Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
(stör mig att det fortfarande bara är 1 medlem som kommenterat mitt förslag om en hall of fame.)

Vad var förslaget? Jag måste missat det totalt.

Jag säger som det ÄR, min gode man! Det har jag alltid gjort och kommer alltid att göra. Att låta sig invaggas i någon falsk föreställning om att allt är frid och fröjd när det inte är det (oavsett vad det gäller), har aldrig varit min melodi.

Äsch - det håller jag inte alls med om, jag tycker det håller sig på en bra kvalitetsnivå nu, vad gäller diskussioner och inlägg. Och vill man ha drama eller nöje, finns alltid forskarens tråd.

Jag säger inte att du ska ljuga - men jag tycker att du har en skev bild av forumet, eller iallafall för höga standarder. Och om du verkligen tycker så, kan du ju undvika att racka ner på det så mycket, eller inte säga något alls. Precis som med människor man ogillar - få tar varje tillfälle de kan till att säga hur keff personen är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var förslaget? Jag måste missat det totalt.

Äsch - det håller jag inte alls med om, jag tycker det håller sig på en bra kvalitetsnivå nu, vad gäller diskussioner och inlägg. Och vill man ha drama eller nöje, finns alltid forskarens tråd.

Jag säger inte att du ska ljuga - men jag tycker att du har en skev bild av forumet, eller iallafall för höga standarder. Och om du verkligen tycker så, kan du ju undvika att racka ner på det så mycket, eller inte säga något alls. Precis som med människor man ogillar - få tar varje tillfälle de kan till att säga hur keff personen är.

"För höga krav" är ett okänt begrepp i min värld, allt kan och ska förbättras och utvecklas. Genom att dra på sig skygglapparna och sitta och hålla käft blir inget gjort, det är en sak om är säker!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var förslaget? Jag måste missat det totalt.

Äsch - det håller jag inte alls med om, jag tycker det håller sig på en bra kvalitetsnivå nu, vad gäller diskussioner och inlägg. Och vill man ha drama eller nöje, finns alltid forskarens tråd.

Jag säger inte att du ska ljuga - men jag tycker att du har en skev bild av forumet, eller iallafall för höga standarder. Och om du verkligen tycker så, kan du ju undvika att racka ner på det så mycket, eller inte säga något alls. Precis som med människor man ogillar - få tar varje tillfälle de kan till att säga hur keff personen är.

Nu jävlar är det dags!

(Postar här eftersom att det skulle kunna tillhöra lekar lite men mest är det tävlingsinriktat som FAAN!)

HALL OF FAME

Har några kvällar när jag inte kunnat sova legat o tänkt på det här. Varför har vi inte en HALL OF FAME där man tävlat i olika saker. En fototävling i halvåret eller en låtskrivartävling om året. Ja vilka tävlingar som helst med lite större prestige än att hitta skivfodralet eller ta en bild på en bajskorv.

Har funderat lite o ja såhär är väl tanken:

Det finns en klistrad tråd vid namn HALL OF FAME, där alla vinnande bidrag och en liten beskrivning (om så önskas) av upphovsmannen postas.

Med jämna eller ojämna mellanrum tävlas det i olika saker såsom foto, musik och vad ni nu kan komma på för tävlingar. Det här är tyvärr de enda jag kan komma på egentligen men det dyker säkert upp något. Bästa bakverk kanske?

Man postar sitt bidrag och det blir en omröstning i nån vecka sen har vi det vinnande bidraget framme.

Det enda mitt förslag egentligen är till för är att få fram lite mer tävlingar som det var för nåt år sen eller två då det va fototävlingar stup i kvarten, samt att vi får alla vinnande bidrag på ett och samma ställe och lite mera att vinna än just tävlingen. Man får en plats på den berömda HALL OF FAME!

Vet inte om ni tycker att det skulle behövas regler angående hur ofta man får vinna eller så men personligen tror jag inte att det är nödvändigt och att det kanske skulle ta lite ifrån tävlingen. Första posten skulle ju kunna innehålla hur många gånger varje användare vunnit respektive kategori osv.

Fortfarande i arbetsstadiet som ni kanske märker men finns det inte lite potential där ändå?

