Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Ja inte fasen är Musiktips en lektråd. Grejen med leken jag tipsade om är att man inte får posta i den om man inte betygsätter den senast postade låten. På så sätt kan man upptäcka musik man annars bara skulle ha ignorerat.

Ja, inte fasen är det du beskriver en lek i alla fall. :rolleyes: Är rätt säker på att det är den sortens trådar som inte är tillåtna här eftersom det bara blir en massa sidor av något som ingen egentligen bryr sig om.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en väldigt populär och givande lek på ett annat forum jag hänger på (Ultimate Metal)!

Jag lägger upp en låt. Nästa person ger låten ett betyg och laddar själv upp en låt. Självklart väljer man låtar som ligger uppe på YouTube.

Denna lek är väldigt populär på UM och har snart 100 sidor och 2.398 inlägg.

Skitbra sätt att hitta ny musik på, samtidigt som det är en väldigt kul lek!

Vet inte om det där är en "lek" men jag tycker det låter som en kul idé, så kör till! Man bör dock skriva en kort kommentar i samband med att man ger betyg.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det där är en "lek" men jag tycker det låter som en kul idé, så kör till! Man bör dock skriva en kort kommentar i samband med att man ger betyg.

Då skapar jag tråden så får vi se hur populär den blir! Jag blir inte ledsen om intresset är svagt, men det vore ju kul om det blev en hit :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Vad sägs om "Betygsätt Skivomslaget"? Som "Betygsätt Låten" fast skivomslag.

Kan ju lika gärna ha "Betygsätt bilden" isf, nej usch för en sådan tråd.

Vad sägs om "betygsätt Renard"? Som "betygsätt låten" fast Renards enformiga idéer.

Haha, +1.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Tänkte lite granna;

Någon föreslår något, vad som helst, som lär finnas på Wikipedia, sedan slumpar man fram en artikel och sedan ska man klicka sig fram till den tidigare föreslagna artikeln.

Självklart kan man göra en tävling utav detta, där alla utgår ifrån samma artikel som slumpas fram och sedan är den person som lyckas ta sig fram till den givna artikeln på minst antal klick den som vinner. Det gäller alltså att med omsorg välja hur man ska klicka sig fram.

Jag har provat detta, och jag lyckades ta mig från en artikel om "S/S Polstjärnan" till en artikel om getingar. En annan omgång tog jag mig från en artikel om warranter till den om "Dator" (vilket i och för sig inte var så svårt, men ändå).

Konceptet tål ju att förfinas men grundidén är ganska kul tycker jag. Jag vet heller inte om detta redan har kommits på, men det får gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte lite granna;

Någon föreslår något, vad som helst, som lär finnas på Wikipedia, sedan slumpar man fram en artikel och sedan ska man klicka sig fram till den tidigare föreslagna artikeln.

Självklart kan man göra en tävling utav detta, där alla utgår ifrån samma artikel som slumpas fram och sedan är den person som lyckas ta sig fram till den givna artikeln på minst antal klick den som vinner. Det gäller alltså att med omsorg välja hur man ska klicka sig fram.

Jag har provat detta, och jag lyckades ta mig från en artikel om "S/S Polstjärnan" till en artikel om getingar. En annan omgång tog jag mig från en artikel om warranter till den om "Dator" (vilket i och för sig inte var så svårt, men ändå).

Konceptet tål ju att förfinas men grundidén är ganska kul tycker jag. Jag vet heller inte om detta redan har kommits på, men det får gå.

Jag gillar idéen, men är det inte ganska svårt? Hur många klick tog dina exempel? Kan vara bra att ha som referensvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tänkte lite granna;

Någon föreslår något, vad som helst, som lär finnas på Wikipedia, sedan slumpar man fram en artikel och sedan ska man klicka sig fram till den tidigare föreslagna artikeln.

Självklart kan man göra en tävling utav detta, där alla utgår ifrån samma artikel som slumpas fram och sedan är den person som lyckas ta sig fram till den givna artikeln på minst antal klick den som vinner. Det gäller alltså att med omsorg välja hur man ska klicka sig fram.

Jag har provat detta, och jag lyckades ta mig från en artikel om "S/S Polstjärnan" till en artikel om getingar. En annan omgång tog jag mig från en artikel om warranter till den om "Dator" (vilket i och för sig inte var så svårt, men ändå).

Konceptet tål ju att förfinas men grundidén är ganska kul tycker jag. Jag vet heller inte om detta redan har kommits på, men det får gå.

Grymmaste idén på väldigt länge. Provade själv "Warrant" till "Dator" och det funkade utmärkt! Kör på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...