Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Gissa forumiten: Man postar en bild på sig själv i en folkmassa/bland folk och andra medlemmar måste då hitta forumiten. Den som hittar honom får hatten. Om han inte vill posta en bild blir den fri. Man kan även posta bilder på andra medlemmar, så det blir svårare, men endast om de andra tillåter det.

Gissa namnet: Man postar en bild på en person eller kändis och man måste då gissa namnet på denne. Det kan vara en bild man hittade på google. Vissa ser ju exakt ut som namnet man tänker på, om ni förstår min mening. T.ex ser GiZmo ut som en Alexander och Vinnie ser ut som en Amadeus. Aight? Sedan kan man posta bilder på celebriteter eller annat folk och vi måste då gissa vem det är. Samma regler med hatten.

Bild på dig själv: Kid Edtion: Inte en lek, men tänkte man kunde skapa en topic där man postar bilder på sig själv, när man var barn :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gissa forumnite: Man postar en bild på sig själv i en folkmassa/bland folk och andra medlemmar måste då hitta forumiten. Den som hittar honom får hatten. Om han inte vill posta en bild blir den fri. Man kan även posta bilder på andra medlemmar, så det blir svårare, men endast om de andra tillåter det.

Gissa namnet: Man postar en bild på en person eller kändis och man måste då gissa namnet på denne. Det kan vara en bild man hittade på google. Vissa ser ju exakt ut som namnet man tänker på, om ni förstår min mening. T.ex ser GiZmo ut som en Alexander och Vinnie ser ut som en Amadeus. Aight? Sedan kan man posta bilder på celebriteter eller annat folk och vi måste då gissa vem det är. Samma regler med hatten.

Bild på dig själv: Kid Edtion: Inte en lek, men tänkte man kunde skapa en topic där man postar bilder på sig själv, när man var barn :)

Gissa forumiten: Nej. Jag tror att intresset för en sån lek skulle försvinna ganska snabbt och dessutom skulle den troligtvis ha ganska få deltagare. Sen tror jag inte att folk har så många bilder på sig själv i stora folkmassor heller. Dessutom kan man ju redan "leka" den leken i bild på dig själv.

Gissa namnet: Alltså, jag kanske missförstår men ska man bara posta random bild på en person och så ska folk gissa vad han/hon heter? Det kan bli gaaanska svårt. ;) Det där med att posta bilder på kändisar kan jag dock tänka mig.

Bild på dig själv: Kid Edtion:

approved_1031979_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gissa forumiten: Nej. Jag tror att intresset för en sån lek skulle försvinna ganska snabbt och dessutom skulle den troligtvis ha ganska få deltagare. Sen tror jag inte att folk har så många bilder på sig själv i stora folkmassor heller. Dessutom kan man ju redan "leka" den leken i bild på dig själv.

Gissa namnet: Alltså, jag kanske missförstår men ska man bara posta random bild på en person och så ska folk gissa vad han/hon heter? Det kan bli gaaanska svårt. :) Det där med att posta bilder på kändisar kan jag dock tänka mig.

Bild på dig själv: Kid Edtion:

Haha, var egentligen bara förslag jag kom på, på en sekund. Du har naturligtvis rätt i det du säger. Dock lär jag skapa BPDS:KE imorgon. Rätt kul ^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTAsajtens quote quiz.

Man tar ett valritt citat och folk ska gissa vem det är som har skrivit. Man får nämna lite ledtrådar så det inte blir för svårt, typ vad tråden/inlägget handlar om, kanske något mer och så.

Umberto praise thread.

Här skriver man bara hur jäkla bra Umberto är.

Highscore-tråden.

Typ som Beat this fast med flashspel på Internet istället. Man måste posta en bild för att det ska gällas. I första posten så editeras det in i vad för spel vem har för vad poäng. Självklart ska det finnas regler för vad för spel som får postas länkar till och man måste ha slagit ett rekord på listan (om det är 1-5 högsta eller så) för att få posta ett bildbevis i tråden.