"För höga krav" är ett okänt begrepp i min värld, allt kan och ska förbättras och utvecklas. Genom att dra på sig skygglapparna och sitta och hålla käft blir inget gjort, det är en sak om är säker!

men bara för att du sitter o gnäller blir det ju knappast bättre och roligare för alla andra?

var aktiv själv och försök dra igång ordentliga diskussioner om något intressant istället. Det är ju sånt som lockar folk. Inte när de får läsa "Forumet är så jävla trist" överallt.

Sen är det ju alltid en "down"-period mellan spelen just för att det är många som reggar sig här o glider in lite i allmänt under tiden som de spelar GTA. när de sen tappar intresset så försvinner de flesta utom 2-3 st iväg och då känns det mindre aktivt. I själva verket så har det varit lika "lite" aktivitet från de vanliga medlemmarna som innan bara att några dagsländor har tittat förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det intresse för en musikvideo-tävling? Och är det tillåtet Umberto? Jag håller såklart i den, lär bli 8 grupper med 4 videos i varje, två går vidare till slutspel, typish. Folket har rätt att nominera, men undertecknad har rätt att sålla bort några om det blir mer än 32 nominerade, och jag själv kommer lägga till några som jag anser är givna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det intresse för en musikvideo-tävling? Och är det tillåtet Umberto? Jag håller såklart i den, lär bli 8 grupper med 4 videos i varje, två går vidare till slutspel, typish. Folket har rätt att nominera, men undertecknad har rätt att sålla bort några om det blir mer än 32 nominerade, och jag själv kommer lägga till några som jag anser är givna.

Du menar en "turnering", liknande Babe Battle?

Visst, det är bara att sätta igång. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Okej, so here's the deal.

Jag satt och kollade på "Så ska det låta" igår. Där har de ett moment där man vänder upp olika bilder, och när alla bilder är uppvända så ska man gissa fram en låttitel genom bilderna.

Då fick jag en snilleblixt. Borde inte något sådant gå att utföra här? Man gör ett kollage med bilder, som ska vara en låttitel i bildform. Sen ska forumiterna gissa vilken låt det är. Hattsystemet kör vi givetvis med.

Man kan, om man vill, utvidga det hela och använda filmer, spel osv istället för bara låttitlar.

Vad tycks?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, so here's the deal.

Jag satt och kollade på "Så ska det låta" igår. Där har de ett moment där man vänder upp olika bilder, och när alla bilder är uppvända så ska man gissa fram en låttitel genom bilderna.

Då fick jag en snilleblixt. Borde inte något sådant gå att utföra här? Man gör ett kollage med bilder, som ska vara en låttitel i bildform. Sen ska forumiterna gissa vilken låt det är. Hattsystemet kör vi givetvis med.

Man kan, om man vill, utvidga det hela och använda filmer, spel osv istället för bara låttitlar.

Vad tycks?

Det låter som en bra idé!

Kör till.

Har vi inte redan haft något liknande? :hmm:

Nej, inte vad jag vet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Vi borde spela Maffia här. Väldigt kul lek som funkar bra på forum också.

Men vill själv inte hålla i den, utan deltaga. Umberto känns som perfekt lekledare.

Vi har kört flera omgångar av den där leken fast under namnet "Varulv" här på forumet. Det dog slutligen ut när intresset och användarantalet minskade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, so here's the deal.

Jag satt och kollade på "Så ska det låta" igår. Där har de ett moment där man vänder upp olika bilder, och när alla bilder är uppvända så ska man gissa fram en låttitel genom bilderna.

Då fick jag en snilleblixt. Borde inte något sådant gå att utföra här? Man gör ett kollage med bilder, som ska vara en låttitel i bildform. Sen ska forumiterna gissa vilken låt det är. Hattsystemet kör vi givetvis med.

Man kan, om man vill, utvidga det hela och använda filmer, spel osv istället för bara låttitlar.

Vad tycks?

Har vi inte redan haft något liknande? :hmm:

Vi har haft en sån här lek (minns inte vem som starta den). Han starta den dock utan herr Umb's tillåtelse så den dog lika snabbt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...