Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Den leken har redan diskuterats och svaret var nej.

kände på mig att det skulle bli refuserat, men nu har jag en ny idé, men först en fråga: är det bara lekar som behövs godkännas, eller gäller det alla loungetrådar, för i så fall skulle jag vilja göra en tråd i stil med "mål du vill ha uppfyllda innan du dör" som är lite mindre och som går att uppfylla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kände på mig att det skulle bli refuserat, men nu har jag en ny idé, men först en fråga: är det bara lekar som behövs godkännas, eller gäller det alla loungetrådar, för i så fall skulle jag vilja göra en tråd i stil med "mål du vill ha uppfyllda innan du dör" som är lite mindre och som går att uppfylla.

Det är fritt fram för allt utom lekar. Sedan om det där är en loungetråd eller passar i Allmänt är svårt att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fritt fram för allt utom lekar. Sedan om det där är en loungetråd eller passar i Allmänt är svårt att säga.

jag tycker den passar bäst i loungen eftersom den inte skulle vara för seriös, jag menar om nån skriver "vinna en miljon" så skulle den spåra ut eftersom det vill vem nästan vem som helst göra, och om man skriver för ointressanta saker i allmänt skulle tråden också låsas, men i loungen skulle man kunna skriva mer fritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kände på mig att det skulle bli refuserat, men nu har jag en ny idé, men först en fråga: är det bara lekar som behövs godkännas, eller gäller det alla loungetrådar, för i så fall skulle jag vilja göra en tråd i stil med "mål du vill ha uppfyllda innan du dör" som är lite mindre och som går att uppfylla.

Mmm, som Marquis skrev är det BARA lekförslag som måste godkännas.

-----

Jag medger att det har varit lite oklart vad som ska postas var, därför uppdaterade jag nu loungereglerna med några riktlinjer:

Allmänt eller Loungen?

Ibland kan det vara knepigt att veta om man ska starta en ny tråd i loungen eller i allmänt. Därför finns några riktlinjer:

-Debattrådar och trådar med tydligt diskussionsunderlag ska startas i Allmänt-delen (ex. "Diskussion om kärnkraft"/"bin Ladin har hittats!").

-Trådar med diffust/svagt diskussionsunderlag eller trådar som är "laid-back" till sin karaktär ska startas i loungen (ex. "Tips på pizzerior i Göteholm"/"Undersökning: Skostorlek".

-"Foruminterna" trådar och trådar som direkt diskuterar/behandlar forumiterna (ex. "Vem är trevligast på GTAsajtens forum?"/"Hur hittade du till GTAsajten?") ska startas i loungen.

-Olika tävlingar ska startas i loungen ifall de inte handlar om musik, film, grafik eller spel (ex. "GTAsajtens virkningstävling"/"GTAsajtens tipsliga").

Ett annat problem som krånglar till det är att det fortfarande finns en hel del loungeaktiga trådar i allmäntforumet; särskilt tydligt blir det när folk bumpar gamla trådar från pre-lounge-tiden, vilka, om de skulle skapas idag, skulle placeras i loungen.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, det var så få som ville vara med på rymdtemat så jag sket i fanskapet.

Tack för visat intresse iaf.

Hmz, okej. Var själv inte riktigt förtjust i rymdtemat, men historien var ändå rätt intressant och det är ju ändå själva spelarna som gör leken i slutändan, men utan spelare blir det svårt. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillade rymdtemat, och det verkade vara ett bra upplägg (och många intressanta karaktärer!), men det är bara en grymt stressig tidpunkt i mitt liv just nu, så jag kände att jag inte kunde engagera mig i ett rollspel. Creds ska du iallafall ha för ditt jobb, måste gått åt många timmar till bakgrundshistorierna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja ha en annorlunda "lek". Det är egentligen mer än en lek, den har ett bra syfte med, den kan bli lite som reklam för små mindre band som inte är så kända. Alltid kul att få höra nya små band.

Okej det går till på följande sätt.

Person A postar ett musikvide från sitt län, i det här fallet Skåne. Flaggan och namnet på länet skall postas det med.

Person B postar sedan en video från sitt län osv. Det kan vara kända grupper, sin egen grupp, eller bara mindre kända grupper. Ex:

Skåne

[youtube-old]OgkSnFoPX5M[/youtube-old]

Halland

251px-Halland_vapensvg_1054636_1.png

Vet ingen artist från Halland, så det blir ingen video. Men någon från halland kan ju kanske posta en artist där ifrån om leken godkänns. =)

Japp, det var mitt förslag det. =)

Bra eller dåligt? =/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...