Bara några idéer liksom. Inte något stort. Jag hoppas du allsmäktige gillar någon av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.000.000

Minst en sak du inte visste om talen 1-1.000.000

Som 'räkna till 1.000.000', förutom att varje person postar en hel del information om talet.

Vad det betyder, vart det förekommit, vad det heter på olika språk (Tal/skrift. Romerska siffror etc)

Detta kan ge topicen ett underlägg för diskussioner. Inte några superheta, men visst kan det bli intressant.

När man kommer upp mot 1600, 1700, 1800,1900 och 2000 så kan man ta reda på om någonting speciellt hände just det årtalet.

42 is the answer to life, universe and everything.

XLII

När solens strålar bryts 42 grader i vattnet så bildas en regnbåge.

Ett maratonlopp är drygt 42 km långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.000.000

Minst en sak du inte visste om talen 1-1.000.000

Som 'räkna till 1.000.000', förutom att varje person postar en hel del information om talet.

Vad det betyder, vart det förekommit, vad det heter på olika språk (Tal/skrift. Romerska siffror etc)

Detta kan ge topicen ett underlägg för diskussioner. Inte några superheta, men visst kan det bli intressant.

När man kommer upp mot 1600, 1700, 1800,1900 och 2000 så kan man ta reda på om någonting speciellt hände just det årtalet.

Eller så går vi ut och plockar sten för det är nog lika roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTAsajtens quote quiz.

Man tar ett valritt citat och folk ska gissa vem det är som har skrivit. Man får nämna lite ledtrådar så det inte blir för svårt, typ vad tråden/inlägget handlar om, kanske något mer och så.

Egentligen en ganska bra idé men jag tror att folk kommer att börja använda google och sökfunktionen för att hitta citaten. :)

Umberto praise thread.

Här skriver man bara hur jäkla bra Umberto är.

:mellow:

Highscore-tråden.

Typ som Beat this fast med flashspel på Internet istället. Man måste posta en bild för att det ska gällas. I första posten så editeras det in i vad för spel vem har för vad poäng. Självklart ska det finnas regler för vad för spel som får postas länkar till och man måste ha slagit ett rekord på listan (om det är 1-5 högsta eller så) för att få posta ett bildbevis i tråden.

En mycket bra idé! Du vill förstås arrangera det hela, så varsågod. ;)

1.000.000

Minst en sak du inte visste om talen 1-1.000.000

Som 'räkna till 1.000.000', förutom att varje person postar en hel del information om talet.

Vad det betyder, vart det förekommit, vad det heter på olika språk (Tal/skrift. Romerska siffror etc)

Detta kan ge topicen ett underlägg för diskussioner. Inte några superheta, men visst kan det bli intressant.

När man kommer upp mot 1600, 1700, 1800,1900 och 2000 så kan man ta reda på om någonting speciellt hände just det årtalet.

Eller så går vi ut och plockar sten för det är nog lika roligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.000.000

Minst en sak du inte visste om talen 1-1.000.000

Som 'räkna till 1.000.000', förutom att varje person postar en hel del information om talet.

Vad det betyder, vart det förekommit, vad det heter på olika språk (Tal/skrift. Romerska siffror etc)

Detta kan ge topicen ett underlägg för diskussioner. Inte några superheta, men visst kan det bli intressant.

När man kommer upp mot 1600, 1700, 1800,1900 och 2000 så kan man ta reda på om någonting speciellt hände just det årtalet.

Du tycker alltså vi ska posta hela 1.00.000 post i en forumtråd, gl

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är jag, med ett förslag. :naughty:

Trubadur-Tråden

Konceptet är enkelt, detta är en tråd för oss trubadurer på GTAsajten. Säg att vi är ett antal trubadurer här på forumet som sjunger och spelar gitarr eller likanande, folk ska alltså önksa låtar, be om improviserade låtar, eller tillägna låtar till varann här. Allt framfört av tex mig.

