Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag tror inte det behövs någon tillåtelse från Umberto när man vill starta tävlingar? Det är väl bara lekar?

Men hur som helst så tror jag att den här tävlingen kommer floppa, det finns nog ingen här på forumet som utför jumpstyle och jag tror inte att någon vill lära sig hur man hoppar som en dåre.

Pröva C-walk istället, de 'danserna' är det lite mer teknik i. Jag tror inte någon av de där överspeedade bumbibjörnarna som utövar jumpstyle skulle klara av att utföra en ordentlig C-walk.

C-walk har ju dessutom en stor dos intressant historia och kultur som den växt fram ur, vilket även är skoj när man har en tävling, att den verkligen handlar om något och har lite betydelse.

Jag vet, jag vet. Vissa här kanske inte inte vill utföra C-walk eftersom de tillhör B, men lugn bara lugn. Nu har ju eran 'dans' B-walk. Den får ju ni självklart utföra.

Glöm bara inte bort att ni som dansar C-walk ska ha blått på er och ni som dansar B-walk ska ha rött på er.

Till sist, för er som inte vill utföra C-walk, med risk för att bli påhoppade av B-walkarna, och vice versa så finns ju den neutrala varianten. Clown Walk, som bara är en dans inte sänder ut några gängsignaler alls, vilket är jättebra om man vill vara neutral men ändå deltaga i tävlingen! :yes:

Man kan ju alltid ge det en chans.

Kicken: Går ju alltid att komma på nåt hur man ska få till en jumpstyle tävling/lek.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju alltid ge det en chans.

Kicken: Går ju alltid att komma på nåt hur man ska få till en jumpstyle tävling/lek.

Du kan ju börja med att ladda upp några av dina egna jumpstyle-videor.

(Gör det i humortråden)

---

Har funderat lite på att vidareutveckla Sianas vilken-forumit-är-vilken.

Det skulle i princip fungera på samma sätt men med en skillnad: ett gruppsystem skulle användas.

Säg att leken har 12 deltagare som delas in i 4 grupper med 3 personer/grupp. Grupp 1, 2, 3, 4.

I första omgången är det grupp 1 och 2 som gissar och 3 och 4 som PMar in svar på en fråga eller vad det nu handlar om. Deltagarna har en gissning/omgång. Gissar man rätt får man 1 poäng. Den deltagare som fått flest poäng efter 6 omgångar (dvs alla gruppkombinationer) VINNER!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade vi inte en rolig lek där någon requestade en bild på någonting (t.ex. en Marabou) och så fick någon forumit ta en bild på det för att få hatten? Jag menar, så länge man inte begär omöjliga eller allt för svåra (dock några utmaningar för att leken skall vara "rolig") requests vore det ju rätt kul, eller?

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade vi inte en rolig lek där någon requestade en bild på någonting (t.ex. en Marabou) och så fick någon forumit ta en bild på det för att få hatten? Jag menar, så länge man inte begär omöjliga eller allt för svåra (dock några utmaningar för att leken skall vara "rolig") requests vore det ju rätt kul, eller?

Så länge den som har hatten är lite kreativ är det en kul idé. Regler om att det inte ska vara för lätt att googla fram känns som en självklarhet, ditt exempel var väl sådär.^_^

Lite mer specifika requests vore bra, men risken är ju att leken dör ut om ingen orkar fixa en bild på en kladdkaka med texten 'kicken' och ett stort hjärta omkring i hallonglasyr.. En 48-timmars regel eller något i den stilen per utmaning vore kanske en lösning på det problemet, sedan är hatten fri att ta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge den som har hatten är lite kreativ är det en kul idé. Regler om att det inte ska vara för lätt att googla fram känns som en självklarhet, ditt exempel var väl sådär.^_^

Lite mer specifika requests vore bra, men risken är ju att leken dör ut om ingen orkar fixa en bild på en kladdkaka med texten 'kicken' och ett stort hjärta omkring i hallonglasyr.. En 48-timmars regel eller något i den stilen per utmaning vore kanske en lösning på det problemet, sedan är hatten fri att ta.

Jag tror han menar irl-bilder, att googla fram bilder är ju inte svårt... Allting finns ju på internet. :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat lite på att vidareutveckla Sianas vilken-forumit-är-vilken.

Det skulle i princip fungera på samma sätt men med en skillnad: ett gruppsystem skulle användas.

