Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Vi borde spela Maffia här. Väldigt kul lek som funkar bra på forum också.

Men vill själv inte hålla i den, utan deltaga. Umberto känns som perfekt lekledare.

Som Siana skrev har vi kört några omgångar av den leken tidigare. Då spelade vi med ett rollspelselement, dvs. jag som spelledare fungerade som "berättare" och skrev en historia som uppdaterades varje dag och deltagarna "spelade" olika karaktärer, det fanns t.ex. Smeden Siana, Fiskaren Whoopee, Handlaren Hew osv... Ganska roligt. Problemet är dock att en sådan lek kräver en hel del av deltagarna och spelledaren. Dessutom vill jag (om jag är gm) ha minst 15, helst 20 deltagare för att det ska bli bra. Tyvärr har gtasajten förlorat så många medlemmar under de senaste åren och i övrigt upplevt ett sjunkande engagemang att det är svårt att få ihop tillräckligt många deltagare nuförtiden.

Jag kan ju ta och unhida några av de gamla trådarna så får du se hur det gick till när farmor var ung!

Singup-tråd.

Och speltråd.

Mitt önskemål är att hitta en GTA SA SA-MP klan :)

Jag tror du når större framgång om du tar det i GTA-forumet.

Umberto har om jag inte missminner mig allting klart (story/karaktärer osv)

Jag har två lekar färdigskrivna på svenska och förutom dem har jag två engelska som jag har gmat på ett annat forum.

Vi har haft en sån här lek (minns inte vem som starta den). Han starta den dock utan herr Umb's tillåtelse så den dog lika snabbt!
Det låter som en bra idé!

Kör till.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=49171

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Nja, jag tror inte på en filmcitatlek, en sådan lek skulle knappast bli långlivad. Det är helt enkelt för lätt att googla svaren. Även om folk inte googlar kommer man att misstänka att någon sitter och googlar vilket förstör behållningen i leken.

--

Vi har inga aktiva lekar atm så jag öppnar gärna några gamla. Har ni önskemål?

LEK: EPYC

LEK: Bildrebusen!

LEK: Gissa fodralet!

LEK: Gissa Bilden!

LEK: Game Game

LEK: Filmleken

LEK:Förklara bilden

LEK:Bildkrig!

LEK: Gissa forumiten!

LEK: Gissa kändisen via bilden

LEK: Vilken forumit är vilken?

LEK: Name it!

LEK: Hitta Bilden!

Om inte, väljer jag. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste just om en lek som nog kan vara ganska rolig annars.

Personen med hatten skriver handlingen till en film, men han skriver den baklänges. Så ska de andra gissa vilken film det är!

Exempel:

En rik man förlorar långsamt sina pengar medan han återhämtar sig från ett drogberoende, han sätter sig på en båt och åker på semester till Kuba. Scarface.

En haj spyr upp så mycket människor att de måste öppna fler stränder för dem. Hajen.

Haha, eller...

En man stjäl ifrån de fattiga och ger det tillbaka till de rika. :D

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste just om en lek som nog kan vara ganska rolig annars.

Personen med hatten skriver handlingen till en film, men han skriver den baklänges. Så ska de andra gissa vilken film det är!

Exempel:

En rik man förlorar långsamt sina pengar medan han återhämtar sig från ett drogberoende, han sätter sig på en båt och åker på semester till Kuba. Scarface.

En haj spyr upp så mycket människor att de måste öppna fler stränder för dem. Hajen.

Haha, eller...

En man stjäl ifrån de fattiga och ger det tillbaka till de rika. :D

Haha! Det får mig att tänka på en.. Uhm.. Rolig historia kan man kanske kalla det.

"If you watch the Lord Of The Rings backwards, it's a movie about a little guy who finds a ring in a volcano and spends the rest of the films walking home."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Right. Jag tror vi kör Gissa Bilden och Game Game då. De övriga får vänta lite.

Vad var nu Gissa Forumiten?

Personen med hatten beskriver en forumit, vilken som helst, utan att berätta vem det är. Han kan skriva ett stycke text, rita en bild, eller bara posta en YouTube-film innehållandes exempelvis en låt den okända forumiten gillar, eller ett spel, fritidsaktivitet, whatever. Det är nu upp till de andra att gissa vem den okända forumiten är, och den som gissar rätt får förstås hatten och leken börjar om. Nackdelen är att detta är rätt likt VFÄV.

"LEK: Vilken forumit är vilken?" Tyckte jag var kul! :)

Mmm. Där behövs dock en spelledare.

Jag läste just om en lek som nog kan vara ganska rolig annars.

Personen med hatten skriver handlingen till en film, men han skriver den baklänges. Så ska de andra gissa vilken film det är!

Exempel:

En rik man förlorar långsamt sina pengar medan han återhämtar sig från ett drogberoende, han sätter sig på en båt och åker på semester till Kuba. Scarface.

En haj spyr upp så mycket människor att de måste öppna fler stränder för dem. Hajen.

Haha, eller...