LÅTER DET INTE SOM EN UTMÄRKT IDE?

Trubadur-Tråden for the win!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är jag, med ett förslag. :naughty:

Trubadur-Tråden

Konceptet är enkelt, detta är en tråd för oss trubadurer på GTAsajten. Säg att vi är ett antal trubadurer här på forumet som sjunger och spelar gitarr eller likanande, folk ska alltså önksa låtar, be om improviserade låtar, eller tillägna låtar till varann här. Allt framfört av tex mig.

LÅTER DET INTE SOM EN UTMÄRKT IDE?

Trubadur-Tråden for the win!

En lysande idé! Det är inte en lek så det är bara starta en sån tråd!

Gogo! :D

---

Jag måste än en gång påpeka att ni inte ska vara "rädda" för att starta trådar här i loungen. Den här tråden kan ju ge ett sken av att det är ganska stränga regler kring vilken typ av trådar man får starta respektive inte starta men det gäller endast lektrådar. I övrigt är det ganska högt i tak.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick denna idé från PC Gamers forum:

Ännu en lek som handlar om spel. Man skriver en mening som beskriver spelet, utan att säga vilket spelet är, så får forumiterna sedan försöka gissa sig på vilket spel det handlar om!

T.ex:

"Jag rider på min varg genom ett skogslandskap. Jag har hört att det ska finnas en stad här i dessa korrupta skogar där man kan söka skydd från förrädarens illdåd."

Nu får man då försöka gissa vilket spel detta handlar om!

Bra/dålig idé?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick denna idé från PC Gamers forum:

Ännu en lek som handlar om spel. Man skriver en mening som beskriver spelet, utan att säga vilket spelet är, så får forumiterna sedan försöka gissa sig på vilket spel det handlar om!

T.ex:

"Jag rider på min varg genom ett skogslandskap. Jag har hört att det ska finnas en stad här i dessa korrupta skogar där man kan söka skydd från förrädarens illdåd."

Nu får man då försöka gissa vilket spel detta handlar om!

Bra/dålig idé?

Mmm, varför inte? Man kan utveckla leken till att också omfatta filmer för att få lite varitation om man så vill. Som sagt kommer jag dock inte att starta någon "större" lektråd i stil med GameGame och Hitta Bilden innan vi har ca 2 sidor trådar i loungen men jag ska iaf tänka på det där.

---

När jag var in på PCGs forum för att se hur Markys lekförslag fungerade hittade jag denna:

http://forum.pcgamer.se/viewtopic.php?t=60660

Verkar ganska intressant imo, man behöver ju inte göra det så avancerat som de hade tänkt det i den tråden och det kräver ju lite engagemang av medlemmarna men vad tror ni om en sån lek?

Här är ett annat exempel på samma lek in action.

Något för GTAsajten? :P

(http://en.wikipedia.org/wiki/Mafia_(game))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm, varför inte? Man kan utveckla leken till att också omfatta filmer för att få lite varitation om man så vill. Som sagt kommer jag dock inte att starta någon "större" lektråd i stil med GameGame och Hitta Bilden innan vi har ca 2 sidor trådar i loungen men jag ska iaf tänka på det där.

---

När jag var in på PCGs forum för att se hur Markys lekförslag fungerade hittade jag denna:

http://forum.pcgamer.se/viewtopic.php?t=60660

Verkar ganska intressant imo, man behöver ju inte göra det så avancerat som de hade tänkt det i den tråden och det kräver ju lite engagemang av medlemmarna men vad tror ni om en sån lek?

Här är ett annat exempel på samma lek in action.

Något för GTAsajten? :P

(http://en.wikipedia.org/wiki/Mafia_(game))

Skulle ju kunna vara skoj, det enda felet är väl att många på gtasajten inte loggar inte så ofta, en uppdatering var annad dag eller så? vem orkar uppdatera allt skit, verkar vara avancerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...