Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Skulle ju kunna vara skoj, det enda felet är väl att många på gtasajten inte loggar inte så ofta, en uppdatering var annad dag eller så? vem orkar uppdatera allt skit, verkar vara avancerat.

Mmm, kanske det. Det beror ju på vilka som är med; en del är inloggade varje dag, andra loggar in mer sällan.

Jag kan utan problem sköta uppdaterandet om vi använder samma modell som de använde här: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=182343. :P

Måste erkänna att PCGs version är för invecklad och därmed sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen aning vart jag skulle posta det här men jag tänkte att det antingen kunde tillhöra loungen eller MSG. Jag skulle vilja se en till bildredigeringstävling. Kommer ihåg att det fanns ett par stycken för något år sedan där folk redigerade bilar och sen la man in allt i en poll och sen röstade folk. Fler tävlingar åt folket!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm, kanske det. Det beror ju på vilka som är med; en del är inloggade varje dag, andra loggar in mer sällan.

Jag kan utan problem sköta uppdaterandet om vi använder samma modell som de använde här: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=182343. :innocent:

Måste erkänna att PCGs version är för invecklad och därmed sämre.

Åååh, verkar ju underbart och jätteskojsigt :alien:

Jag skulle lätt vara med och något sådant dök upp här på GTAsajten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen aning vart jag skulle posta det här men jag tänkte att det antingen kunde tillhöra loungen eller MSG. Jag skulle vilja se en till bildredigeringstävling. Kommer ihåg att det fanns ett par stycken för något år sedan där folk redigerade bilar och sen la man in allt i en poll och sen röstade folk. Fler tävlingar åt folket!

Jao, det där tillhör MFG-forumet. Men om du vill starta en tävling är det ju bara att göra det! :)

Åååh, verkar ju underbart och jätteskojsigt :alien:

Jag skulle lätt vara med och något sådant dök upp här på GTAsajten.

Trevligt. :innocent:

Jag ska försöka göra en anmälningstråd i helgen eller nästa vecka så får vi se hur många som är intresserade och OM det kan bli något av det hela. Jag tror vi behöver minst 12 engagerade deltagare, gärna 15, högst 20 för att det ska bli bra.

Btw. Jag hittade "reglerna" nu: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=182214 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm, varför inte? Man kan utveckla leken till att också omfatta filmer för att få lite varitation om man så vill. Som sagt kommer jag dock inte att starta någon "större" lektråd i stil med GameGame och Hitta Bilden innan vi har ca 2 sidor trådar i loungen men jag ska iaf tänka på det där.

---

När jag var in på PCGs forum för att se hur Markys lekförslag fungerade hittade jag denna:

http://forum.pcgamer.se/viewtopic.php?t=60660

Verkar ganska intressant imo, man behöver ju inte göra det så avancerat som de hade tänkt det i den tråden och det kräver ju lite engagemang av medlemmarna men vad tror ni om en sån lek?

Här är ett annat exempel på samma lek in action.

Något för GTAsajten? :(

(http://en.wikipedia.org/wiki/Mafia_(game))

Det där ser rätt kul ut, men en sak gillar jag inte som han som skriver på PCGs forum.

"Allt rollspelande ska ske i en liten, grön och kursiv text, för att de som inte vill läsa rollspel skall "slippa" detta och bara kan konsentrera sig på den andra texten. "

Jag vill helst att alla ska rollspela, också. Blir roligare så.

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där ser rätt kul ut, men en sak gillar jag inte som han som skriver på PCGs forum.

"Allt rollspelande ska ske i en liten, grön och kursiv text, för att de som inte vill läsa rollspel skall "slippa" detta och bara kan konsentrera sig på den andra texten. "

Jag vill helst att alla ska rollspela, också. Blir roligare så.

Vi kommer att använda den version de använde på Civ-forumet. Dvs de enda som får skriva i tråden är de som deltar i leken OCH "lever".

