Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

En ide

Tre-ord-i-taget historia, fast istället för att spamma i en tråd så skickas det över PM.

Folk får skriva upp sig som intresserade i en tråd och en spelledare utses. Ledaren slumpar fram en lista med deltagarna och skickar ett PM till första personen att starta historien med tre ord. Dessa tre ord skickas tillbaka till spelledaren och han skickar vidare dem till nästa person på listan som i sin tur skickar tillbaka tre ord.

Sen vet jag inte riktigt hur mycket nästa person i ledet ska få, hela senaste meningen, eller de senaste 2-3 stycken?

När ledaren har kommit till slutet av listan så slumpas listan om tills historien är lång nog för att postas.

De redigt gamla trådarna med tre-ord-i-taget var jävligt roliga^^

Låter intressant?

Ptja, varför inte? Jag antar att du vill vara spelledare - så, var god och starta en tråd.yes_1119563_0.gif

Btw. jag tror det blir bäst om spelledaren har lite "flexibilitet" beträffande hur många ord han skickar till folk, beroende på sammanhanget liksom, gnomesane?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto: Kanske dags att prova rollspels leken igen med idén som du kom zombie och poliser eller vad det nu var. Med tanke att forumet är mer aktivt nu och jag är gärna med i leken.

Tyvärr, jag har så jäkla mycket annat stuff jag måste ta itu med just nu.

Men, vilket jag har sagt 69 gånger, finns det inget som hindrar andra att dra igång en sådan tråd. Jag hjälper gärna till med att öppna och låsa trådar och liknande saker om det behövs.

Kan t.o.m. tänka mig att delta om jag gillar upplägget.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Kom på en idé som kanske funkar att ha som en tävling eftersom vi inte har så många tävlingar på forumet. Kanske fixa nån jumpstyle dans tävling? Kanske skulle va nåt intressant om det är nån som är sugen. Fick denna idé från en jumpstyle video på youtube.

Redigerad av SilentViper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va! :blink:

Vad är det, någon sorts dans där man hoppar mycket..? Hur skulle det gå till?

Typ finns att läsa på wikipedia. Det är en speciell dans som utgör mest i Frankrike,Holland,Tyskland,Belgien om jag minns rätt. Man gör nån speciell dans med fötterna och benen finns olika sätt att utföra jumpstyle. Om jag inte misstar mig själv så har jag för mig detta är en slags jumpstyle om du kollar på dem där två killarna:

Du kan även läsa om jumpstyle här: Jumpstyle

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ finns att läsa på wikipedia. Det är en speciell dans som utgör mest i Frankrike,Holland,Tyskland,Belgien om jag minns rätt. Man gör nån speciell dans med fötterna och benen finns olika sätt att utföra jumpstyle. Om jag inte misstar mig själv så har jag för mig detta är en slags jumpstyle om du kollar på dem där två killarna:

VlpNp2HBNUE&ob=av3e

Du kan även läsa om jumpstyle här: Jumpstyle

Hur skulle själva tävlingen gå till här på sajten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det behövs någon tillåtelse från Umberto när man vill starta tävlingar? Det är väl bara lekar?

Men hur som helst så tror jag att den här tävlingen kommer floppa, det finns nog ingen här på forumet som utför jumpstyle och jag tror inte att någon vill lära sig hur man hoppar som en dåre.

Pröva C-walk istället, de 'danserna' är det lite mer teknik i. Jag tror inte någon av de där överspeedade bumbibjörnarna som utövar jumpstyle skulle klara av att utföra en ordentlig C-walk.

C-walk har ju dessutom en stor dos intressant historia och kultur som den växt fram ur, vilket även är skoj när man har en tävling, att den verkligen handlar om något och har lite betydelse.

Jag vet, jag vet. Vissa här kanske inte inte vill utföra C-walk eftersom de tillhör B, men lugn bara lugn. Nu har ju eran 'dans' B-walk. Den får ju ni självklart utföra.

Glöm bara inte bort att ni som dansar C-walk ska ha blått på er och ni som dansar B-walk ska ha rött på er.

Till sist, för er som inte vill utföra C-walk, med risk för att bli påhoppade av B-walkarna, och vice versa så finns ju den neutrala varianten. Clown Walk, som bara är en dans inte sänder ut några gängsignaler alls, vilket är jättebra om man vill vara neutral men ändå deltaga i tävlingen! :yes:

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det behövs någon tillåtelse från Umberto när man vill starta tävlingar? Det är väl bara lekar?

Men hur som helst så tror jag att den här tävlingen kommer floppa, det finns nog ingen här på forumet som utför jumpstyle och jag tror inte att någon vill lära sig hur man hoppar som en dåre.

Pröva C-walk istället, de 'danserna' är det lite mer teknik i. Jag tror inte någon av de där överspeedade bumbibjörnarna som utövar jumpstyle skulle klara av att utföra en ordentlig C-walk.

C-walk har ju dessutom en stor dos intressant historia och kultur som den växt fram ur, vilket även är skoj när man har en tävling, att den verkligen handlar om något och har lite betydelse.

Jag vet, jag vet. Vissa här kanske inte inte vill utföra C-walk eftersom de tillhör B, men lugn bara lugn. Nu har ju eran 'dans' B-walk. Den får ju ni självklart utföra.

Glöm bara inte bort att ni som dansar C-walk ska ha blått på er och ni som dansar B-walk ska ha rött på er.

Till sist, för er som inte vill utföra C-walk, med risk för att bli påhoppade av B-walkarna, och vice versa så finns ju den neutrala varianten. Clown Walk, som bara är en dans inte sänder ut några gängsignaler alls, vilket är jättebra om man vill vara neutral men ändå deltaga i tävlingen! :yes:

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föga förvånande, din musikstil är inte jättelångt från Silents.

Nu var det för att jag var på Majestiq 12, det är nog bara där och på DH jag kör jumpstyle. Det ser kanske fjantigt ut, men är rätt roligt att dansa eftersom man lär sig det fort. Shuffle är väl nästa steg och kan se riktigt ballt ut om man är bra på det. Min poäng är i alla fall att det är trist att sitta och dissa dansstilar för att de ser dåraktiga ut, huvudsaken är att man har kul. rolleyes_1184336_0.gif

Ska sluta vara off-topic nu, förlåt Umb!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...