En man stjäl ifrån de fattiga och ger det tillbaka till de rika. :D

Haha!

Känns dock som att det kanske är mer trådmaterial än lekmaterial.. . hmm_1046272_3.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

En ide

Tre-ord-i-taget historia, fast istället för att spamma i en tråd så skickas det över PM.

Folk får skriva upp sig som intresserade i en tråd och en spelledare utses. Ledaren slumpar fram en lista med deltagarna och skickar ett PM till första personen att starta historien med tre ord. Dessa tre ord skickas tillbaka till spelledaren och han skickar vidare dem till nästa person på listan som i sin tur skickar tillbaka tre ord.

Sen vet jag inte riktigt hur mycket nästa person i ledet ska få, hela senaste meningen, eller de senaste 2-3 stycken?

När ledaren har kommit till slutet av listan så slumpas listan om tills historien är lång nog för att postas.

De redigt gamla trådarna med tre-ord-i-taget var jävligt roliga^^

Varning, lång historia! Copy/paste från http://www.gtasajten.com/ny-omgaang-av-3-ord-i-taget-1558/page__st__540

Spoiler
Det var en gång en stor apa som hette Greger, han tyckte att GTA: VC var världens bästa spel. Plötsligt såg han att något var i vägen för den feta orangutangen som skulle hoppa bungyjump med en tandemcykel och en sytråd som lina. Det som var i vägen för orangutangen var hans dator som han skrev text på, hade skitit på och sedan kastat på järnvägen och när tåget kom tutade lokföraren åt honom när han körde över spåret med en Infernus som som hade punka på sina 23 första däck som exploderade och rykte som f*n.

Då kom polisen och började peppra med deras slangbellor rätt i pungen på apan greger som tog skydd under ett träd som var en sibirisk kaktus med många vassa taggar. Då hoppade han rakt in i kanin hålet och försvann ner till underjordens rike där två feta kossor bestämde och regerade över tre feta tanter som bara åt torkade körsbär. Då kom Hades (Den grekiska djävulen!! Bestämmer över under gjorden) och laddade sin bazooka med en hallon buske och avfyrade alla hallonen i en saftmaja och det blev jättegod saft som greger drack av på sin födelsedag som han fyllde -100 i dag och fick en melon hjärna som var god att äta på medan man stod och sköt frustrerande med sin svans som var av marmor och hade krossat datorchassit med en lessen ägare.

Nästa dag dog gregers tjej, han blev förtvivlad och begravde sin goa tjej i sin avföring och åt sedan avföringen och tjejen i verkligheten söp hans urin med sin fiende jeppe. Nästa dag vaknade Greger av att han hade en skogslemmel i kalsongerna. Då svimmade han av lycka och en timma senare började han klia sig i skrevet med en skoborste. Senare på dagen ringde han till sitt favvo-fnask men horan svarade inte. Då runkade han med hjälp av sand papper sen fick han damp och slog ner en polis med en gigantisk penis-atrapp. Efter det så rånade greger banken och tog 10000 gratispennor vid kassan sen åt han upp resten av pennorna. Sen gick han och sket på sin lärare men han ångrade sig och köpte en rocket launcher av plast. Den skjöt ruttna ägg av skumgummi.

En fet gris kom och frågade greger vilket vapen som var bäst, ärtrör sa vapen försäljaren och skrattade hånfullt åt lilla greger som blev ledsen. "ÄT BLY!!!" vrålade Greger åt polisen och sköt med sitt ärtrör, det gick tyvärr ej för greger hade inget ärtrör, därför mördade han polisen men en tant. Senare gick Greger till skogen och och joggade med bilen på ryggen medans jagade sin bortsprungna kanin med salt-hagel och träffade hans öra med en Minigun. Nisse kom och spottade på greger som snodde en flamethrower och eldade upp Nisse som skrek:"TACK GUD" och flög ner för ett stup. Greger skrattade och tog självmord.

På sjukhuset vaknade greger och såg sjuksystern, han våldtog henne och pussade henne i armhålorna sen skjöt han med sin luftvärns-kanon på polisen utanför sjukhuset som kallade på Jocke med kniven och en dif apa som jagade greger. Då ramlade greger in i ett motorstadium och såg att en bil stog och rostade i ett blött litet sketet skjul som någon tände på och började sätta korvar på. Denne apa var väldigt rädd för korvar och började klia sig i röven medans han sköt sig ut ur skjulet och hoppade mot sin moster med ett ärtrör i högsta hugg med tre ärtor och skrek samtidigt: "JAG ÄR KÄR I DIG GULLET" som han gillade väldigt lite.

Då sa han opss fel person och grillade en kyckling och lade kycklingen på marken så att bilarna fick köra över den. Greger tog fram en spas12 och sköt ner sin kyckling kottlett. Kycklingen juckade gregers katt som blev mosad av en amd processor men plötsligt ramlade prosessorn omkull och sprängde nästan Greger och hans bazoka. Då blev Greger sur och sprängde professorns huvud med sprängdeg, en atom bomb och en kulspruta laddad med stora ägg det blev en stor äggröra och polisen kom. Men Greger såg en pansarvagn som han snodde. Han åkte och köpte en bazoka laddad med en stor morot och en kanelbulle som smakade jordgubb så Greger blev hungrig och tog en minigun och sköt cafe ägaren och snodde allting där.

