Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Bra förslag, men den hör hemma i Musik, Film & Grafik eftersom den trots allt inte är särskilt spammig. Ja, förutsatt att man faktiskt SKRIVER och DISKUTERAR nåt och inte bara postar en video + länets flagga.

Ja, jag var oxå inne på om det verkligen är en lek.

Men är det okej om jag startar en sådan tråd i den forumsdeln då?

Hade faktiskt varit skoj att få kännedom om lokala grupper. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja ha en annorlunda "lek". Det är egentligen mer än en lek, den har ett bra syfte med, den kan bli lite som reklam för små mindre band som inte är så kända. Alltid kul att få höra nya små band.

Okej det går till på följande sätt.

Person A postar ett musikvide från sitt län, i det här fallet Skåne. Flaggan och namnet på länet skall postas det med.

Person B postar sedan en video från sitt län osv. Det kan vara kända grupper, sin egen grupp, eller bara mindre kända grupper. Ex:

Skåne

[youtube-old]OgkSnFoPX5M[/youtube-old]

Halland

251px-Halland_vapensvg_1054636_1.png

Vet ingen artist från Halland, så det blir ingen video. Men någon från halland kan ju kanske posta en artist där ifrån om leken godkänns. =)

Japp, det var mitt förslag det. =)

Bra eller dåligt? =/

Inte en lek. Det är bara att starta.

Lägger du den i MFG ska det dock göras klart att information, motiveringar m.m. ska ingå.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske det kan bli en kortare rollspel på höstlovet?

Nej, jag tror inte det. Iofs skulle jag kanske ha tid under hösten men då skulle andra områden lida (t.ex. skolan och sömnen) och det är inte värt det. I december har jag dock undervisningsfri månad och då kanske jag hinner starta något. :whistling:

Å andra sidan finns det kanske någon annan som vill arrangera ett varulvs-/mafia-rollspel och agera spelledare? Det är fritt fram att starta ett bara idén först presenteras och godkänns i den här tråden (eller via PM) och upplägget är hyfsat genomarbetat. :o

----

Efter att Bojj sågade mitt seriemanus i humortråden kom jag att tänka på att 'varför inte starta en manusförfattartävling'? Deltagarna får skriva ett seriestrippsmanus (t.ex. med H&Co-karaktärerna) som jag sedan tecknar (andra tecknare kan haka på om de vill). Sen sammanställs det hela i en poll där forumiterna får rösta på vilken stripp de gillar bäst och vinnaren vinner oerhörd ära och berömmelse.

Just a thought.

Finns det intresse?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att Bojj sågade mitt seriemanus i humortråden kom jag att tänka på att 'varför inte starta en manusförfattartävling'? Deltagarna får skriva ett seriestrippsmanus (t.ex. med H&Co-karaktärerna) som jag sedan tecknar (andra tecknare kan haka på om de vill). Sen sammanställs det hela i en poll där forumiterna får rösta på vilken stripp de gillar bäst och vinnaren vinner oerhörd ära och berömmelse.

Just a thought.

Finns det intresse?

Jag har ofta funderat på om man skulle ha någon form utav "komikerturnering", men jag har aldrig tänkt ut några grenar som man skulle tävla i eller om det skulle finnas tillräckligt intresserade. Detta låter som en väldigt bra idé som jag skulle kunna tänka mig att använda i framtiden ifall det blir av. Jag tycker att du ska köra på den :o
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ofta funderat på om man skulle ha någon form utav "komikerturnering", men jag har aldrig tänkt ut några grenar som man skulle tävla i eller om det skulle finnas tillräckligt intresserade. Detta låter som en väldigt bra idé som jag skulle kunna tänka mig att använda i framtiden ifall det blir av. Jag tycker att du ska köra på den :lol:

Mmm, jag får väl göra det... fast jag misstänker starkt att folk inte har cojones att skriva ett litet manus när det kommer till kritan.

Komikerturnering låter kul btw. :whistling:

Do it! ^_^

Eeeasy there Shakespeare. Jag förstår att du är full av iver att få skriva ett manus. :o

Jag försöker starta en tråd under veckan.

En undring bara, varför kan inte trådar som inte är så populära längre bara få självdö istället för att låsas? Tänk om nån hade fått ett ryck att sätta igång igen efter nån månad eller nått. :(

Lekarna är inte vanliga trådar och ska inte fungera som sådana. En orsak till att jag låser dem är att jag inte vill ha det här oengagerade systemet med konstant "fria hattar", om du förstår vad jag menar. Förhoppningen är att när lekarna öppnas igen (t.ex. efter någon månad) ska forumiterna ha fått nytt intresse för dem.

