Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Tja, när får vi tillbaka filmleken? Tycker den är roligare än spelleken i och med att utbudet av film som folk faktiskt sett är otroligt mycket större. Blir segt med spelen eftersom man antingen måste ta indietitlar som ingen spelat, eller återanvända samma spel gång på gång.

Iallafall, tillbaka med filmleken plz!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, när får vi tillbaka filmleken? Tycker den är roligare än spelleken i och med att utbudet av film som folk faktiskt sett är otroligt mycket större. Blir segt med spelen eftersom man antingen måste ta indietitlar som ingen spelat, eller återanvända samma spel gång på gång.

Iallafall, tillbaka med filmleken plz!

Mmmm OK, den kommer upp inom några timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Det vore kul med någon lek! Har ni några förslag? Ska vi ta en gammal? Ska vi testa något nytt?

Ett parti EPYC?

eller

Filmleken

Game Game

Name it!

Gissa Bilden!

Bildrebusen!

Gissa fodralet!

Gissa vad?

Den berömda 'eller'-leken!

Förklara bilden

Bildkrig!

Spelmusikleken

Gissa kändisen via bilden

Hitta Bilden!

Gissa forumiten

Vilken forumit är vilken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EPYC NAO!!! :D

Btw så har jag förslag på en jätteflummig lek.

Gissa filmen av en mening?

Exempelvis

ZcruweN: Män i svarta kostymer kontrollerar aliens på världen!

Kebab: Men in Black

Och hatten går över till Kebab. Den är flummig men halv rolig!

Ja, det kan vara värt ett försök. Jag tror Mark(?) föreslog något liknande för ett par år sedan.

När vi ändå testar EPYC kan vi lika gärna testa starta upp game game tråden eller testa rollspels saken med zombie/polis temat?

Jag tror att vi är för få kvar på forumet för att gamegame ska vara bra. Och vi är definitivt för få för ett rollspel. Dessutom har jag inte längre möjlighet att vara gm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic
  • 1 year later...

BUMP!

Om folk har förslag på lekar som ska skapas eller gamla lekar som ska öppnas, säg till. Jag tittade lite och det enda som var kvar och låst var riktigt spammigt:

Gissa kändis via bild
Gissa forumiten (funkar den idag ens?)
Bildkrig (som sax-sten-påse fast totalt urflippat, rätt spammigt)
Gissa bilden

Bara den sista verkade lite kul: Man postar en liten del av en större bild och så ska man gissa vad det är. Den känns rätt spammig också, faktiskt.

Fler förslag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

17 timmar sedan, Flaskan skrev:

Tycker det är synd att vi bara leker lekar nu och ingen skriver nånting. Vet att jag själv inte tillför särskilt mycket men försöker åtminstone tillföra något förutom bara svar/frågor till lekar. :(

Absolut. Men nånstans måste man trigga aktivitet och lekarna var populära förr, så det är en bra början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...