Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag föreslår nästan att vi splittar "Gissa fodralet" till en musikalbumstråd och en för film/spel. Tråden består nämligen till 95% av album och jag har ingen större chans där. Det är nästan samma personer som har hatten i den tråden konstant :huh: så för oss spel/filmnördar skulle det vara trevligt att ha en chans att gissa också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag föreslår nästan att vi splittar "Gissa fodralet" till en musikalbumstråd och en för film/spel. Tråden består nämligen till 95% av album och jag har ingen större chans där. Det är nästan samma personer som har hatten i den tråden konstant :huh: så för oss spel/filmnördar skulle det vara trevligt att ha en chans att gissa också.

Håller med dig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag föreslår nästan att vi splittar "Gissa fodralet" till en musikalbumstråd och en för film/spel. Tråden består nämligen till 95% av album och jag har ingen större chans där. Det är nästan samma personer som har hatten i den tråden konstant :huh: så för oss spel/filmnördar skulle det vara trevligt att ha en chans att gissa också.

Det borde inte behövas (och skulle nog hämma leken/lekarna väldigt mycket). Vi musiknördar får helt enkelt bara se till att rita mer film- och spelfodral!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag föreslår nästan att vi splittar "Gissa fodralet" till en musikalbumstråd och en för film/spel. Tråden består nämligen till 95% av album och jag har ingen större chans där. Det är nästan samma personer som har hatten i den tråden konstant :) så för oss spel/filmnördar skulle det vara trevligt att ha en chans att gissa också.

I hear you (jag är också mycket dålig på album) men vi kan ju inte alla vara bra på allt. Förhoppningsvis kan de som har hatten posta fler film-/spelfodral.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Är det bara jag som inte förstår vad som menas?

Det är för att du måste GISSA vad som menas! >_<

Skämt åsido, du får förklara dig lite tydligare Logiken. VAD ska gissas? I din tråd smällde du upp en stor bild på Megaman, är tanken att "svaret" är Megaman då? I så fall tror jag att leken blir väldigt bristfällig, jag tror vi tidigare haft något lite bättre där man gissar på bilder men bara får se en liten bit av bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gissa vad lek?

Där får ni gissa på absolut allt.

Och när jag säger allt så menar jag verkligen allt.

Det kan vara en insekt, eller ett hus. En person eller en låt. Du bestämmer.

Problemet med den här leken är att jag kan lägga upp en bild på en hundbajs eller hur? Eftersom forumiterna ska gissa vad det är!

Njaa, nån sorts finputsning av någon sort.... men idéen var rätt bra hittils!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med den här leken är att jag kan lägga upp en bild på en hundbajs eller hur? Eftersom forumiterna ska gissa vad det är!

Njaa, nån sorts finputsning av någon sort.... men idéen var rätt bra hittils!

Man kör alltså "hatten är din" när du har svarat rätt.

När det är din tur så kan du ju lägga upp en bild på en färg och sedan ska någon annan gissa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill föreslå: Sten, sax, påse.

Regler: En spelledare utses. Ett jämt antal deltagare (2-typ 100) anmäler sig. En turneringstavla ritas upp. De två tävlande i varje runda använder sten en gång, sax en gång, påse en gång och skickar det till spelledaren. Ett pm kan se ut såhär:

Hej herr Umberto! Här är min turordning i sten, sax, påse-leken:

1. Sten.

2. Sax.

3. Påse

Sedan så används bådas pm för att bestämma vinnaren. 1 paras ihop med 1, och 2 med två och så vidare. Vinnaren är den som får 2-1 eller 1-2.

Vid oavgjort hybernatar man jävlar i en vecka (om mod/admin orkar). Vinnaren är den som ensam står kvar på toppen.

OBS OBS OBS!!! MYCKET TAKTISKT SPEL!!! INGET FÖR SVAGSINNADE!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kör alltså "hatten är din" när du har svarat rätt.

När det är din tur så kan du ju lägga upp en bild på en färg och sedan ska någon annan gissa.

Man måste ju fortfarande säga vad man söker.. Annars kan du ju lägga upp en röd fläck, så ska vi gissa vilken bil det är (tror vi) men så är det vad färgen kallas..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu jävlar är det dags!

(Postar här eftersom att det skulle kunna tillhöra lekar lite men mest är det tävlingsinriktat som FAAN!)

HALL OF FAME

Har några kvällar när jag inte kunnat sova legat o tänkt på det här. Varför har vi inte en HALL OF FAME där man tävlat i olika saker. En fototävling i halvåret eller en låtskrivartävling om året. Ja vilka tävlingar som helst med lite större prestige än att hitta skivfodralet eller ta en bild på en bajskorv.

Har funderat lite o ja såhär är väl tanken:

Det finns en klistrad tråd vid namn HALL OF FAME, där alla vinnande bidrag och en liten beskrivning (om så önskas) av upphovsmannen postas.

Med jämna eller ojämna mellanrum tävlas det i olika saker såsom foto, musik och vad ni nu kan komma på för tävlingar. Det här är tyvärr de enda jag kan komma på egentligen men det dyker säkert upp något. Bästa bakverk kanske?

Man postar sitt bidrag och det blir en omröstning i nån vecka sen har vi det vinnande bidraget framme.

Det enda mitt förslag egentligen är till för är att få fram lite mer tävlingar som det var för nåt år sen eller två då det va fototävlingar stup i kvarten, samt att vi får alla vinnande bidrag på ett och samma ställe och lite mera att vinna än just tävlingen. Man får en plats på den berömda HALL OF FAME!

Vet inte om ni tycker att det skulle behövas regler angående hur ofta man får vinna eller så men personligen tror jag inte att det är nödvändigt och att det kanske skulle ta lite ifrån tävlingen. Första posten skulle ju kunna innehålla hur många gånger varje användare vunnit respektive kategori osv.

Fortfarande i arbetsstadiet som ni kanske märker men finns det inte lite potential där ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kör alltså "hatten är din" när du har svarat rätt.

När det är din tur så kan du ju lägga upp en bild på en färg och sedan ska någon annan gissa.

Tjena!

Vi har haft en liknande lek där man skulle gissa vad bilder föreställer. Jag kan öppna den igen.

Jag vill föreslå: Sten, sax, påse.

Regler: En spelledare utses. Ett jämt antal deltagare (2-typ 100) anmäler sig. En turneringstavla ritas upp. De två tävlande i varje runda använder sten en gång, sax en gång, påse en gång och skickar det till spelledaren. Ett pm kan se ut såhär:

Hej herr Umberto! Här är min turordning i sten, sax, påse-leken:

1. Sten.

2. Sax.

3. Påse

Sedan så används bådas pm för att bestämma vinnaren. 1 paras ihop med 1, och 2 med två och så vidare. Vinnaren är den som får 2-1 eller 1-2.

Vid oavgjort hybernatar man jävlar i en vecka (om mod/admin orkar). Vinnaren är den som ensam står kvar på toppen.

OBS OBS OBS!!! MYCKET TAKTISKT SPEL!!! INGET FÖR SVAGSINNADE!

Hej herr Maim!

En sten-sax-påse-turnering? Mycket gentlemannamässigt initiativ! Förslaget godkänns!

Vill du vara spelledare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena!

Vi har haft en liknande lek där man skulle gissa vad bilder föreställer. Jag kan öppna den igen.

Hej herr Maim!

En sten-sax-påse-turnering? Mycket gentlemannamässigt initiativ! Förslaget godkänns!

Vill du vara spelledare?

Jag kan definitivt vara en spelledare och kan starta en ansökningstråd så fort jag kommer hem från min familj!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...