En annan orsak till låsningarna är att H har sagt att det inte får finnas alltför många lektrådar här i loungen; jag låser alltså några lekar för att kunna starta andra. :lol:

Btw. Alla lekar FINNS kvar. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lekarna är inte vanliga trådar och ska inte fungera som sådana. En orsak till att jag låser dem är att jag inte vill ha det här oengagerade systemet med konstant "fria hattar", om du förstår vad jag menar. Förhoppningen är att när lekarna öppnas igen (t.ex. efter någon månad) ska forumiterna ha fått nytt intresse för dem.

En annan orsak till låsningarna är att H har sagt att det inte får finnas alltför många lektrådar här i loungen; jag låser alltså några lekar för att kunna starta andra. :whistling:

Btw. Alla lekar FINNS kvar. ^_^

Tack för ett motiverat svar. :o Jag blev lite konfunderad när jag inte hittade Filmleken, men skönt att den bara är gömd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vad sägs om en fylletråd? Jag vet att det inte skrivs så mycket fylleinlägg här, men om vi skapar en och uppmanar folk att skriva i den när de är berusade så kan vi nog få underhållande resultat. Värt att göra på prov iaf, imo. Både Flashback och Exet har fungerande fylletrådar.

För att det inte ska bli en spamtråd är den bara öppen fredag, lördag och söndag. Inga "nyktra" inlägg är tillåtna, och inlägg som misstänks vara fejkade tas bort och personen i fråga varnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om en fylletråd? Jag vet att det inte skrivs så mycket fylleinlägg här, men om vi skapar en och uppmanar folk att skriva i den när de är berusade så kan vi nog få underhållande resultat. Värt att göra på prov iaf, imo. Både Flashback och Exet har fungerande fylletrådar.

För att det inte ska bli en spamtråd är den bara öppen fredag, lördag och söndag. Inga "nyktra" inlägg är tillåtna, och inlägg som misstänks vara fejkade tas bort och personen i fråga varnas.

Okej, kör till. Om det går åt helvete är det bara att låsa den.

Edit:Iofs har jag, personligen, så pass hög alkoholtolerans att jag utan problem kan skärpa mig tillräckligt för att skriva ett ganska begripligt inlägg trots att jag är full. ELLER också är jag så full att jag inte klarar av att använda en dator öht och än mindre surfa in på ett internetforum för att skriva ett inlägg. Men visst, kör i vind.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om en fylletråd? Jag vet att det inte skrivs så mycket fylleinlägg här, men om vi skapar en och uppmanar folk att skriva i den när de är berusade så kan vi nog få underhållande resultat. Värt att göra på prov iaf, imo. Både Flashback och Exet har fungerande fylletrådar.

För att det inte ska bli en spamtråd är den bara öppen fredag, lördag och söndag. Inga "nyktra" inlägg är tillåtna, och inlägg som misstänks vara fejkade tas bort och personen i fråga varnas.

Haha, jag kan hitta något wifi-nätverk på iPhonen ikväll. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar "KLICKA HÄR OM DU ÄR FULL". :ph34r:

Borde den inte vara öppen onsdagar/torsdagar också?

:snyggt flyttat, vem det än var ;D

Sista regeln är ju trams, det är kan vara mycket väl vara fredag hela månaden!

Atm: är jag lite smått salongs och mysig. Druckit: två öl och en tranbärsdrink. Inom några timmar kanske jag kan bidra till tråden bättre :confused:

Ni ska inte skriva i den där tråden när ni är nyktra(-ish).

(flyttade posts)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni ska inte skriva i den där tråden när ni är nyktra(-ish).

(flyttade posts)

Ja, och var drar du gränsen då Mr.U? Två öl och en drink var inte okej. Nu har jag druckit fyra öl och en drink, hur vet du hur full jag är? Vad är full för dig, måste jag stava fel? Är tråden bara till för folk som sluddrar

Jag kan skriva lite i tråden om vad som händer här hemma ikväll men är jag FÖR NYKTER FÖR DET? JAG HAR FAKTISKT DRUCKIT TVÅ ÖL TILL NU OCH JAG SKRIVER MED CAPSLOCK...

Nu vill jag inte ens skriva i tråden.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, och var drar du gränsen då Mr.U? Två öl och en drink var inte okej. Nu har jag druckit fyra öl och en drink, hur vet du hur full jag är? Vad är full för dig, måste jag stava fel? Är tråden bara till för folk som sluddrar

Jag kan skriva lite i tråden om vad som händer här hemma ikväll men är jag FÖR NYKTER FÖR DET? JAG HAR FAKTISKT DRUCKIT TVÅ ÖL TILL NU OCH JAG SKRIVER MED CAPSLOCK...

Nu vill jag inte ens skriva i tråden.

:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...