jag har därför funderat på att införa regler mot att inte ta emot hatten, men jag vet inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Motivation är väl något som drabbar alla trådar (lekar) efter ett tag, och att folk inte tar emot hatten när de vinner känns väldigt surt. Det bästa kanske vore att låta lekarna vila i någon månad då och då, samtidigt som man testar en annan lek. Kanske variera reglerna då och då?

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett alternativ hade ju varit att låsa Game Game ett tag, för att sedan öppna den igen efter någon/några veckor. När den är igång hela tiden, och har varit så ett bra tag, tappar man till slut gnistan.

Haha, ser man på. Great minds think alike, eller hur var det?

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...