Anmälnings/infotråd kommer upp i natt eller i morgon! :(

edit:typo

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om en "gmask" lek. Stellan postade ett roligt program som heter "gmask" där man censurerar/ocensurerar bilder. Så om tex, jag börjar posta en bild som jag censurerat ska nån försöka lösa den. Den som först postar bilden löst får lägga upp nästa. Hattbaserat alltså! Bara ett förslag. <_<

Mjo, men hur många av forumiterna, för det första, HAR och, för det andra, KAN använda det programmet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En topic för det klassiska, där en person ska beskriva ett föremål, varpå deltagarna ska gissa vilket föremål det är.

VickeX: Föremålet används av de flesta personerna varje dag

Maimstream: TV?

P-C: Dildo? Höhö.

Kebab: Vattenkran?

VickeX: Fel, fel och fel. Föremålet kan ha alla olika färger

Maimstream: Servetter?

Kebab: Tvål?

VickeX: Yaaay! Kebab hade rätt. Du får en hatt och en tvål.

Man kan om man vill låta de som gissar fråga vilken form och färg föremålet har, och t.ex i vilka sammanhang det kan användas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En topic för det klassiska, där en person ska beskriva ett föremål, varpå deltagarna ska gissa vilket föremål det är.

Man kan om man vill låta de som gissar fråga vilken form och färg föremålet har, och t.ex i vilka sammanhang det kan användas.

Typ som picos mysterietråd fast med ett föremål?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Posta nerladdningslänk i första posten. Tog mig ca 5 minuter att förstå mig på det. :D

Jag tror ändå inte att det skulle fungera. Folk är så jävla lata och orkar helt enkelt inte hålla på och ladda ner, installera och lära sig program.

En tråd bara för lol-bilder vore trevligt faktiskt, sånna bilder som alla har liggandes på hårddisken och bara väntar på att få använda dom vid rätt tillfälle.

Nej, jag ser inte meningen med en sån tråd.

Dessutom är det ju inte en lek.

En topic för det klassiska, där en person ska beskriva ett föremål, varpå deltagarna ska gissa vilket föremål det är.

Man kan om man vill låta de som gissar fråga vilken form och färg föremålet har, och t.ex i vilka sammanhang det kan användas.

Njae. Folk skulle tröttna relativt fort.

En låt lek.

like:

Jag lägger upp en liten del av en låt och ni ska försöka gissa vad låten heter.

Om ingen gissar rätt på ett tag så ger man ledtrådar, tex personen som sjunger låten, albumet ect.

Den som gissar rätt kan antingen lägga upp en låt eller avstå, och låta någon annan ta hatten.

Det har redan föreslagits. We'll see.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En tråd bara för lol-bilder vore trevligt faktiskt, sånna bilder som alla har liggandes på hårddisken och bara väntar på att få använda dom vid rätt tillfälle.

Jag tycker det vore en utmärkt idé!

Döp den till "LOL-dumpen" och släng in en 56k-varning och vi har en toppentråd att roas åt på sena nätter! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det vore en utmärkt idé!

Döp den till "LOL-dumpen" och släng in en 56k-varning och vi har en toppentråd att roas åt på sena nätter! :)

Och då skulle förstaposten kunna agera "arkiv".

Typ:

PWND!

<bildlänk>

<bildlänk>

<bildlänk>

<bildlänk>

FAIL!

<bildlänk>

<bildlänk>

<bildlänk>

GTFO!

<bildlänk>

<bildlänk>

<bildlänk>

Osv. :P

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humortråden har samma .. funktion? :P

Mja, men skulle man börja storposta sådana bilder i humortråden så skulle det bli ett jäkla liv. Det är därför det borde finnas en egen tråd för dem!

Och då skulle förstaposten kunna agera "arkiv".

Mjao.. Men man kan inte posta fler än 20(15?) bilder per post, och att bara länka skulle bli ganska rörigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjao.. Men man kan inte posta fler än 20(15?) bilder per post, och att bara länka skulle bli ganska rörigt.

Nja.. skulle det bli så rörigt egentligen? Varje "kategori" av lol-bilder skulle ju få sin rubrik.

Men det är klart, börjar det bli upp mot 100 bilder/kategori så lär det bli en viss röra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...