Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)
Topic Title: Bräck mig!!

Topic Description: Dags att börja skryta, grabbar

Det här är en tråd/lekidé jag haft länge som jag hoppas blir godkänd. Den går ut på att man lägger upp en bild eller allra helst en video på något man tycker man är duktig på, och så utmanar man andra att överträffa din egen video. Det kan handla om allt från att man är bra på sport, musikinstrument, spel eller Rubiks Kub till alla möjliga saker som att stå på händer eller varför inte ha längst tånaglar. Reglerna är som följer:

1. Inga jätteoseriösa inlägg, till exempel "jag har 25 cm dase, här är en video".

2. Flera utmaningar kan vara aktuella samtidigt, men någon form av "hatt" vore kanske bra för att det inte ska bli spammigt och att nån form av protokoll följes.

3. Det finns egentligen ingen vinnare, det är mest en finare form av "e-penismätartråd" för att visa "det här är jag duktig på, ge mig creds", samtidigt som det lär bli väldigt roligt att försöka klå andra medlemmars prestationer

4. Det är fullt tillåtet för medlemmar som inte antar utmaningar att posta sina åsikter om varandras videos, och ställa frågor som "hur fan gjorde du det där?! :D "

5. Om det utvecklas till någon form av tävling vore en slutpoll med de tio häftigaste videoklippen alternativt "vem-är-bäst-av-dessa-fem-på-att-[***]" en tillfredsställande final :D

Umberto! Vi vill ha tillfälle att skryta och för en stund bli av med blygsamheten i oss stackars svenskar.

approved_1026729_0.jpg

Jag ser inga problem och det där klassar jag inte ens som en lek så det är fritt fram för dig att starta en sån tråd. yes_1021002_0.gif

En "regel" bör dock vara att alla utmaningar är "allmänna" och att vem som helst kan anta dem, dvs utmaningarna ska inte vara riktade till vissa personer.

--

Bild på dig själv (och några andra trådar) har jag föreslått att borde flyttas till loungen men folk i adminkåren (inte H) verkar inte vilja gå med på det. :>

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om jag är ensam om detta men jag finner att varje inlägg med 5 rader i taget är otroligt tråkiga att läsa (edit:..och tydligen även "tråkiga" att skriva?) igenom. Det är för mycket eget skapande för användaren som skriver dessa 5 rader. Historierna på n0llans forum blev episka med bara 5 ord i taget och man kunde sitta och skratta 24/7 igenom hela läsningen.

Fem rader i taget < Fem ord i taget

Say, 10 ord åtminstånde.. ,_.

Det blir såååå mkt bättre och fler kommer drivas att skriva men inte över "spamgränsen"..

Men..

Kan vi inte köra en testperiod på cirkus en vecka och se hur det går åtminstånde?

</3

edit: ..tråden har minst Replies i forumet också, endast 14..

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om jag är ensam om detta men jag finner att varje inlägg med 5 rader i taget är otroligt tråkiga att läsa (edit:..och tydligen även "tråkiga" att skriva?) igenom. Det är för mycket eget skapande för användaren som skriver dessa 5 rader. Historierna på n0llans forum blev episka med bara 5 ord i taget och man kunde sitta och skratta 24/7 igenom hela läsningen.

Fem rader i taget < Fem ord i taget

Say, 10 ord åtminstånde.. ,_.

Det blir såååå mkt bättre och fler kommer drivas att skriva men inte över "spamgränsen"..

Men..

Kan vi inte köra en testperiod på cirkus en vecka och se hur det går åtminstånde?

</3

edit: ..tråden har minst Replies i forumet också, endast 14..

Nej, det blir för spammigt och för fritt. Hultenius har själv förklarat att han inte vill se spamlekar i stil med t.ex. "Personen under mig" och 3-ord-i-taget här i loungen, utan de lekar som finns ska vara hyfsat givande och reglerade. Skulle jag godkänna en 5-(eller 10)-ord-i-taget-lek skulle jag bryta mot hans direkta anvisningar. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om jag är ensam om detta men jag finner att varje inlägg med 5 rader i taget är otroligt tråkiga att läsa (edit:..och tydligen även "tråkiga" att skriva?) igenom. Det är för mycket eget skapande för användaren som skriver dessa 5 rader. Historierna på n0llans forum blev episka med bara 5 ord i taget och man kunde sitta och skratta 24/7 igenom hela läsningen.

Fem rader i taget < Fem ord i taget

Say, 10 ord åtminstånde.. ,_.

Det blir såååå mkt bättre och fler kommer drivas att skriva men inte över "spamgränsen"..

Men..

Kan vi inte köra en testperiod på cirkus en vecka och se hur det går åtminstånde?

</3

edit: ..tråden har minst Replies i forumet också, endast 14..

Jag håller med dig, blev inte så bra som jag trodde och även jag som är trådskapare har svårt att hålla tempot uppe. Hade mycket roligare när jag läste den gamla "seriösa" en mening i taget-historien som jag hittade i Papperskorgen och postade i Humortråden. Personligen hade jag hellst sett något i stil med det (alltså inte Tre ord i taget utan runt en mening i taget) men nu har högsta ort, som Umberto skriver, beslutat om annat, så man får väl hålla till godo. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vi inte införa nån Film grejs? Asså typ som i denna tråd LEK: Game Game Fast man ska fixa ett par bilder från filmer istället för spel. Tex man ska fixa 8 bilder sen ska ni gissa er till alla 8 filmer. Den som får mest får hatten att fortsätta. Om det är två som har gissat lika mycke så blir det först till kvarn gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vi inte införa nån Film grejs? Asså typ som i denna tråd LEK: Game Game Fast man ska fixa ett par bilder från filmer istället för spel. Tex man ska fixa 8 bilder sen ska ni gissa er till alla 8 filmer. Den som får mest får hatten att fortsätta. Om det är två som har gissat lika mycke så blir det först till kvarn gäller.

Mmm, egentligen skulle jag vilja införa någon filmlek och jag har funderat på det men jag är osäker på om folket här har tillräckligt stor kunskap om film för att en sån lek ska bli bra. 137ez_953343_0.gif

Det går att dölja den för gäster.

Ja, jag vet men jag tror inte H vill dölja den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...