Han blev mätt och kände sig stor och fet och det han!! Men sen gick han och rånade sin mormor. Hon prutade Greger i sin fantasi. Han blev arg och sprang iväg med en rocket laungher och hennes lös-hår och en banan, han gick till någons källare och sprängde rubbet där, och stack till en affär med många bensinbomber. Det brann i Gregers hår så han stack till soffan och började käka chips och gnugga huvet på sin katt som började brinna och knuffade ut han genom den hemliga dörren som ruttnat bakom soffan i köket, han ramlade in i hålet som var stort och landade på en madrass som var full med tennisbollar och en gris med gratinerad fiskstuvning och ärtor.

MUMS! tänkte Greger och åt upp allt, sedan spydde inte greger. Men han blev bajsenödig och hämtade sin potta och började klämma ut några runda bruna saker och sedan sprang han iväg till sin mamma som åt doritos på en skitig krog och lekte med en laserdildo som hon hittat i en soptunna. "Mamsen! vet du vad jag har" sa han till sin gigantiska mamma som blängde på ett fyllo som stoppat upp en penna i arslet, wow tänkte Greger. Greger drack upp sitt glas kiss men märkte att det luktade som att någon bytt blöja på en proffesor som hette Rickard Andersen men han finns inte så han hette Ricky Martin och Britney Spears men det var också bananerna i pyjamas.

De var arga bara för att Greger hade doppat en Banan i chockladsås. "Jävla drägg" skrek en fet gubbe som drack öl ur en gammal tekanna som var från början av 1800 talet. Den stank ungefär som en gammal ur makare och en rutten socka. Den feta gubben hoppade genom marken med hjälp av ett gammalt hopptorn som tllhört en rysk militär bas med bög soldater på en ubåt som en idiot skickat till Vice City forumet och trodde han var Pinocek, och han spred massa falska rykten och alla alla bög-soldater blev jätte kåta och knullade honom hela högen. Han tyckte det var skönt och som inte det var nog så blev Greger också kåt och full av flaskan med hembränt från åkes hem bryggeri. Greger gick till sin tjocka farfarsfarfarsfarfarsfarfarsfar och slängde ner målarburk på han, han blev sur och sa att han skulle sticka till sin mamma som bodde i rockstar centrum och var fet som Rockstargames chef och han var hennes pappa.

När han kom fram till greger så pruttade han i en öl som han köpt på PRIX som smakade rutten skit och smultron tillsammans. När han mötte greger i en banan så blev det en portion banana-split med lingon-sylt och kokosbollar som dom åt tills Gregers mormor kom och strippade och dom spydde på kork mattan som var bajs-brun och luktade gris stia. Greger tog upp en colt45 och ringde efter en polis, han skulle dra ut en patron som fastnat i ena tanden och i ena lill-finger nageln. Greger bet polisen i skrevet sen blev han jagad av S.W.A.T och militär polisen samtidigt som han skjöt en tant i naveln. När han sen upptäckte att tantens navel var stor.

Tanten skrev så mycket så att hon rasade alla husen och även kyrkan rasade, men "empire state building" rasade en gång för alla och dom blev rädda och tog upp sin svartvita digitalkamera. Datorn som var i 954756 delar var tillverkad i Taiwan och hade en mössa på sig, det stod "Jag heter Galhak". Datorn hade även en kraschad hårddisk och 3 CD-rom skivor innanför skärmen som såg ut som potatisar som blivit mosade av en gigantisk spindel som finns med i det kommande spelet "Saftig dolme" som kommer att revolutionera spelen i framtiden. När greger spelat det så kommer han troligen få stånd och hoppa runt som en påtänd iller i en skinnfabrik En natt när någon hade brutit sönder en gren så skrek han och sprang ut genom ett titthål som var lika stort som en elefant, sen sprang Greger till garaget som låg vid grötköket vid flygplatsen. Han funderade vilken bil han skulle bryta sig in. Han valde opel´n för den hade kulsprutor på motorhuven som skjöt smörklickar så att alla fick flytande milda rakt på stortårna, så att Ingrid "Gregers farmor" ramlade ner i tunnan med svavelsyra så att hon dog. Bra skrek greger, då kom en millitär och sköt honom i foten, knäskålarna, armbågarna och i kuken då sa Greger: "Sluta, jag vill ha arvet!" Militären tog då Ingrids pengar och begravde dem i skorna, sen sköt han greger en gång till i huvudet, sen fick Greger nog och sa "Är du helt trög eller?"

"Ja", svarade militären och skrattade som en skållad fisk greger blev arg och drog upp en banan som han brukade använda till att döda myggor och löss med. Han slog sin döda farmor men ångrade sej så han började gräva ner henne men när han såg hennes stora fett valkar så började han..............................................

Låter intressant?

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...