Säg att leken har 12 deltagare som delas in i 4 grupper med 3 personer/grupp. Grupp 1, 2, 3, 4.

I första omgången är det grupp 1 och 2 som gissar och 3 och 4 som PMar in svar på en fråga eller vad det nu handlar om. Deltagarna har en gissning/omgång. Gissar man rätt får man 1 poäng. Den deltagare som fått flest poäng efter 6 omgångar (dvs alla gruppkombinationer) VINNER!

Lät lite krångligt, förstod inte helt. Sen låter det som att det kräver väldigt många?

Hade vi inte en rolig lek där någon requestade en bild på någonting (t.ex. en Marabou) och så fick någon forumit ta en bild på det för att få hatten? Jag menar, så länge man inte begär omöjliga eller allt för svåra (dock några utmaningar för att leken skall vara "rolig") requests vore det ju rätt kul, eller?

Jo, en sådan hade vi om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade vi inte en rolig lek där någon requestade en bild på någonting (t.ex. en Marabou) och så fick någon forumit ta en bild på det för att få hatten? Jag menar, så länge man inte begär omöjliga eller allt för svåra (dock några utmaningar för att leken skall vara "rolig") requests vore det ju rätt kul, eller?

Ja, vi hade en sån. Den dog dock när folk requestade bilder på människor. Om det blir ett nytt försök ska såna bilder vara no-no.

Lät lite krångligt, förstod inte helt. Sen låter det som att det kräver väldigt många?

Det är inte komplicerat. Jag ska försöka förklara lite bättre.

-Deltagarna delas in i 4 grupper. 1,2,3,4.

-Spelledaren ställer en fråga i tråden som deltagarna i grupp 1 och 2 ska besvara. De PMar sina svar till spelledaren.

-Spelledaren publicerar svaren i tråden.

-Utifrån svaren ska nu deltagarna i grupp 3 och 4 gissa vilken forumit som står för vilket svar. De PMar sina gissningar till spelledaren. En gissning/deltagare.

-Rätt svar ger 1 poäng.

-I nästa omgång är det t.ex. grupp 1 och 3 som gissar och 2 och 4 som svarar på frågan. osv.

Jag skulle vilja testa en omgång och se hur det fungerar i praktiken.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mest omtyckt-tävling? Nominneringsfas -> Gruppspel -> Slutspel

Minst omtyckt-tävlingar brukar va roligare, men här finns det inte tillräckligt många som man inte gillar!

E: Oops, borde skrivit det här i förra inlägget.

Njäe. Tror det bara skapar en jobbig stämning när vissa forumiter nämns gång på gång medan andra utelämnas helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Hade vi inte en rolig lek där någon requestade en bild på någonting (t.ex. en Marabou) och så fick någon forumit ta en bild på det för att få hatten? Jag menar, så länge man inte begär omöjliga eller allt för svåra (dock några utmaningar för att leken skall vara "rolig") requests vore det ju rätt kul, eller?

Gave it a shot, didn't work.

Mest omtyckt-tävling? Nominneringsfas -> Gruppspel -> Slutspel

Minst omtyckt-tävlingar brukar va roligare, men här finns det inte tillräckligt många som man inte gillar!

E: Oops, borde skrivit det här i förra inlägget.

Det skulle vara kul med en pollturnering som berör forumiterna på något vis men jag tror inte 'mest omtyckt' är en så bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Vi har en väldigt populär och givande lek på ett annat forum jag hänger på (Ultimate Metal)!

Jag lägger upp en låt. Nästa person ger låten ett betyg och laddar själv upp en låt. Självklart väljer man låtar som ligger uppe på YouTube.

Denna lek är väldigt populär på UM och har snart 100 sidor och 2.398 inlägg.

Skitbra sätt att hitta ny musik på, samtidigt som det är en väldigt kul lek!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en väldigt populär och givande lek på ett annat forum jag hänger på (Ultimate Metal)!

Jag lägger upp en låt. Nästa person ger låten ett betyg och laddar själv upp en låt. Självklart väljer man låtar som ligger uppe på YouTube.

Denna lek är väldigt populär på UM och har snart 100 sidor och 2.398 inlägg.

Skitbra sätt att hitta ny musik på, samtidigt som det är en väldigt kul lek!

Vad har vi Musiktips till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...